  • 21. Data: 2015-04-30 21:26:45
    Temat: Re: Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:mhsh4m$mr7$1@dont-email.me...

    > Może. Chociaż uwierzę pewnie dopiero jak zobaczę.

    Trzebaby poszukać statystyk awaryjności. Ale napewno ponad 90% SSD i HDD
    wytrzymuje bezawaryjnie conajmniej 5 lat.

    > A do tych najtańszych
    > mam najwięcej wątpliwości.

    Przy budżecie 200 zł na dysk pojemności 60 GB można sobie pozwolić na coś
    lepszego niż najtańszy Goodram za 150 zł (szczególnie jeśli dopuszczamy
    używki).

    > Dodatkowo w przypadku RAID 0 ryzyko awarii zwiększa
    >
    > Kwestia awaryjności jest na drugim miejscu. Oczywiście nie interesują mnie
    > dyski które padają średnio po 2 tygodniach ale to co chcę poprawić
    > to SZYBKOŚĆ.

    Bezapelacyjnie SSD. Oczywiście przy założeniu że wąskim gardłem rzeczywiście
    jest dysk, a nie procesor, pamięć czy coś innego.

  • 22. Data: 2015-04-30 21:28:20
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku baz danych szybkość odczytu jest dużo bardziej istotna.

    A najważniejszy i tak jest czas dostępu (gdzie SSD ma olbrzymią przewagę nad
    HDD) przy takich krótkich, losowych odczytach / zapisach.

    > Z zapisem pół biedy, zawsze można cache'ować zwłaszcza jeśli kontroler
    > dyskowy ma podtrzymanie bateryjne.

    Można przeprowadzić test wydajności obu typów macierzy (oraz pojedynczego
    dysku) i wtedy podjąć decyzję który wybrać. RAID 0 przyspiesza głównie
    sekwencyjny odczyt / zapis, w wielu zastosowaniach jego przewaga nad
    pojedynczym dyskiem jest mała.

  • 23. Data: 2015-05-01 19:50:09
    Od: MB <"dreernuqooc"@dunflimblag.mailexpire.com >

    W dniu 2015-04-29 o 14:48, ww pisze:

    > Problemy i problemy. Jest ich tam więcej i może coś by się znalazło. Z
    > drugiej strony zaczynam mieć poważne wątpliwości czy chce dodatkowe
    > dwa głośne dyski w domowym komputerze. Może jednak jakiś ssd to
    > mądrzejsze wyjście.

    > Też nie jestem.

    A ja jestem, bo mam dokładnie ten model LSI wypruty z jakiegoś starego
    HPka. Używany był ze zwykłym Asusem M4A77TD-PRO (PCI-E x16 na grafikę,
    PCI-E x4 na ten kontroler). Wyniki raczej takie sobie. Teraz mam go poza
    obudową (bo nie ma i nie będzie sterowników dla Win8.x i następnych) ale
    AFAIR że wewnętrzny RAID0 3x 1TB z mobo Asusa (AMD710+PhenomII 955)
    minimalnie lepiej się sprawdzały szybkościowo.
    Z tym że używałem go z 3 dyskami SATA (Samsung F3 1TB) a nie SAS.
    Wyjąłem z systemu z powodu j/w (sterowniki) plus to, że do małych plików
    SSD jest znacząco bardziej wydajny - nawet stary już Samsung 840 @SATA2.

    --
    /MB

  • 24. Data: 2015-05-02 14:04:17
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 29/04/2015 21:32, 2late wrote:

    > I oczywiście codzienny backup.

    Tak. Koniecznie na tych dwoch zuzytych talerzakach zestawionych w raid0
    bo to pewny sprzet!

    --
    Pozdr

  • 25. Data: 2015-05-03 16:06:44
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/05/15 13:04, G Nowak wrote:

    > Tak. Koniecznie na tych dwoch zuzytych talerzakach zestawionych w raid0 bo
    > to pewny sprzet!

    Nie wiem czy to ironia ale gdybym mial wazne dane na systemowym ssd ( a
    mam) to na pewno bym robil backup, w nocy, po sieci do jakiegos NASa. W
    dziesiejszych czasach nawet microsoft daje 100 GB za darmo a google polowe
    z tego.