-
11. Data: 2010-04-02 12:05:31
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>
"Gregorius" <n...@m...adresu.com> wrote in message
news:hp4etf$dfq$1@news.onet.pl...
> dostatkiem. Teoretyzuje ale przeróbka nie powinna być trudna ot wywalić
> chłodnicę i dorzucić pompę która przepchnie wodę przez silnik.
Niezla teoria. Woda o temperaturze 5-10 stopni w bloku nagrzanym (o ile da
sie go w ogole nagrzac) do jakichs 100.
-
12. Data: 2010-04-02 12:10:38
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hp4eu6$35e$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>
> jakas inna przekladnia na srube musi byc bo to inny zakres obrotow.
albo wieksza sruba...
--
Picasso
-
13. Data: 2010-04-02 12:15:14
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje sie do 3odzi?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
wiadomości
> Dwa obiegi: wewnętrzny ze słodką wodą (bądź jakimś petrygo), wymiennik
> ciepła i obieg otwarty.
>
O tym nie pomyslalem... jakis przystosowany wymiennik plytowy o mocy rownej
oryginalnej chlodnicy i po sprawie. Trzebaby domontowac jakas dodatkowa
pompe wody przy silniku na 2 obieg.
--
Picasso
-
14. Data: 2010-04-02 12:17:02
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-02, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> Marynizowanie silnika to sporo pracy, lepszy efekt może dać sprzedaż tych
> diesli i kupienie silnika do którego są gotowe zestawy.
Zależy od ceny tych diesli ;-)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
15. Data: 2010-04-02 12:17:07
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: DoQ <p...@g...com>
Hants pisze:
>> dostatkiem. Teoretyzuje ale przeróbka nie powinna być trudna ot
>> wywalić chłodnicę i dorzucić pompę która przepchnie wodę przez silnik.
> Niezla teoria. Woda o temperaturze 5-10 stopni w bloku nagrzanym (o ile
> da sie go w ogole nagrzac) do jakichs 100.
ROTFL a slyszales o czyms takim jak wymiennik ciepla?
Pozdrawiam
Pawel
-
16. Data: 2010-04-02 12:25:55
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-04-02 11:22, CUT pisze:
> Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
> łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
> poszły na złom (łódź było zatopiona).
>
> Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
> Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
> możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
> (R6).
Na szybkiego:
http://www.port21.pl/calanaprzod/article_567.html
http://www.port21.pl/calanaprzod/article_591.html
oraz
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php
?t=1665
Roboty jest dużo - silniki pracują w skrajnie odmiennych warunkach.
Chłodzenie - i to nie tylko bloku/głowicy (jak w samochodzie) , ale
jeszcze kolektora wydechowego i oleju.
Przeniesienie napędu - konieczna przekładnia redukcyjna w rewersem (czy
stara jeszcze żyje?).
Ponieważ silniki będą miały inne obroty niż oryginalne (obroty i max
moment) - trzeba będzie znaleźć odmienne śruby o innej charakterystyce -
liczenia jest sporo, a potem dobór metodą prób i błędów :(
Jeśli to silniki nowoczesne (Common Rail lub ze sterowaniem
elektronicznym wtrysku) to lepiej sobie odpuścić - elektronika
samochodowa nie kocha ciągłej wilgoci - a słona woda (bryzgi i mgła)
załatwi wszystko "na cacy" szybciej niż się można spodziewać. A zawiodą
w najgorszym możliwym momencie - i nie zatrzyma się na poboczu czekając
na lawetę.
--
Wojciech Smagowicz
-
17. Data: 2010-04-02 12:33:27
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hp4glc$b7c$1@inews.gazeta.pl...
>
>> i nie zatrzyma się na poboczu czekając
> na lawetę.
Ale mozna powioslowac lub zalozyc zagiel ;)
--
Picasso
-
18. Data: 2010-04-02 12:38:37
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 02 Apr 2010 12:17:02 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>
> Zależy od ceny tych diesli ;-)
Zakładam, że przy sprzedaży rynkowa - więc pewnie będzie można zakupić inny
silnik za to.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
19. Data: 2010-04-02 12:43:27
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
CUT pisze:
> Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
> łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
> poszły na złom (łódź było zatopiona).
>
> Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
> Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
> możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
> (R6).
Ja bym jednak kombinował, zawsze wszystko co siedzi pod maską i służy do
chłodzenia, można wrzucić do zbiornika z wodą, w zbiorniku zapewnić
cyrkulację tej wody, a ze zbiornika wyprowadzić wiele rurek chłodzących,
które będą umieszczone np na dnie łodzi. Łódka płynąc będzie chłodzić
wodę w zbiorniku, a ta woda elementy znajdujące się w zbiorniku.
Ps. Ci wszyscy co piszą o słonej wodzie, to może jednak nie koniecznie
ta łódka będzie po nich pływać. Zawsze są jeziora i rzeki :P
-
20. Data: 2010-04-02 12:52:41
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: WW <w...@v...pl>
CUT pisze:
> Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
> łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
> poszły na złom (łódź było zatopiona).
>
> Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
> Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
> możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
> (R6).
Jeśli były dwie widlaste ósemki benzynowe, tzn, że lódź
jest typu b.szybkich.
Ma do tego odpowiedni kadłub. Diesel może zepsuć
wszystko. Niższe obroty, większy ciężar.
Jeśli na wody słodkie, jeziora, to możesz je chłodzić
bezpośrednio woda zaburtową. Jeśli na zatokę i morze,
to niezbędny wymiennik. Skrzyni nie potrzeba, śrubę
napędza się bezpośrednio z wału. Trzeba tylko
odpowiednio dobrać śrubę - wielkość i skok. Śrubę
dobiera się zarówno do silnika jak i do kadłuba.
Potrzeby natomiast rewers i luz. Jeśli strugowodny
napęd, to jako rewers wystarczy zastawka, a jak
śrubowy, to trzeba przekładnie.
Pamiętaj o sztucznym, wymuszonym obiegu wietrzenia
komory silników. !!
Opary benzyny lubią gromadzić się przy dnie i jedna
iskra wystarczy.
Pozdrawiam
WW