  • 41. Data: 2011-07-12 23:13:35
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 22:04, Artur Maśląg pisze:

    > Aha, raczej, być może - spokojna głowa.

    Zobaczymy za rok.
    Obecnie są gminy z planami tegorocznych budżetów niezgodnymi z ustawą o
    drogach publicznych i póki co, zgodnie z planem, budżety te realizują.

    Zobaczymy czy zostanie to jakoś utemperowane, przez organy kontrolujące
    te budżety, czy też nie.

  • 42. Data: 2011-07-12 23:15:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 23:13, Tomasz Pyra pisze:

    > Zobaczymy za rok.

    Aha, żeby nie było wątpliwości - mam oczywiście nadzieję, że okaże się
    że to Ty masz rację, że gminne fotorumakowanie się skończyło.

  • 43. Data: 2011-07-13 07:51:04
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-12 18:17, Bydlę pisze:

    > Rozwiązanie tu padało wielokrotnie - odpowiedzialność za czyny.

    Tu się zgadzamy.

    Ale jak to zrobić ?.
    Może kara procentowa od dochodów ?.
    Skoro dla jednych 500 zł mandatu to tragedia a dla innych drobne w
    kieszeni, to wykorzystać opracowaną skalę punktowa i odnieść do
    procentów dochodu za zeszły rok.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 44. Data: 2011-07-13 07:54:41
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-12 19:14, Artur Maśląg pisze:

    > Nieprawda. Zresztą sam napisałeś, że nie masz żadnego wsparcia
    > w tym co napisałeś wcześniej.

    Mam głęboką nadzieję, że choć kilku ludzi też myśli, że wprowadzanie
    kolejnych ograniczeń prędkości i mnożenie fotoradarów nie jest właściwym
    kierunkiem.

    > Skoro przynosi pozytywne efekty to
    > najwyraźniej ma. Oczywiście zgadzam się, że nie wszystkie metody
    > mają sens, niemniej efekty ogólne są pozytywne.

    Może jednak warto rozważyć, czy inne metody, daleko mnie kosztowne, nie
    dadzą znacznie lepszych rezultatów.

  • 45. Data: 2011-07-13 08:01:06
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-12 13:37, Artur(m) pisze:

    > A może pomyślałbyś "co by było gdyby nie było fotoradarów
    > i policji na drogach".
    > Pewnikiem ilość wypadków by spadła
    >
    > Artur(m)

    Coś w tym może być.
    Miałem okazje przez pewien czas mieszkać w Egipcie.
    Tam prawa są tylko teoretyczne, a jednak w Kairze jest mnie wypadków niż
    w Warszawie a różnica wielkości i zaludnienia ogromna.
    Na południu Egiptu powszechną praktyką jest, w samochodach ciężarowych i
    dostawczych, spiłowywanie pedału hamulca na ostro - a prowadzi się na
    bosaka albo w sandału z butelki PET.
    Wiesz, że prawie nie ma wypadków w sensie zderzeń. :-)

  • 46. Data: 2011-07-13 11:45:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, WW <w...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Skoro dla jednych 500 zł mandatu to tragedia a dla innych drobne w
    > kieszeni, to wykorzystać opracowaną skalę punktowa i odnieść do

    Dodatkowa premia dla oszukujących na podatkach?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 47. Data: 2011-07-13 12:44:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jul 2011, AZ wrote:

> [...]
    [...]
    > To Ty chyba nie wiesz po co sa ubezpieczenia...

    Tak krótkim stwierdzeniem nie wyjaśniłeś o który kontekst
    Ci chodzi.
    Bo jeśli o ochronę poszkodowanego, to nie ma przeciwwskazań
    aby udział własny miał formę regresu dla ubezpieczyciela.

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2011-07-13 12:55:45
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Dodatkowa premia dla oszukujących na podatkach?
    >
    > Krzysiek Kiełczewski

    To zleży od przelicznika punktów na procent dochodów.
    Pierwszy powinien być normalny a drugi za to samo - znacznie znacznie
    wyższy.

    Pamiętam opis, jak to jakiś wiceprezes Nokii dostał mandat - a tam jest
    od dochodów - i zapłacił ok. pół milina dolców kary.
    Na pewno go odczuł.

  • 49. Data: 2011-07-13 13:12:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-12 22:04, Artur Maśląg pisze:
    [...]
    > Pewnie tak samo jak Ty "przeoczyły" zmiany, bądź ludzie bez opamiętania
    > grzeją po terenie zabudowanym.

    A Ty jak zwykle swoje. Gdyby było jak piszesz, to FR stały by w miastach
    przy pasach, szkołach, przedszkolach itp. a stoją głównie w lasach,
    łąkach itp. Pomijając oczywiście pojedyncze przypadki, gdzie faktycznie
    sensownie stoją, ale tam raczej są puste puszki, bo zarobek byłby z nich
    niewielki.

    A.

  • 50. Data: 2011-07-13 13:13:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-12 12:21, WW pisze:
> [...]
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    > Histeryczne doniesienia prasy i TV po długim weekendzie.

    W którym była prowadzona intensywna kampania przeciw tym szybko i
    niebezpiecznie jadącym oraz motocyklistom. Sęk w tym, że to nie oni
    powodują najwięcej wypadków. Więc rekord w zabitych został pobity.

    A.