  • 31. Data: 2011-01-23 22:05:52
    Temat: Re: Czy można nTV rozdzielić na 2 telewizory?
    Od: konsultant <k...@w...pl>

    W dniu 2011-01-23 21:58, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "konsultant" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie trzeba, ale taki niezależny odbiór jest wygodniejszy i pewniejszy.

    A co masz na myśli wygodniejszy? Czy jak wejde na ten sam kanał w TV B
    co jest aktualnie na TV A to mam się jakoś meldować i wymeldowywać na
    ekranie? O to chodzi? To jeśli tak to śmiesznie i średniowiecznie.

  • 32. Data: 2011-01-23 22:28:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A co masz na myśli wygodniejszy?

    Np. - jeśli na głównym tunerze jeden kanał oglądasz, a drugi nagrywasz, to
    trzeciego niezależnie niezaserwujesz na dodatkowy tuner, fizycznie nie ma
    takiej możliwości.

    Z samymi uprawnieniami (bo sygnał satelitarny dodatkowy tuner dostanie
    niezależnie) - nie ma problemu (w sensie: jest możliwość fizyczna i wszystko
    zależy od softu).

  • 33. Data: 2011-01-28 10:00:47
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 21:59:38 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Znaczy przycinają pasmo?

    Nie wiem co robią ale jest różnica pomiędzy sygnałem bezpośrednio z
    sat a tym dosyłanym przez kablówkę. Może to kwestia
    demodulacji/modulacji tego sygnału?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 34. Data: 2011-01-28 10:03:34
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:pq45k692igrp3epqtq829jg5kums61qeaa@4ax.com...

    > Nie wiem co robią ale jest różnica pomiędzy sygnałem bezpośrednio z
    > sat a tym dosyłanym przez kablówkę. Może to kwestia
    > demodulacji/modulacji tego sygnału?

    A w kablu używają MPEG2 czy MPEG4?

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 35. Data: 2011-01-28 10:05:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem co robią ale jest różnica pomiędzy sygnałem bezpośrednio z
    > sat a tym dosyłanym przez kablówkę. Może to kwestia

    A może po prostu to różnica w jakości podzespołów w tunerze?
    Te kablówkowe często są opisywane jako totalny badziew, więc dlaczego akurat
    układy odpowiedzialne za obraz miałyby mieć porządne?

  • 36. Data: 2011-01-28 21:54:08
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 11:03:34 +0100, "Wiewior" <j...@t...cy>
    wrote:

    >A w kablu używają MPEG2 czy MPEG4?

    Nie wiem, to jest standard DVB-C. Od DVB-T różni się modulacją: QAM
    vs. OFDM. Podobnie jest z DVB-S - DVB-C - QPSK vs. QAM. Czyli sygnał
    DVB-T/S trzeba zdemodulować i zmodulować na nowo w DVB-C.
    Nie jestem znawcą tematów cyfrowych, może się mylę - jak tak, to
    sprostujcie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 37. Data: 2011-01-28 21:58:16
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 11:05:39 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >A może po prostu to różnica w jakości podzespołów w tunerze?

    Być może.

    >Te kablówkowe często są opisywane jako totalny badziew, więc dlaczego akurat
    >układy odpowiedzialne za obraz miałyby mieć porządne?

    Co i tak dla klienta końcowego oznacza badziew na ekranie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 38. Data: 2011-01-29 00:06:29
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj,

    On Fri, 28 Jan 2011, jerzu wrote:

    | Nie wiem, to jest standard DVB-C.

    standard przewiduje:
    DVB-C ..... This system transmits an MPEG-2 or MPEG-4 family ...
    np:
    http://www.freebase.com/view/en/dvb-c

    | Od DVB-T różni się modulacją: QAM vs. OFDM.
    | Podobnie jest z DVB-S - DVB-C - QPSK vs. QAM.

    chyba niezupelnie:
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Fac
    tsheet.pdf
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-C2_Fac
    tsheet.pdf
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-S2_Fac
    tsheet.pdf

    | Czyli sygnał DVB-T/S trzeba zdemodulować i zmodulować
    | na nowo w DVB-C.

    a o tym to juz Robert opowiadal, chyba kilka razy

    Pzdr.J.P.

  • 39. Data: 2011-01-29 09:40:17
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4pe6k6t3b60bnjcfmkuoqn5q58ag0d4hku@4ax.com...

    > Co i tak dla klienta końcowego oznacza badziew na ekranie.

    Jeżeli brany jest strumień wprost z transpondera i nie podlega rekompresji,
    to nie ma mowy o żadnej utracie jakości. A jeżeli jest rekompresja, to
    choćby i nie były badziewne, utrata jakości będzie.

  • 40. Data: 2011-01-29 12:38:58
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 10:40:17 +0100, "Wiewior" <j...@t...cy>
    wrote:

    >Jeżeli brany jest strumień wprost z transpondera i nie podlega rekompresji,
    >to nie ma mowy o żadnej utracie jakości. A jeżeli jest rekompresja, to
    >choćby i nie były badziewne, utrata jakości będzie.

    Z tego co wyczytałem w necie, w sieciach kablowych stosuję się
    transmodulatory QPSK-QAM, czyli następuje zmiana modulacji.
    Teoretycznie jeden transponder sat to jeden kanał DVB-C - ta sama
    ilość programów. Wystarczy aby operator w jeden kanał DVB-C chciał
    wepchnąć coś więcej to musi na pozostałych przyciąć pasmo. Może UPC
    tak robi? Może jak kanały analogowe znikną z kabla całkowicie to
    jakośc sygnału cyfrowego będzie lepsza?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280