  • 1. Data: 2011-01-21 22:43:21
    Temat: która z technologii wydaje sie być najtrwalsza?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Wybiearjąc telewizor 40 -46 cali, raczej samsung, panasonic, zastanawiam
    sie nad tym, która z technologii LCD świetlówka, LCD+LED, plazma - ma
    szanse najdłużej bezawaryjnie działać. Oczywiście wszyscy sprzedawcy
    tweirdzą ze tyle co kineskopowe nie pociągną, i za 5 lat już będą
    przestarzałe technologicznie. Zgadzam sie. ale moze jednak da sie
    "Wywróżyć" ze ta a ta technologia ma mniejsze szanse dociągnąć np do 10
    lat pracy?

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-01-21 23:56:30
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 21 Jan 2011 23:43:21 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >przestarzałe technologicznie. Zgadzam sie. ale moze jednak da sie
    >"Wywróżyć" ze ta a ta technologia ma mniejsze szanse dociągnąć np do 10

    a moze podejdz do tematu, na ktorym lepiej ci sie oglada?

    LCD - staniesz z boku i obraz kolory juz nie takie.
    Plazma - staniesz z boku i kolory takie same.

    Ja nie mam jeszcze nowego TV, ale mysle ze mogloby mnie wkurzac, jak
    osoba patrzaca z boku narzekalaby na kolory. U mnie w domu nie wszyscy
    patrza na TV (prawie) prostopadle. I chyba technologia plazmy daje
    lepsze rezutlaty. Ale moze wszystkiego nie wiem.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-01-22 01:05:55
    Od: Norbert <n...@M...com>

    a...@p...pl napisał(a):

    > LCD - staniesz z boku i obraz kolory juz nie takie.
    ??????
    wiesz czy domniemywasz?

  • 4. Data: 2011-01-22 07:32:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *ToMasz* napisał(-a):

> [...]
    > przestarzałe technologicznie. Zgadzam sie. ale moze jednak da sie
    > "Wywróżyć" ze ta a ta technologia ma mniejsze szanse dociągnąć np do

    To, że będą przestarzałe technologicznie, to może być prawda. Ale należy
    to odróżnić od możliwości "dożycia" wieku 10 lat o które Ci chodzi.
    Myślę, że przy trwałości 60tys godzin i ogladaniu co dzień po 18h (IMHO
    bardzo dużo) akurat ten warunek spełnią idealnie. Poza tym nie ma co
    sobie zawracać głowy morlanym starzeniem sprzętu, bo można popaść w
    fiksację, ku uciesze producentów ;) Ja do tej pory korzystam z 21" CRT
    SONY z 1992 roku, który w ciągu tego okresu zaliczył tylko jedną drobną
    naprawę. I pewnie bym go jeszcze dalej używał, ale zaczyna mi podnościć
    ciśnienie, że cokolwiek jest ciemniejszego na ekranie, to jest to w
    kolorze zielonym. Jak akcja filmu dzieje się po ciemku, to widzę tylko
    zieleń w różnych odcieniach. Mało tego, widoczne już (?) jest wygaszanie
    powrotów. Może to i dałoby się naprawić, ale jest okazja do odświeżenia
    sprzętu.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2011-01-22 14:39:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Myślę, że przy trwałości 60tys godzin i ogladaniu co dzień
    > po 18h

    Znasz kogoś kto ogląda TV 18 godzin dziennie? ;-))))
    Oczywiście dzień w dzień...

  • 6. Data: 2011-01-22 15:13:42
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    a...@p...pl pisze:

    > a moze podejdz do tematu, na ktorym lepiej ci sie oglada?
    CRT
    > LCD - staniesz z boku i obraz kolory juz nie takie.
    > Plazma - staniesz z boku i kolory takie same.
    właśnie wczoraj stałęm obok plazmy panasonic i samsunga led. obydwa bez
    zastrzezeń. sprzedawca mnie zachęca do plazmy hd redy, ja wolałbym
    oszczędniejsze ledy i filmy z pendriva w samsungu.
    tak czy siak aby zobaczyć różnice, trzeba było sie mocno nawyginać.
    pozatym taki mam pokój ze ciężko będie patrzeć pod kątem (wiekszym niz
    30stopni od osi.)

  • 7. Data: 2011-01-22 15:39:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Robert_J* napisał(-a):

    > Znasz kogoś kto ogląda TV 18 godzin dziennie? ;-))))
    > Oczywiście dzień w dzień...

    Nie znam i dlatego w nawiasie napisałem, że to bardzo dużo. Ale może są
    jednostki które potrafią lepszy czas osiągnąć. A jeśli ten czas jest
    mniejszy, to i okres eksploatacji się wydłuży.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-01-22 20:57:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > On Fri, 21 Jan 2011 23:43:21 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    > LCD - staniesz z boku i obraz kolory juz nie takie.
    > Plazma - staniesz z boku i kolory takie same.
    Iż do najblizszego sklepu stań z boku obok LCDpotem plazmy i popatrz czy
    zbaczysz roznice

  • 9. Data: 2011-01-23 10:20:07
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-22 00:56, a...@p...pl pisze:

    > LCD - staniesz z boku i obraz kolory juz nie takie.
    > Plazma - staniesz z boku i kolory takie same.
    >
    > Ja nie mam jeszcze nowego TV, ale mysle ze mogloby mnie wkurzac, jak
    > osoba patrzaca z boku narzekalaby na kolory.

    co ty masz za tv ja czasem siedzę prawie z boku i tv i wszystko widzę
    normalnie, jak by mi czegoś brakowało siadłbym na wprost ...

    śmieszy mnie ten argument (pomijam że dziś coraz częściej nie jest
    prawdziwy) to tak jakbyś marudził że mercedes jest do dupy bo jak miałeś
    malucha to się do garażu mieścił a ten nie - jak się nie mieści budujesz
    nowy garaż a jak ci kolory z boku (powtarzam - nie prawda) nie
    odpowiadają to siadasz jak należy

    wszelkie testy kolorów jakie widziałem są raczej po to aby pokazać ze w
    ekstremalnej sytuacji różnica jest... tylko jak duża i czy to wazna
    cecha to już inna sprawa

  • 10. Data: 2011-01-23 15:10:53
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > wszelkie testy kolorów jakie widziałem są raczej po to aby pokazać ze w
    > ekstremalnej sytuacji różnica jest... tylko jak duża i czy to wazna
    > cecha to już inna sprawa

    nie wiem jakiego masz LCDka ale ja ogladałem bardzo dokładnie kilka (moze
    nawet bliżej 10ciu) modeli gdy wybierałem telewizor dla siebie i w cenie do
    3500zł NIE było żadnego który nie zmieniałby kolorów i jasności pod kątem.
    Tego nie widać na pierwszy rzut oka w bardzo jasno oświetlonym sklepie.
    Jednak jak pojdziemy sobie do pomieszczenia przyciemnionego w sklepie czy
    też mamy mozliwosc sprawdzenia telewizora wieczorem w domu u znajomych -
    wtedy wychodzą wszystkie wady. Oczywiście poprawa katów patrzenia w LCD
    jest dość spora, jeszcze trzy lata temu, powyzej 20-30 stopni obraz stawał
    sie prawie dwa razy ciemniejszy, obecnie to już jest może 10% powyżej 30
    stopni. Widać to jednak bardzo wyraźnie w przyciemnionym pokoju. Kolory tez
    bardzo się zmieniają. Ja to testowałem w najprostszy sposób, gasiłem
    światło, stawałem centralnie na wprost do ekranu i powoli schodziłem w bok
    telewizora, odchodziłem tak aż zauważałem różnicę tzn gdy obraz zaczynał
    się zmieniać pod wzgledem kolorów czy też jasnosci albo kontrastu. Niektóre
    modele LCD są bardzo słabe i już mały kąt wystarczy żeby zobaczyć
    pogorszenie sie parametrów obrazu - powtarzam że koniecznie testuj to w
    ciemnym pomieszczeniu. Mi też początkowo w sklepie wydawało sie wszystko
    ok. Nie znalazłem telewizora w technologii LCD czy tam LED (pod tym
    wzgledem to to samo) który przeszedłby test do 40stopni bo pod większym
    kątem i tak nikt raczej nie oglada. Najlepiej z tego co pamietam wypadł
    Samsung C650, ale za to sztuczny teatralny obraz i słabiutki SD go
    kompletnie dla mnie dyskwalifikował. Ten ostatni model ma rodzinka więc
    często go moge ogladać, jesli ktoś naprawde chce kupić LCD to ten model nie
    jest najgorszym wyborem, chyba najmniejsze zło.

    Pozdrawia BearBag...