    From: kaszpir <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
    Date: Thu, 18 Feb 2010 22:58:48 -0800 (PST)

    > Czy moge samemu legalnie ja odkrecic i jezdzic bez niej nie narazajac sie na
    > mandat nie robiac przy tym zadnych innych czynnosci prawnych i urzedowych?

    Nie nie możesz ...

    Sam miałem Nubirę kombii z kratką. Na kratce mi nie zależało ...

    Jeśli policja by Cię zatrzymała i nie miałbyś kratki a w dowodzie miał
    wpisane samochód ciężarowy (ja tak miałem) mimo że miałem 5 miejsc to
    policjant może zabrać Tobie dowód rejestracyjny i zakazać dalszej
    jazdy ...

    Dlaczego ?

    Dlatego że samochód jest niezgodny z homologacją ...

    Tak samo na normalnej stacji diagnostycznej samochód nie ma szansy na
    przegląd ze względu na niezgodności w dokumentacji ..
    Oczywiście są stacje które przymykają na wszystko oko , byle klient by
    zapłacił i aby klientów było jak najwięcej ...

    Skończyło się że kratki nie zdjąłem ...
    Do zdjęcia kratki potrzebny jest droższy przegląd , potem "demontaż" w
    firmie która się tym "zajmuje" , zmiana dokumentów ...
    Sporo roboty i kasy ...

    Ja liczyłem to było by to około 500zł ..

    Najtaniej wychodzi zrobić to po zakupie samochodu aby za jedynym razem
    zmienić dokumenty i zrobić przegląd ;)

    Ja stwierdziłem że to za dużo kasy i dałem sobie spokój ...

    Jedynie co zrobiłem to spiłowałem część kratki i kratka była o połowę
    niższa :)
    A demontaż zajmował u mnie chwilę ...

    Gorzej jak się ma kratkę montowaną tak że nie ma możliwości jej
    prostego demontażu ..