  • 31. Data: 2013-12-04 15:21:46
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Dostosowuja predkosc do widocznosci.

    Jasne. Tylko, że oceny się różnię i w końcu dochodzi do kolizji. A
    potem już pozamiatane.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2013-12-04 16:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Żadna z tych metod nie jest w 100% skuteczna. Zastanawiam się co robią
    > w takiej sytuacji ludzie którzy nie "zatracili kompletnie rozumu".

    Na autostradzie? Czepiają sie tira. :) Byle za nami nie jechał kolejny tir.
    A jak nastepuje gwałtowne hamowanie to do barierek i won z samochodu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 33. Data: 2013-12-04 16:08:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-04 15:21, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Jasne. Tylko, że oceny się różnię i w końcu dochodzi do kolizji. A
    > potem już pozamiatane.

    Nieprawda, potem następuje ocena kto był winny kolizji i
    pozamiatane jak się okazuje że ty bo najechałeś na wolniej
    jadącego.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-12-04 16:25:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    >Bo jest mgła i mgła.
    >Trzeba sobie sprawdzic widocznosc np. po słupkach i poprzedzajacych
    >samochodach.

    Jak mozesz policzyc slupki i samochody to nie ma mgly :-P

    Zabojcze moga byc miejsca gdzie mgla gestnieje - jedni zwalniaja, inni
    nie ...

    J.

  • 35. Data: 2013-12-04 16:57:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,
    >Jasne. Tylko, że oceny się różnię i w końcu dochodzi do kolizji.

    No bo na drogach wiecej idiotow niz rozsadnych :-P

    >A potem już pozamiatane.

    Rozsadni sie zatrzymuja bez kolizji. A potem nierozsadnim im wjezdzaja
    w zad :-)

    J.

  • 36. Data: 2013-12-04 17:09:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jak mozesz policzyc slupki i samochody to nie ma mgly :-P

    Mozesz sobie oszacować, ze np. widocznosc jest 50 metrów bo widzisz
    nastepny słupek jak jestes w połowie drogi miedzy jednym a drugim.

    > Zabojcze moga byc miejsca gdzie mgla gestnieje - jedni zwalniaja, inni
    > nie ...

    I tak wole zeby ktos jadacy 140 wjechał mi w zad jak jade 80 niz zebym
    jadac 140 wjechal w jakis karambol.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 37. Data: 2013-12-04 19:45:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-04 01:11, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Wg mnie opisujesz istniejacy stan odmozdzenia i to jakie moga byc
    >tego nastepstwa. Ale jest tak zle bo co? W ucywilizowanej Belgii
    >ludzie zasuwaja bez widocznosci? Przeciez wlasnie o tym pisalem, ze
    >ludzie nie mysla.

    A u nas ludzie tez odmozdzeni ? Bo tu panie autostrada, ty sie jezdzi
    130 ?

    Bo u nas tez sie takie karambole zdarzaly. I wcale nie na
    autostradzie.
    Kojarzy mi sie jakis na kilkadziesiat aut w ostatnich latach.

    >Ale gdyby ludzie po prostu sie bali takich sytuacji - czyli respekt
    >przed tutaj mgla, zla pogoda plus jakas swiadomosc jaki dystans jest
    >bezpieczny, itd.
    >Poki co ewolucja nie wymyslila lepszego mechanizmu niz strach. No ale
    >przepisy za nich mysla... no i skoro mozna np. 110 to coz z tego, ze
    >10 metrow przed maska g... widac.

    No coz, jezdzac po Niemczech narzekam na jedno - sucho, pedza po tych
    autostradach 120-150 (nieliczni szybciej), deszc leje ... a oni nadal
    120-150.
    Ale trzeba im przyznac ze z trasy nie wypadaja.

    Niemieckie opony takie dobre, czy przecietny Niemiec nie wie ze w
    czasie deszczu slisko ?

    Ba - sa autostrady z ograniczeniem predkosci przy opadach (tabliczka
    "bei Nasse" - przy wilgoci).
    Czyzby odmozdzenie - tam gdzie znaku nie ma, tam wolno gnac ?

    J.

  • 38. Data: 2013-12-04 19:50:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 15:01, J.F pisze:
    > Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

    > Dostosowuja predkosc do widocznosci.

    Raz miałem tak, że po wyjechaniu z lasku wpadłem w mgłę.
    Jeździłem drogą (z Wrocławia na Brzeg Dolny) tak co 2 tygodnie i
    wiedziałem że jest zakręt w lewo łagodny który płynnie przechodzi w
    ostry a potem w prawo. Często na nim widywałem dwa prosto idące czarne
    pasy na asfalcie, dalej wyryte po poboczu, trawie i na końcu w ziemniakach.
    Tego dnia mgła jednak mnie zaskoczyła. Nie widziałem swoich świateł
    tylko białą jasną plamę, ba, maski połowę tylko widać było a potem mleko.
    Zatrzymałem się co było najlepszą dostosowaną prędkością do warunków.
    Tylko że chwilę wcześniej wyprzedziłem dwa auta.
    No więc po zapaleniu wszystkiego co miałem z tyłu auta, zacząłem pomału
    uciekać. Metoda była jedna - jak poczułem że prawe koła zjechały z
    asfaltu trzeba było mocniej skręcić w lewo aby wrócić - takie
    balansowanie prawą osią na pograniczu asfalt-ziemia.

    Po jakichś 50 metrach mgła znikła. Za sobą widziałem biały pas ciągnący
    się na skraju lasu nad jakimś tam płynącym strumykiem.
    Czuję, że jakbym nie uciekł to z sedana zrobili by mi Seicento.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 39. Data: 2013-12-04 19:56:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 4 Dec 2013 01:11:52 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Bo
    >nie ma nic gorszego niż stanąć na autostradzie na jezdni w czasie
    >mgły.

    Auto można zostawić, samemu należy spierdalać jak najdalej od jezdni.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 40. Data: 2013-12-04 20:25:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 00:56, mk4 pisze:

    > Ale czy to nie jakrawy przyklad jak coraz glupsze przepisy (promujace
    > durnote - czyli wszystko wolno pieszym i rowerom plus coraz wieksze
    > ograniczenia i limity)

    nie, to, że sobie ideologię podpinasz pod wypadek nie świadczy o tym.