  • 71. Data: 2009-02-10 21:41:31
    Temat: Re: Czy kupilibyście...
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-10 13:09:26 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Nikkor 14-24/2.8? :)

    1,4 ewentualnie 1,7. O jakości znaczy też o świetle. Ja to czytam odpowiednik.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2009-02-10 21:46:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-10 13:41:57 +0100, Jan Rudziński <j...@a...net> said:

    > W jakim sensie? Przecież perspektywa nie zależy od obiektywu, tylko od
    > odległości.
    > To jakiś niesamowity skrót myślowy...

    Skrót nie skrót, ale tak jest.
    Człowiek najczęściej chce wypełnić kadr interesującym go obiektem. nie
    ważne czy własnymi oczami kadr w mózgu, czy obiektywem w aparacie. jak
    obiekt jest za mały to podchodzi bliżej, jak za duży to się oddala.
    Obiektyw standardowy wymusza podobne zachowanie.
    Więc i perspektywa będzie podobna.

  • 73. Data: 2009-02-10 21:48:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-10 19:04:07 +0100, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Jak najbardziej chodziło o kąt widzenia, ale podobno jeszcze jedną
    > rzecz: jak zaczynano robić obiektywy do systemu 35mm to dla 50mm
    > najłatwiej/najtaniej było wykonać obiektyw z minimalną dystorsją.

    Nie w dalmierzach, bo tam obiektyw można głęboko wepchać.

  • 74. Data: 2009-02-11 00:25:49
    Od: m...@a...net.pl

    >W jakim sensie?

    Generalnie...

    50mm na kliszy 35 mm, to po przeskalowaniu, jak przekatna 210mm
    z dystansu 300mm (skalujemy razy szesc) albo jak przekatna
    175mm z dystansu 250mm (razy piec)

    Innym i slowy jak odbijesz 35mmkadr na odbitke o rozmiarze
    15cm x 10 cm i ogladasz to z dystansu w okolicach 25-30 cm,
    a wiec "wygodne czytanie ksiazki/albumu", to masz "zgodny"
    odbior perspektywy z tym co bylo widac w naturze.

    W takim sensie.
    :-)

    (Ja ogladam z wiekszego dystansu)

    W dobie fotografii cyfrowej o ogladactwa na monitorze,
    nalezaloby policzyc jaki jest "naturalna" ogniskowa
    przy monitorze.

    Np. 40 cm odleglosci przy 17 calowym monitorze...

    to okolice ogniskowej 35mm (na 35mm klatce)

    :-)

    Michal

  • 75. Data: 2009-02-11 00:35:48
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    robertar <r...@w...pl> napisał(a):

    > Zdecydowanie tak - fotografuj=EA tylko obiektywami sta=B3oogniskowymi.
    >
    > Pod dwie swoje sta=B3ki (50/1.4 i 24/2.8) mam podpi=EAte na sta=B3e d70-
    > tki.
    >
    > pozdrawiam
    > Robert

    Ja też zdecydowanie tak pod warunkiem, że z softem co wyciągnie wszystko z
    aparatu i nic więcej kupować nie muszę (coś jak Nikon Capture)

  • 76. Data: 2009-02-11 00:43:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, Kokos wrote:

    > co nie zmienia faktu ze wystarczało,

    Oj no.
    Wystarczało. Jeżdżenie powozem też (ten kogo było stać).

    > ale teraz ludzie leniwi, zamiats podejsć to zoomuja

    Przecież zoomuje się z innego powodu.
    Może jakiś mniej typowy: obiekt ucieknie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2009-02-11 00:55:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > - full frame
    > - małe body bez gripa

    Załóżmy

    > - niewymienne 50/1.4

    Przecież (przy FF) to się kłóci z "małe".
    A na pewno z "lekkie".
    Aby pokryć pole obrazowe 24x36 i nie mieć winiety po brzegach, to
    chyba "mikroZuiko" trzeba by przez 8 pomnożyć :] (znaczy na objętość
    i wagę).

    > - tylko LCD

    Ale EVF?
    W ostateczności obracalny.

    > Cena powiedzmy 3000.

    Nie.
    Do czego mi to by miało być?

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2009-02-11 07:53:05
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Michal Tyrala napisał(a):

    > IMO przeliczanie kwadratu i 3:2 jest deczko bez sensu i ja tego nie robie
    > (wiem jak się wylicza katy widzenia, ale jak porownywac? po przekatnej
    > troche bez sensu, pion? poziom? eeee.... ;))

    Dlaczego kwadratu? Chyba sensowniej bylo używać Druha w formacie 6*4.5?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 79. Data: 2009-02-11 10:06:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 08:53:05 +0100, Jan Rudziński wrote:
    > Dlaczego kwadratu? Chyba sensowniej bylo używać Druha w formacie 6*4.5?

    Powaznie Druh byl 645? To z czym mi się pozajaczkowal? Z Ami?

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 80. Data: 2009-02-11 10:09:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ja robilem podobnie, jak chcialem doswiadczyc jak to bedzie, gdy kupie
    sobie stalke 50mm. Ustawilem 50mm na zoomie, i tak robilem zdjecia.
    Ciekawe doswiadczenie
    Marx