  • 1. Data: 2014-02-04 19:29:28
    Temat: Czy koniiecznie zmienić firmware ZTE MF 112 ?
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Mam dwa dongle - ZTE MF 112 pod bryt. siecią "3" i Huawei E160 pod bryt. siecią O2.
    Wybieram się na urlop od Polski i chciałbym mieć tam internet na laptopie w czasie
    urlopu. Moje pytanie: czy koniecznie trzeba zmienić firmware - bo jak trochę
    poszperałem to np. według tej strony to raczej nie jest konieczne :

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=1&cad=rja&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww
    .elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic2051049.html&ei=71Tt
    UoGlG8rH7AbL_oCwCg&usg=AFQjCNFCsL7Jof1pyXhcpo5QhEBAG
    YvA5w&bvm=bv.60444564,d.bGQ

    Nie mam jednak pewności czy to zadziała. W razie jak co to napiszcie proszę jakim
    programem to można zrobić i skąd zaczerpnąć odpowiednie firmware - najlepiej do
    obydwu dongli.

  • 2. Data: 2014-02-04 21:19:54
    Temat: Re: Czy koniiecznie zmienić firmware ZTE MF 112 ?
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Ok - dokopałem się - DC Unlocker potrafi podmienić FW, ale samego, niebrandowanego FW
    nie mogę znaleźć.

  • 3. Data: 2014-02-04 21:29:43
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Universis, 04 lut 2014 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Ok - dokopałem się - DC Unlocker potrafi podmienić FW, ale samego,
    > niebrandowanego FW nie mogę znaleźć.
    Po co chcesz zmieniać FW? W Anglii taki UMTS jest na innej
    częstotliwośći, czy co? Prawdopodobnie nic nie musisz zmieniać -
    wystarczy, że wpiszesz login, hasło i numer dostępowy polskiego operatora
    jakiego będziesz używać i już. Poza tym brandowany to może być raczej
    dash board, a nie FW. Jak masz jakieś wątpliwości, to napisz na bez-
    kabli.pl, tam ci pomogą.

  • 4. Data: 2014-02-04 22:04:52
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Universis" <u...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Mam dwa dongle - ZTE MF 112 pod bryt. siecią "3" i Huawei E160 pod bryt.
    > siecią O2.

    firmware nie ma tu nic do rzeczy, musisz ściągnąć simloka żeby modem działał z
    inną kartą sim. E160 z O2 są fabrycznie bez simloka MF112 jest zablokowany na 3.
    Do e160 ściągnij sobie MobilePartner zamiast softu z O2 i będzie śmigał z tym ze
    nei działa on na 900MHz zresztą MF112 też nei więc w Aero2 nie pośmigasz

    Pzdr
    Piotr

  • 5. Data: 2014-02-05 11:05:14
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj X-Man, 04 lut 2014 w news:lcrklf$emp$1@speranza.aioe.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > softu z O2 i będzie śmigał z tym ze nei działa on na 900MHz zresztą
    > MF112 też nei więc w Aero2 nie pośmigasz

    O simlocku to zapomniałem. Nowy Mobile Partner raczej niekonieczny.
    Pewnie wystarczy w sofcie O2(to może też być zresztą MP) wpisać parametry
    nowego operatora i już. Do łączenia takim modeme w zasadzie nie potrzeba
    żadnego softu - wystarczy utworzyć połączenie dial-up w windows. Poza tym
    może użyć rewelacyjnego TopNetInfo.

  • 6. Data: 2014-02-05 11:22:34
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    pueblo wrote:

    > Do łączenia takim modeme w zasadzie nie potrzeba
    > żadnego softu - wystarczy utworzyć połączenie dial-up w windows. Poza tym
    > może użyć rewelacyjnego TopNetInfo.

    Problem jest w tym że instalator tego softu ma najczęście zaszyty sterownik
    do modemu, nie ma oddzielnego instalatora sterownika czy katalogu ze
    sterownikiem.
    Siłą rzeczy musisz instalować te 100-200M niepotrzebnego oprogramowania
    żeby modem wogóle zaczął działać bez szukania sterownika w internecie :(
    A żeby było śmieszniej soft ładnie po sobie czyści i jak go usuniesz
    poleci też sterownik.
    Tak więc ZU musi zawsze ogladać logo operatora, nie ma przeproś.

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 7. Data: 2014-02-05 12:43:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj wozniak grzegorz, 05 lut 2014 w
    news:lct3db$ipa$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > sobie czyści i jak go usuniesz poleci też sterownik.
    > Tak więc ZU musi zawsze ogladać logo operatora, nie ma przeproś.

    Nie ma żadnego problemu. Owszem soft razem ze sterami się instaluje,
    ale nikt potem nie zmusza do używania tego softu - można go wyłączyć
    oraz wyłączyć autostart z virtualnego cd prawdopodobnie pojawiającego
    się wraz z modemem i nie będzie się autouruchamiał ten soft. Poza tym,
    czy oglądanie loga innego operatora jakoś boli? Używałem MP z logo Play
    z wszystkimi pozostałymi opami i nie czułem się z tego powodu gorzej.
    Zresztą w przypadku MP i Huawei po istalacji, w katalogu programu jest
    folder ze sterami, więc jak ktoś b. chce, to kopiuje stery,
    odinstalowuje soft(przy okazji z musu stery) i może znowu włożyć modem,
    anulować instalację i wskazać sysstemowi folder do sterowników modemu
    wcześniej skopiowany. A stery osobno można ściągnąć - nie mówię, że do
    każdego modemu - często nowsze niż te w modemie.

  • 8. Data: 2014-02-05 13:02:19
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
    > Witaj X-Man, 04 lut 2014 w news:lcrklf$emp$1@speranza.aioe.org
    ps.com...
    > O simlocku to zapomniałem. Nowy Mobile Partner raczej niekonieczny.

    soft o2 to jakaś krowa a w opcje konfiguracji się nigdy nei zagłębiałem, podałem
    najprostsze dla laika rozwiązanie instaluje odpala, tworzy profil z APN (a jak
    poszuka na chomiku to są dahsboardy już ze stworzonymi profilami) i tyle.

    Pzdr
    Piotrek

  • 9. Data: 2014-02-06 10:41:26
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    wozniak grzegorz wrote:

> [...]
    > poleci też sterownik.
    > Tak więc ZU musi zawsze ogladać logo operatora, nie ma przeproś.

    Ponieważ nie lubię trzymać na swoim komputerze ciężkich megabajtów
    oprogramowania, które robi niepotrzebne mi rzeczy, a chciałem nowszy
    modem to zrobiłem tak:
    1. Instalacja pakietu oprogramowania do modemu od operatora.
    2. Namierzenie odpowiedniego katalogu, w którym znajduje się sterownik
    - nie było to trudne, ponieważ nazywał się "Driver".
    3. Skopiowanie katalogu w bezpieczne miejsce.
    4. Deinstalacja oprogramowania od operatora.
    5. Instalacja modemu przy pomocy sterowników zachowanych w bezpiecznym
    miejscu.

    To prawda, że w internecie nie ma gołych sterowników do wielu aktualnych
    modemów. Chodzi o to, żeby zmusić użytkownika do używania softu od
    operatora, ponieważ w ten sposób można pozyskać więcej danych o użytkowniku.