  • 1. Data: 2012-02-11 08:18:31
    Temat: Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Witam, szukam nowej karty (PCI-E) z gniazdem s-video, z gwarancją na
    przynajmniej 24-36 mies. i dotąd nie znalazłem.
    W sklepach są tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
    dźwięku na TV (tzn. jeśli zapodaje, to dźwięk znika w kompie :-))
    Czy ktoś wie?

  • 2. Data: 2012-02-11 09:56:51
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Może to:
    http://www.svideo.com/hdmi2svideo.html

  • 3. Data: 2012-02-11 10:24:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-11 09:18, Janeo pisze:
> [...]
    > W sklepach są tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
    > dźwięku na TV (tzn. jeśli zapodaje, to dźwięk znika w kompie :-))
    Obawiam się że się zagubiłeś, albo nie potrafisz wytłumaczyć co
    potrzebujesz:

    - co ma s-video do dzwięku? Po kablu s-video dzwięku nie przesyłasz, bo
    się nie da, to tylko i wyłącznie obraz, w dodatku w fatalnej (jak na
    dzisiejsze czasy) jakości.

    - interfejs HDMI _może_ ale nie musi przenosić dźwięku. W kartach ATI
    instaluje sie sterownik "wyjście audio hdmi", gdy podłączysz tv, to
    _możesz_ ale nie musisz skonfigurować to tak, by dzwięk leciał w TV
    (jeśli windows, to panel sterowania > Dzwięk > Odtwarzanie i wybierasz
    domyślne wyjście (jeśli chcesz, by dalej leciało z komputera - to swoje
    domyślne głośniki, zamiast HDMI audio cośtam). W kartach Nvidia (a
    przynajmniej wielu) jest podłączenie sdpif do płyty głównej, więc
    odtwarzanie audio z komputera po hdmi wymaga ustawiania jako wyjście
    audio - wyjścia cyfrowego spdif, a karta graficzna "przeniesie" ten
    sygnał na hdmi. Ale to wszystko jest konfigurowalne.

    Ogólnie uważam że problem nie jest sprzętowy, pytaj raczej na grupach
    poświęconych twojemu systemowi operacyjnemu, jak to skonfigurować, niż
    szukać egzotycznego sprzętu, by osiągnąć prosto-klikalny efekt.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-02-11 10:36:47
    Od: GRAG <e...@e...pl>

> [...]
    > W sklepach są tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
    > dźwięku na TV (tzn. jeśli zapodaje, to dźwięk znika w kompie :-))

    jaj te 100 lat gwarancji to na co ci potrzebne

  • 5. Data: 2012-02-11 14:23:01
    Temat: Brak dźwięku na kablu HDMI z peceta na TV
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 11 Lut, 11:24, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > poświęconych twojemu systemowi operacyjnemu, jak to skonfigurować, niż
    > szukać egzotycznego sprzętu, by osiągnąć prosto-klikalny efekt.

    Fakt, przy zastosowaniu kabla s-video sygnał audio idzie z oddzielnego
    wyjścia audio, dotychczas z sygnałem do telewizora nie miałem problemu
    - stąd pytanie o będący na długiej gwarancji "egzotyczny" sprzęt.

    Jednak po zainstalowaniu nowej karty graficznej GeForce (Nvidia) z
    wyjściem HDMI, w systemie Windows obok podstawowego sterownika
    dźwiękowego pojawił się nowy sterownik dźwiękowy pn. "NVIDIA High
    Definition Audio" (cyfrowy?).
    Problem w tym, że teraz po kablu HDMI dźwięk do mojego TV przechodzi
    jedynie wtedy, gdy wcześniej w kompie wybiorę ten sterownik. Już samo
    to jest uciążliwe, takie ciągłe przestawianie.
    Do tego dochodzi to, że dźwięk z mojej
    karty_TV_Leadtek_Winfast_TV_2000_XP_Expert (programy TV na żywo) nie
    przechodzi do telewizora P O K A B L U HDMI W OGÓLE - ani przy
    starym/ systemowym sterowniku audio, ani nawet przy nowym sterowniku
    Nvidii. Wspomniana karta TV nawet nie wykrywa tego cyfrowego
    sterownika Nvidii.

  • 6. Data: 2012-02-11 15:26:17
    Temat: Re: Brak dźwięku na kablu HDMI z peceta na TV
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-11 15:23, Janeo pisze:

> [...]
    > starym/ systemowym sterowniku audio, ani nawet przy nowym sterowniku
    > Nvidii. Wspomniana karta TV nawet nie wykrywa tego cyfrowego
    To:
    - nie przełączaj wyjścia audio na ten sterownik Nvidia HDaudio
    - podłącz audio tak jak przedtem, z wyjścia swojej karty dzwiękowej do tv
    ... i będzie tak samo jak było przedtem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-02-11 17:16:54
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 11 Lut, 16:26, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > To:
    > - nie przełączaj wyjścia audio na ten sterownik Nvidia HDaudio
    > - podłącz audio tak jak przedtem, z wyjścia swojej karty dzwiękowej do tv
    > ... i będzie tak samo jak było przedtem.
    Niestety tak nie można.
    Nawet dźwięk systemowy nie przechodzi przez kabel HDMI, o ile się nie
    zmieni się we właściwościach audio Windowsa na sterownik Nvidia
    HDaudio.
    A jeśli Ci chodziło o video przez kabel HDMI, a audio oddzielnym
    kablem to oczywiście można :-), ale w TV trzeba wybrać: albo wejście
    analogowe audio, albo wejście HDMI. Więc na podstawowym sterowniku
    audio albo będę oglądał video bez dźwięku (HDMI), albo - po
    przełączeniu wejścia (RCA) - audio bez video.

  • 8. Data: 2012-02-11 18:18:18
    Od: Janeo <j...@g...com>

    > .... Więc na podstawowym sterowniku
    > audio albo będę oglądał video bez dźwięku (HDMI), albo - po
    > przełączeniu wejścia (RCA) - audio bez video.
    Oczywiście ..."Więc na sterowniku Nvidia HDaudio ..."

  • 9. Data: 2012-02-11 23:39:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-11 18:16, Janeo pisze:
> [...]
    > audio albo będę oglądał video bez dźwięku (HDMI), albo - po
    > przełączeniu wejścia (RCA) - audio bez video.
    Oczywiście że o to mi chodziło, ale to w takim razie nie problem twojej
    karty graficznej, tylko głupiego tv (większość, jakie macałem, miała to
    konfigurowalne - jeśli w streamie hdmi było audio, to je odtwarzał, a
    jeśli był glos na wejściu analogowym - to odtwarzał z niego)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-02-13 20:06:52
    Od: "Vince" <m...@N...gazeta.pl>

    W sklepach są tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
    dźwięku na TV (tzn. jeśli zapodaje, to dźwięk znika w kompie :-))
    Czy ktoś wie?

    Proponuje przejściówkę VGA=>S-VIDEO. Miałem cośtakiego i działa całkiem
    nieźle. Rozwiązanie tanie i skuteczne

    Pozdrawiam, M.