  • 1. Data: 2012-02-10 03:38:31
    Temat: Wymiana procka AMD na szybszy w DELLu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Mam pod opieką leciwego DELLa '07 z prockiem
    AMD Athlon 64 X2 3600+ (Brisbane).
    CPUID 0x60FB1, REVISION BH-G1 65nm.

    Płyta ma podstawkę "Socket AM2" (940pinów).

    Ktoś się orientuje jaki najszybszy procek można dziś
    tam wsadzić aby trochę poprawić sprawność peceta?

  • 2. Data: 2012-02-10 08:23:31
    Temat: Re: Wymiana procka AMD na szybszy w DELLu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2012 21:38:31 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Mam pod opieką leciwego DELLa '07

    IMO to trochę mało by ci ktoś z sensem odpowiedział.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-02-10 09:29:24
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 10/02/2012 03:38, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Płyta ma podstawkę "Socket AM2" (940pinów).
    >
    > Ktoś się orientuje jaki najszybszy procek można dziś
    > tam wsadzić aby trochę poprawić sprawność peceta?

    Jak już wspomniało - podanie dokładnego modelu
    ułatwia wpisanie w google i sprawdzenie
    jakie CPU obsługuje MB, czy inni coś 'modowali'
    i czy ma to wymierną korzyść.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-02-10 17:27:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-02-10 04:38, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Płyta ma podstawkę "Socket AM2" (940pinów).
    >
    > Ktoś się orientuje jaki najszybszy procek można dziś
    > tam wsadzić aby trochę poprawić sprawność peceta?
    Wpisz dokładne dane w google - dell ma w sieci bardzo dokładne dane
    dotyczące konfiguracji sprzętu, bez problemu znajdziesz rzetelną
    odpowiedź na stronach producenta co jest o tyle istotne że może nie
    obsługiwać procesora z pozoru kompatybilnego.

  • 5. Data: 2012-02-11 04:47:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DooMiniK" <bachusmalpapostpl> wrote in message

    > Jak już wspomniało - podanie dokładnego modelu
    > ułatwia wpisanie w google i sprawdzenie
    > jakie CPU obsługuje MB, czy inni coś 'modowali'
    > i czy ma to wymierną korzyść.

    Komputer to Dimension E521. Na stronie Della nie ma
    żadnej propozycji upgrade procesora jedynie pamięć.
    Ale ten pecet ma już 3G a na 64-bitowy system się
    nie przesiadamy... więc więcej i tak nie ma sensu ładować.

    Wygooglałem że ktoś założył 6000+ ale nie napisał czy
    był to 125W ADX6000IAA6CZ czy 89W ADA6000IAA6CZ...
    Ktoś wie czym się te procki różnią?

  • 6. Data: 2012-02-20 08:22:53
    Od: Nunez <n...@L...pl>

    W dniu 2012-02-11 05:47, Pszemol pisze:

    > Wygooglałem że ktoś założył 6000+

    Powinna ruszyć Ci bez problemu cała seria na jądrze Brisbane, zarówno
    stepping G1 jak i G2, pod warunkiem że socket to AM2, a chipset płyty to
    nForce 430. Szukaj ADV6000xxxxxx (6000+) w technologii 65nm (Brisbane,
    G2, 89W). Może być konieczny upgrade BIOS do wersji 1.11.1:
    http://tinyurl.com/85o77x9
    Jest sporo informacji w sieci na temat takiego upgrade i użytkownicy
    sobie chwalą:
    http://tinyurl.com/6t9b73r
    http://tinyurl.com/7zbxs3p

    > ale nie napisał czy był to 125W ADX6000IAA6CZ czy 89W ADA6000IAA6CZ...
    > Ktoś wie czym się te procki różnią?

    Pierwszy to wersja 125W (sam to przecież napisałeś ;-).
    Drugi wersja 89W oznaczana była marketingowo jako Athlon 64 X2 6000+ EE,
    głównie przez sklepy komputerowe. Różnią się poborem mocy i napięciem
    pracy (1,35-1,40V vs 1,30-1,35V). Oba są na jądrze Windsor 90nm
    (wcześniejszy niż 65nm Brisbane) i na 99% ruszy na Twojej płycie,
    kwestia tylko czy Twoje aktualne chłodzenie sobie poradzi, bo Windsor
    nieco mocniej się grzał. Ja jednak szukałbym jądra Brisbane.

    --
    Pzdr
    Nunez