eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCzy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video? › Re: Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
    Date: Sat, 11 Feb 2012 11:24:34 +0100

    W dniu 2012-02-11 09:18, Janeo pisze:
    > Witam, szukam nowej karty (PCI-E) z gniazdem s-video, z gwarancją na
    > przynajmniej 24-36 mies. i dotąd nie znalazłem.
    > W sklepach są tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
    > dźwięku na TV (tzn. jeśli zapodaje, to dźwięk znika w kompie :-))
    Obawiam się że się zagubiłeś, albo nie potrafisz wytłumaczyć co
    potrzebujesz:

    - co ma s-video do dzwięku? Po kablu s-video dzwięku nie przesyłasz, bo
    się nie da, to tylko i wyłącznie obraz, w dodatku w fatalnej (jak na
    dzisiejsze czasy) jakości.

    - interfejs HDMI _może_ ale nie musi przenosić dźwięku. W kartach ATI
    instaluje sie sterownik "wyjście audio hdmi", gdy podłączysz tv, to
    _możesz_ ale nie musisz skonfigurować to tak, by dzwięk leciał w TV
    (jeśli windows, to panel sterowania > Dzwięk > Odtwarzanie i wybierasz
    domyślne wyjście (jeśli chcesz, by dalej leciało z komputera - to swoje
    domyślne głośniki, zamiast HDMI audio cośtam). W kartach Nvidia (a
    przynajmniej wielu) jest podłączenie sdpif do płyty głównej, więc
    odtwarzanie audio z komputera po hdmi wymaga ustawiania jako wyjście
    audio - wyjścia cyfrowego spdif, a karta graficzna "przeniesie" ten
    sygnał na hdmi. Ale to wszystko jest konfigurowalne.

    Ogólnie uważam że problem nie jest sprzętowy, pytaj raczej na grupach
    poświęconych twojemu systemowi operacyjnemu, jak to skonfigurować, niż
    szukać egzotycznego sprzętu, by osiągnąć prosto-klikalny efekt.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173