    From: Janeo <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Brak dźwięku na kablu HDMI z peceta na TV
    Date: Sat, 11 Feb 2012 06:23:01 -0800 (PST)

    On 11 Lut, 11:24, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > - interfejs HDMI _może_ ale nie musi przenosić dźwięku. W kartach ATI
    > instaluje sie sterownik "wyjście audio hdmi", gdy podłączysz tv, to
    > _możesz_ ale nie musisz skonfigurować to tak, by dzwięk leciał w TV
    > (jeśli windows, to panel sterowania > Dzwięk > Odtwarzanie i wybierasz
    > domyślne wyjście (jeśli chcesz, by dalej leciało z komputera - to swoje
    > domyślne głośniki, zamiast HDMI audio cośtam). W kartach Nvidia (a
    > przynajmniej wielu) jest podłączenie sdpif do płyty głównej, więc
    > odtwarzanie audio z komputera po hdmi wymaga ustawiania jako wyjście
> [...]
    Fakt, przy zastosowaniu kabla s-video sygnał audio idzie z oddzielnego
    wyjścia audio, dotychczas z sygnałem do telewizora nie miałem problemu
    - stąd pytanie o będący na długiej gwarancji "egzotyczny" sprzęt.

    Jednak po zainstalowaniu nowej karty graficznej GeForce (Nvidia) z
    wyjściem HDMI, w systemie Windows obok podstawowego sterownika
    dźwiękowego pojawił się nowy sterownik dźwiękowy pn. "NVIDIA High
    Definition Audio" (cyfrowy?).
    Problem w tym, że teraz po kablu HDMI dźwięk do mojego TV przechodzi
    jedynie wtedy, gdy wcześniej w kompie wybiorę ten sterownik. Już samo
    to jest uciążliwe, takie ciągłe przestawianie.
    Do tego dochodzi to, że dźwięk z mojej
    karty_TV_Leadtek_Winfast_TV_2000_XP_Expert (programy TV na żywo) nie
    przechodzi do telewizora P O K A B L U HDMI W OGÓLE - ani przy
    starym/ systemowym sterowniku audio, ani nawet przy nowym sterowniku
    Nvidii. Wspomniana karta TV nawet nie wykrywa tego cyfrowego
    sterownika Nvidii.