  • 11. Data: 2009-12-09 20:34:49
    Temat: Re: Co rozumiesz porzez "dołączyc" ?
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Grzeczniej może, zwłaszcza że nie masz racji i chcesz się czegoś
    > dowiedzieć.....

    To gdyby miał rację i/lub/albo nie chciał się dowiedzieć, to już może
    niegrzecznie? ;-)

    > LUB w Twojej wypowiedzi dopuszcza sytuację , w której mogą pracować
    > również dwa tunery równocześnie. A tak się nie uda w większości przypadków.
    > ALBO wyklucza taką możliwość, więc nie ma problemów aby sobie działały
    > niezależnie, poza odpowiednim wyłączaniem.

    A czym się różni "lub odwrotnie" od "albo odwrotnie"?
    Myślę, że starasz się nieco na siłę rozumieć słowa LUB i ALBO tak, jak
    się to rozumie w logice matematycznej czy nawet informatyce, a nie tak,
    jak się rozumie w potocznym czy nawet literackim języku polskim.

  • 12. Data: 2009-12-09 20:39:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfp1l7$ia8$1@polsl.pl...
> [...]
    > dowiedzieć.....

    >To gdyby miał rację i/lub/albo nie chciał się dowiedzieć, to już może

    Nie, ale w tym przypadku totalnie nie ma nawet cienia oparcia.

    >Myślę, że starasz się nieco na siłę rozumieć słowa LUB i ALBO tak, jak się
    >to rozumie w logice matematycznej czy nawet informatyce

    No jestem informatykiem, więc dokładnie tak to rozumiem.

    >, a nie tak, jak się rozumie w potocznym czy nawet literackim języku
    >polskim.

    Raczej jak się nie rozumie, ale nawija.

  • 13. Data: 2009-12-09 20:51:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

    >Myślę, że starasz się nieco na siłę słowa LUB i ALBO

    Względnie ktoś inny stara się nie rozumieć różnicy:
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=3994

  • 14. Data: 2009-12-10 06:26:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > Względnie ktoś inny stara się nie rozumieć różnicy:
    > http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=3994

    Może być też tak, że potoczne rozumienie jest nieco inne niż słownikowe,
    podane kilka postów wcześniej. Język przecież ewoluuje. A może ewolucja
    słowa LUB jest efektem (ubocznym) informatyzacji? Przecież właśnie w
    logice matematycznej - a na niej opiera się teoria układów cyfrowych -
    słowo LUB ma znaczenie odbiegające od znaczenia słowa ALBO.

  • 15. Data: 2009-12-10 06:32:49
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > No jestem informatykiem, więc dokładnie tak to rozumiem.

    Ja też jestem informatykiem, ale niektóre sformułowania inaczej się
    rozumie w informatyce a inaczej w języku potocznym.
    Ale dalej nie rozumiem, czym się różni "lub odwrotnie" od "albo odwrotnie".

  • 16. Data: 2009-12-10 07:42:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 10.12.09 07:26, Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > logice matematycznej - a na niej opiera się teoria układów cyfrowych -
    > słowo LUB ma znaczenie odbiegające od znaczenia słowa ALBO.

    Zapytaj o tę różnicę prawnika. Oni mają najlepiej opanowaną
    interpretację znaczenia poszczególnych słów w języku polskim. On Ci
    potwierdzi różnicę pomiędzy lub i albo.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2009-12-10 09:16:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfq4bf$e1$1@polsl.pl...
> [...]

    >podane kilka postów wcześniej. Język przecież ewoluuje. A może ewolucja
    >słowa LUB jest efektem (ubocznym) informatyzacji?

    To nie żadna ewolucja, chyba że mówisz o czasach sprzed set lat.
    Po prostu większość ludzi to cymbały nie rozumiejące co mówią, więc im się
    wydaje że coś o czym nie mają pojęcia nie istnieje.

  • 18. Data: 2009-12-10 11:44:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Pete napisał:
    > Zapytaj o tę różnicę prawnika. Oni mają najlepiej opanowaną
    > interpretację znaczenia poszczególnych słów w języku polskim. On Ci
    > potwierdzi różnicę pomiędzy lub i albo.

    Ja bym tam raczej pytał polonistę, np. prof. Miodka. Prawnik da tysiąc
    słów interpretacji czy paragrafów, ale ostatecznej konkluzji (odpowiedzi
    na pytanie, czy ALBO = LUB) nie będzie. ;-)

  • 19. Data: 2009-12-10 11:46:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > To nie żadna ewolucja, chyba że mówisz o czasach sprzed set lat.

    Mówię o czasach jak najbardziej współczesnych. Jeszcze do niedawna słowo
    "komórka" kojarzyło się bardziej z biologią niż z telekomunikacją...

  • 20. Data: 2009-12-10 11:46:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfqn1q$sdl$3@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > To nie żadna ewolucja, chyba że mówisz o czasach sprzed set lat.

    >Mówię o czasach jak najbardziej współczesnych.

    No nie wiem, ja taką wiedzę wyniosłem w z liceum w czasach dawniejszych niż
    współczesne.
    A to że jakieś niedouki nie wiedzą, to nie moja sprawa.