  • 11. Data: 2016-12-22 11:29:53
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1dwo9v7z4ue6j$.1qjg2mc5zemiw.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a):

    >Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy
    >przyniosą
    >nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna
    >być
    >tańsza w naprawach niż tradycyjne auto.

    Albo i nie.
    Jakosc falownikow Toyoty okazuje sie bardzo dobra, ale czy ktos to
    potrafi naprawic, czy przyjdzie kupic nowy ?

    Zientarski mowi co sie tam nie psuje, bo tego nie ma, ale przeciez
    jest, tylko w innej formie. I tez sie bedzie psulo.

    Choc w miare rozwoju pojawia sie pewnie szrotowe.

    J.

  • 12. Data: 2016-12-22 11:38:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Dec 2016 11:23:18 +0100, Maciek

    > Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą
    > nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna być
    > tańsza w naprawach niż tradycyjne auto.

    Hybrydy to jakaś skrajna paranoja jest. Odnoszę się do idei podwójnego
    magazynu paliwa i podwójnego zasilania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2016-12-22 11:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Hybrydy to jakaś skrajna paranoja jest. Odnoszę się do idei
    >podwójnego
    >magazynu paliwa i podwójnego zasilania.

    Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl
    jest ... oczywiscie w wykonaniu innym niz pierwszy prius.

    Elektryczne auto, ze wszystkimi swoimi zaletami, ktorym mozna hen
    daleko pojechac i nie martwic sie o stan pradu.

    A jak widac nawet ten pierwszy prius daje rade dla typowego
    mieszczucha.

    J.

  • 14. Data: 2016-12-22 12:57:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Dec 2016 11:46:13 +0100, J.F.

> [...]
    > daleko pojechac i nie martwic sie o stan pradu.
    >
    > A jak widac nawet ten pierwszy prius daje rade dla typowego

    Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie
    wystarczy auto elektryczne bez silnika spalinowego. Jak pokazuje Tesla S,
    na autostradę też wystarczy sam elektryk, problemem jest tylko szybkość
    ładowania takiego auta w trasie. Póki co. Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2016-12-22 13:51:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >na autostradę też wystarczy sam elektryk, problemem jest tylko
    >szybkość
    >ładowania takiego auta w trasie. Póki co.

    I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie.
    Chyba, ze jako drugie auto.
    A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden
    dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z
    zasiegiem 100km na nowym akumulatorze.
    I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-)

    >Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.

    A na moj gust to bardzo celowa.
    Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
    bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.

    Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

    J.

  • 16. Data: 2016-12-22 14:58:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F.

> [...]
    > zasiegiem 100km na nowym akumulatorze.
    > I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-)

    T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom miejskim
    o których była główna dyskusja.

    > A na moj gust to bardzo celowa.

    Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa. Daleko
    jestem od teorii spiskowych, jednak dziwi mnie niechęć producentów
    samochodów spalinowych do elektryczności.

    > Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ...
    > to bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.
    > Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

    Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o
    szybkość tankowania, ale czy lepsza niż akumulatory, to już tak do końca
    przekonany nie jestem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2016-12-22 16:15:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F.

    >T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom
    >miejskim
    >o których była główna dyskusja.

    No i do miasta starczy. Ale za miasto juz nie. Wiec trzeba dwa.

    W sytuacji, gdy na jedno auto nie ma w miescie parkingu ... kiepsko to
    widze.
    Chyba, ze urzednicy swoje zrobia - na dalsze wypady pojade spalinowym,
    a na blizsze elektrycznym ... tramwajem :-)

    >Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa.

    Ale mnie na spalinowce wcale nie zalezy.
    Mnie zalezy na 400km zasiegu z czasem tankowania 5 minut.

    >Daleko
    >jestem od teorii spiskowych, jednak dziwi mnie niechęć producentów
    >samochodów spalinowych do elektryczności.

    Moze po prostu realnie patrza na zagadnienie i mowia "przy obecnej
    technice to sie nie sprzeda".
    Zreszta jak widac nie jest to jakas wielka niechec, bo modeli
    elektrycznych i hybrydowych przybywa.

    >Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o
    >szybkość tankowania, ale czy lepsza niż akumulatory, to już tak do
    >końca
    >przekonany nie jestem.

    Akumulatorow zawsze zabraknie. Chyba, ze zrobia takie na 2 tys km.

    Ogniwo paliwowe nie ma niskiej sprawnosci silnika cieplnego
    wynikajacej z termodynamiki - i to jest bardzo obiecujace.
    Ale jak widac materia jest oporna.
    Choc gdyby tak wiatraki i solary produkowaly wodor, a dzieki wysokiej
    sprawnosci niewielki zbiornik moglby napedzac auto dlugo ... i moze
    nie trzeba benzyny.

    J.

  • 18. Data: 2016-12-22 17:37:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2016 o 11:29, J.F. pisze:

    > Albo i nie.
    > Jakosc falownikow Toyoty okazuje sie bardzo dobra, ale czy ktos to
    > potrafi naprawic, czy przyjdzie kupic nowy ?

    Będzie jak z blacharką - teoretycznie do kasacji, w praktyce siezrobi
    albo wymieni ze szrota. Tak naprawdę falownik to nie jest jakaś wybitnie
    skomplikowana konstrukcja.

    Shrek

  • 19. Data: 2016-12-22 17:40:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze:

    > A na moj gust to bardzo celowa.
    > Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
    > bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.
    >
    > Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

    Wymienny moduł akku.

    Shrek.

  • 20. Data: 2016-12-22 19:04:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 22 Dec 2016 17:40:12 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wymienny moduł akku.

    To jest ciężki temat, bo sam moduł jest za drogi, a wręcz może być droższy
    niż cała reszta samochodu.

    A z kolei branża chyba jeszcze nie jest gotowa na unifikację rozwiązań i
    przejście z trybu własności w dryb dzierżawy.
    Pomijając same kwestie techniczne takiej wymiany.

    Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
    jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
    już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.