  • 131. Data: 2010-12-21 11:42:43
    Temat: Re: Czy Was też irytuje....
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    > Wprawdzie pisałem o krajach bardziej zagęszczonych
    > od naszego, ale czemu nie, możemy temat rozszerzyć.
    > Na przykład na USA, gdzie na km kwadratowy jest z 6
    > razy mniej ludzi.

    I co z tego że w Polsce jest średnio dużo ludzi? Gorsze jest to, że Polacy
    mieszkający w miastach _muszą_ mieć samochody i jeździć nimi nawet do kiosku
    po zapałki. Na wsi to sobie możesz parkować i 10 aut koło domu. Ale polskie
    miasta są ciasne. W takich Niemczech promowane jest wszystko co zmniejsza
    korki, tj. chodzenie z buta, jazda na rowerze czy komunikacją miejską (która
    nota bene ma wydzielone pasy i zawsze zielone światła, a w Polsce tramwaje
    specjalnie jeżdżą wolniej żeby nie puknąć auta stojącego akurat na torach).
    Zresztą Nowy Jork bez metra też by stanął, gdyby nagle każdy musiał mieć
    auto. Tylko u nas "prawdziwy mężczyzna musi mieć samochód", a jak już nim
    jedzie, to nie patrzy na nikogo i na nic. Polacy po prostu emocjonalnie nie
    dojrzali do tak masowej przesiadki do samochodów. Musi minąć ze 30 lat.

    --
    pzdr, Eli

  • 132. Data: 2010-12-21 11:56:14
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]
    > nie na wstecznym, równolegle do ulicy (parking jest prostopadły). Magików
    > stawiających po skosie na dwóch miejscach nawet nie wymieniam, bo to
    > norma. Jeszcze trochę i zacznę robić zdjęcia i ku pokrzepieniu serc
    > zamieszczać tutaj...
    > Swoją drogą uważam, że za takie coś powinien być normalny mandat i punkty
    > karne. Może ktoś by stracił PJ, bo skoro nie potrafi auta zaparkować to
    > zapewne jeździć też nie umie. Mówię o przypadkach ewidentnych, kiedy widać
    > od razu że magik wjechał na skos, zajął dwa miejsca i nawet mu się nie

    Pewnie że irytuje, też znam parkingi na których jest to normalka. Znam też
    miejsca, gdzie parkują na trawie obok parkingu, jakby go przedłużając. W
    ogóle znam takie "trawniki", na których trawy już dawno nie ma, tylko błoto
    rozjeżdżone przez auta. Znam też miejsce, gdzie są dobrze oznaczone,
    równolegle miejsca parkingowe wzdłuż chodnika, ale "kierowcy" parkują
    skośnie zajmując prawie cały chodnik - tak że zostaje pieszym jakieś 20 cm
    między autem a budynkiem i robią się kolejki do przejścia. Znam też miejsce,
    gdzie wybrukowano placyk na śmietniki i podjazd dla śmieciarki - śmietniki
    wylądowały przy samym budynku a na placyku stoją auta. I znam miejsca, gdzie
    tramwaj nieraz musi stać i czekać na "kierowcę" żeby móc przejechać.
    Generalnie, w Polsce, jakiekolwiek miejsce sobie wymyślisz - na pewno stoją
    tam samochody.

    --
    pzdr, Eli

  • 133. Data: 2010-12-21 12:34:58
    Temat: Re: Czy Was te&#191; irytuje....
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > I co z tego &#191;e w Polsce jest &#182;rednio du&#191;o ludzi? Gorsze jest to,
    &#191;e Polacy
    > mieszkaj&#177;cy w miastach _musz&#177;_ mie&#230; samochody i je&#188;dzi&#230;
    nimi nawet do kiosku
    > po zapa&#179;ki. Na wsi to sobie mo&#191;esz parkowa&#230; i 10 aut ko&#179;o domu.
    Ale polskie
    > miasta s&#177; ciasne. W takich Niemczech promowane jest wszystko co zmniejsza
    > korki, tj. chodzenie z buta, jazda na rowerze czy komunikacj&#177; miejsk&#177;
    (która
    > nota bene ma wydzielone pasy i zawsze zielone &#182;wiat&#179;a, a w Polsce
    tramwaje
    > specjalnie je&#191;d&#191;&#177; wolniej &#191;eby nie pukn&#177;&#230; auta
    stoj&#177;cego akurat na torach).
    > Zreszt&#177; Nowy Jork bez metra te&#191; by stan&#177;&#179;, gdyby nagle
    ka&#191;dy musia&#179; mie&#230;
    > auto. Tylko u nas "prawdziwy m&#234;&#191;czyzna musi mie&#230; samochód", a jak
    ju&#191; nim
    > jedzie, to nie patrzy na nikogo i na nic. Polacy po prostu emocjonalnie nie
    > dojrzali do tak masowej przesiadki do samochodów. Musi min&#177;&#230; ze 30 lat.
    >
    > --
    > pzdr, Eli

    W tym co napisales jest cos glebszego. Polska to bylby fajny kraj. Jest duza, ma
    sporo surowcow. Ma ladne krajobrazy. Zeby tu jeszcze Polakow nie bylo.

  • 134. Data: 2010-12-21 13:01:48
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    > W tym co napisales jest cos glebszego. Polska to bylby fajny kraj. Jest
    > duza, ma
    > sporo surowcow. Ma ladne krajobrazy. Zeby tu jeszcze Polakow nie bylo.

    Polacy to fajni ludzie, póki nie siądą za kierką...

    --
    pzdr, Eli

  • 135. Data: 2010-12-21 13:58:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 21 Gru, 11:56, "Eli" <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    > tramwaj nieraz musi stać i czekać na "kierowcę" żeby móc przejechać.
    > Generalnie, w Polsce, jakiekolwiek miejsce sobie wymyślisz - na pewno stoją

    Eee nie. U mnie w piwnicy nie stoja :)

    A to co opisales to wynik tego ze ci co mieli planowac i przewidywac
    (nazwijmy ich urzednikami) nie robili tego za co wzieli zaplate.
    Trudno miec pretensje do ludzi ze kupili sobie samochod i go uzywaja
    mniej lub bardziej.

  • 136. Data: 2010-12-21 14:56:00
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]
    > (nazwijmy ich urzednikami) nie robili tego za co wzieli zaplate.
    > Trudno miec pretensje do ludzi ze kupili sobie samochod i go uzywaja

    Kocham takie usprawiedliwienia - musiałem zaparkować na trawniku, no bo
    przecież mi urzędasy nie zbudowali parkingu tam gdzie ja _muszę_ stawać! Ja
    jakoś bym się wstydził parkować na trawniku, chodniku etc. A po drugie to z
    pustego i Salomon nie najele, ilość miejsca w polskich miastach jest
    naprawdę bardzo ograniczona i akurat parkingi to jest jego marnowanie. No
    chyba że np. podziemne. A do budowania takich nikt nikogo nie zmusza i to
    akurat, przyznaję, jest ból.

    --
    pzdr, Eli

  • 137. Data: 2010-12-22 11:58:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Eli" <e...@w...pl>

    > I co z tego że w Polsce jest średnio dużo ludzi? Gorsze jest to, że Polacy
    > mieszkający w miastach _muszą_ mieć samochody i jeździć nimi nawet do
    > kiosku po zapałki.

    Znaczy przez te małe drzwi wjeżdżają ???

    > Na wsi to sobie możesz parkować i 10 aut koło domu.

    W mieście nie ma parkingów ?

> [...]
    > Polsce tramwaje specjalnie jeżdżą wolniej żeby nie puknąć auta stojącego

    U nas też jest promowane, ale to nie zmienia konieczności dojazdów.

> [...]
    > jedzie, to nie patrzy na nikogo i na nic. Polacy po prostu emocjonalnie
    > nie dojrzali do tak masowej przesiadki do samochodów. Musi minąć ze 30

    Bzdety. Korzystanie z komunikacji masowej bardziej uciążliwe jest i tyle. Na
    taki krok decydują się głównie mało sprawni kierowcy albo w nielicznych
    miejscach, gdzie komunikacja jednak mniej uciążliwa jest.

  • 138. Data: 2010-12-22 11:59:00
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > nie potrafil krzyzyka postawic. A po wojnie jak tzreba bylo glupich i silnych do
    > pracy w miastach to jak pszczoly do miodu sie garneli. Nawet nowa klasa
    > spoleczna powstala chlopo-robotnik. Wladza zeby ich zatrzymac mieszkania im
    > darmo dawala. Oczywiscie ktos za to placil. Ich dzieci na studia mialy
    > latwiejsze wejscie. Czytac i pisac ich nauczyla. Przeswietlenia pluc i reperacje
    > zebow darmo mieli. To sie przywyczaili ze wszystko jest darmo i sie nalezy. To
    > jak tamto sie nalezalo darmo to i w zakresie obowiazkow dozorcy powinno byc zeby

    Ale jest wspólnota albo spółdzielnia. Przegłosujcie zasadę, że miejsce
    do parkowania owszem jest, ale płatne dychę[*]. Dycha idzie na dozorce
    żeby sprzątał[*]. Większość pewnie będzie za. Niechętna do płacenia
    mniejszość albo podda się woli większości albo wynocha z podwórka.

    Albo dogadajcie się w grupie tych co chcą płacić. A tym co nie płacą
    niech dozorca nie odśnieża. Będą wyglądać jak idioci (jakimi są) ale to
    już ich problem.

    [*] Realnie wyjdzie drożej niżby się "po sąsiedzku" dogadać, bo trzeba
    wtedy wszelkie podatki i takie. Ale tu mi idzie o ogóly sposób
    rozwiązania problemu.

    > A nigdy w miastach takiego prawa nie bylo zeby na podworkach
    > snieg uprzatac zeby samochodem mozna bylo wyjechac.

    Przed wojną to samochodów było sporo mniej i nie parkowały na podwórkach.

    > To jak dozorca nie uprzatnie
    > to postawi taki syn parobka na miejscu ktore ktos uprzatnal. Bo mu sie to
    > nalezy. Tutaj tez sie sciraja dwa obozy. Miastowi mowia ze jak chcesz postawic
    > to odsniez sobie. Jak kazdy odsniezy jedno miejsce to wszyscy beda mieli
    > odsniezone. A wiejskie chamstwo sie buldoczy ze postawienie na odsniezonym im
    > sie nalezy. I nie wazne kto odsniezy. Ma byc miejsce bez sniegu bo jak chodza to
    > na bialym wypadajaca slome z butow widac.

    Dogadajcie się poza nimi. A oni nie sobie chodzą "po białym".

    pzdr
    \SK

  • 139. Data: 2010-12-22 12:25:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał
> [...]
    > niżby się "po sąsiedzku" dogadać, bo trzeba wtedy wszelkie
    > podatki i takie. Ale tu mi idzie o ogóly sposób rozwiązania

    Uwazaj uwazaj - bo zaraz sie okaze ze miejsce parkingowe w
    dzisiejszych czasach jest warte co najmniej 150zl miesiecznie, i
    tyle powinna wspolnota pobierac od lokatora :-)

    > Przed wojną to samochodów było sporo mniej i nie parkowały na
    > podwórkach.

    A gdzie ?

    J.

  • 140. Data: 2010-12-22 12:48:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/12/2010 10:58, niusy.pl wrote:

    > Bzdety. Korzystanie z komunikacji masowej bardziej uciążliwe jest i
    > tyle. Na taki krok decydują się głównie mało sprawni kierowcy albo w
    > nielicznych miejscach, gdzie komunikacja jednak mniej uciążliwa jest.

    Widac, ze nigdy nie stales 15 minut w korku liczac autobusy, ktore
    mijaly cie buspasem. Jesli do tego te autobusy odjezdzaja co 10 minut,
    nie widze problemu w przesiadce na komunikacje miejska.

    Kamil