  • 11. Data: 2009-02-02 18:53:51
    Temat: Re: Czy Panasoniki dobrze oddaja kolory ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > nie w kazdym
    > moj olek tego nie ma
    > panas fz 30 nie ma
    > panas fz 50 ma

    Czego nie ma? Suwaczków od koloru?

    > olek wyrznie inaczej balansuje niz panas i to nie legenda tylko widac
    > golym okiem

    No to trzeba zmienić współczynnik balansu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-02-02 19:07:21
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 19:53, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

    nie ma suwaczkow
    ale nawet jesli przyjmiemy uatwienia fabryczne to dwa rozne aparaty
    reguja nieco inaczej na zmiane barwy swiatla.
    o ile np w poludnie canon i panas daja jpg zblizone , canon szczypte
    cieplejszy
    to w godzinach przedwieczornych w cieniu w tym samym trybie balansu
    automatycznego panas daje obraz zdecydowanie zimniejszy od canona.
    zatem balans nie odbywa sie dokladnie w ten sam sposob.
    Olympus z kolei cieplej od canona.

  • 13. Data: 2009-02-02 19:20:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > automatycznego panas daje obraz zdecydowanie zimniejszy od canona.
    > zatem balans nie odbywa sie dokladnie w ten sam sposob.

    Tak BTW - jak zdjęcia są na dworze i scena jest w cieniu, to ja wolę
    balans na światło słoneczne (no może trochę podnoszę temp. barwową, ale
    nieznacznie), bo to dla mnie jakoś bardziej naturalne, że jest dominanta
    zimnych barw w sytuacji, kiedy/gdzie jest zimniej. Poza tym ja tak to
    postrzegam - w cieniu jest ciemniej i jakby bardziej niebiesko nawet dla
    moich oczu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 14. Data: 2009-02-02 20:16:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Ja mam 1970nx - to takie najtańsze chyba pva. Natomiast wyjście dvi mam
    > jedno (gf7600).

    Nie - nie pva.
    NEC LCD1970NX = 19 inch 25 ms S-IPS (LG.Philips LM190E01-C4/E02) panel.
    W sumie chyba jeszcze lepsza matryca niż pva.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-02-02 20:34:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Nie - nie pva.
    > NEC LCD1970NX = 19 inch 25 ms S-IPS (LG.Philips LM190E01-C4/E02) panel.
    > W sumie chyba jeszcze lepsza matryca niż pva.

    A sorry - już zapomniałem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 16. Data: 2009-02-02 21:18:48
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > na monitorze w pierwszej chwili kolory z mojego olka wydawaly sie tez
    > byc przyjemniejsze dla oka , w wydrukach papierowych z kolei panasonic
    > jest b naturalny . wyglada lepiej.

    Tu bym chyba znalazl po drodze kwestie kalibracji monitora/maszyny
    drukujacej skoro na monitorze cos ci sie podoba a na wydrukach nie ...

  • 17. Data: 2009-02-03 11:04:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Ale generalnie to jest nieistotne, robiąc zdjęcia nieco poważniej
    > pracujemy na rawach.

    A skąd wiesz co jest na matrycy? Różni producenci mają różne filtry i różną
    macierz przekształcenia do RGB.

  • 18. Data: 2009-02-03 19:45:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > A skąd wiesz co jest na matrycy? Różni producenci mają różne filtry i
    > różną macierz przekształcenia do RGB.

    Nie wiem, co jest - ważne, że da się zrobić każdą te same odcienie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja ulubiona lektura? - Adam Śmiałek ''Curriculum Vitae''/

  • 19. Data: 2009-02-04 00:53:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Nie wiem, co jest - ważne, że da się zrobić każdą te same odcienie.

    No jak sobie wyznaczysz odpowiednią macierz, to się da.
    Tak bezpośrednio z wołaczki się nie da.