  • 1. Data: 2011-04-26 20:09:12
    Temat: Czy Nikon D90 + obiektyw 18-105mm VR będzie dobrym wyborem?
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    czy zestaw Nikon D90 + AF-S DX 18-105mm VR będzie dobrym wyborem na pierwszą
    lustrzankę, czyli tak na prawdę do nauki fotografowania?
    Wcześniej robiłem zdjęcia tylko kompaktem.
    Ew. co innego możecie polecić w cenie nieprzekraczającej ceny tego aparatu
    (czyli ok. 3400 na dzień dzisiejszy)?

    Czy lepiej wziąć prostszy model (ale przy tym nowszy i tańszy) D3100?

    Główne zastosowanie to zdjęcia "wakacyjne" - krajobrazy, dzieci (w ruchu)
    itp. Również zdjecia w pomieszczeniach. Filmy raczej mnie nie interesują.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomocne informacje.

  • 2. Data: 2011-04-26 20:52:30
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

    > czy zestaw Nikon D90 + AF-S DX 18-105mm VR będzie dobrym wyborem na
    > pierwszą lustrzankę, czyli tak na prawdę do nauki fotografowania?

    Tak.
    R.

  • 3. Data: 2011-04-26 21:04:24
    Od: "Rafał" <s...@i...pl>

    > czy zestaw Nikon D90 + AF-S DX 18-105mm VR będzie dobrym wyborem na
    > pierwszą lustrzankę, czyli tak na prawdę do nauki fotografowania?

    Na pewno to bardzo dobry zestaw, obiektyw w swojej cenie jest chyba
    najlepszym obecnie zoomem amatorskim, dającym fajną ostrość i będący
    przyjemnym "w obejściu" dla amatora (także ambitnego, jakim ja np. jestem).
    D90 to dobry korpus, choć nie mam więc się nie wypowiadam. Korzystam z
    D3100.

> [...]
    > (czyli ok. 3400 na dzień dzisiejszy)?
    >
    > Czy lepiej wziąć prostszy model (ale przy tym nowszy i tańszy) D3100?

    Nie wiem co lepiej, zależnie od potrzeb. D90 jest cięższy, ale wyraźnie
    bardziej ergonomiczny, jest szybszy dostep do wielu funkcji i ustawień
    poprzez przyciski na obudowie. Zaletą z pewnością jest fajny i wyraźny
    wizjer (choć moim zdaniem na wizjer w D3100 też nie należy zbytnio narzekać
    w odczuciu amatorskim). D90 ma natomiast podobno nieco większe szumy i chyba
    nie ma nagrywania filmów (jeśli to istotne). Różnic jest więcej, ale to już
    łatwo w sieci poszukać. Ogólnie myślę, że jak na amatorski użytek to warto
    D3100 ze względu na super zdjęcia prosto z puszki (czyli JPG) i na mniejsze
    wymiary i wagę. Ja z zestawem D3100 + 18-105 + lampa Metz-48 zrobiłem nawet
    reportaż ślubny i młodzi byli zadowoleni. Także da się... A do zastosowań
    czysto amatorskich to po prostu super ten zestaw (D3100 i 18-105).

    pozdrawiam i życzę trafnego wyboru

    Rafał

  • 4. Data: 2011-04-26 21:44:05
    Temat: Re: Czy Nikon D90 + obiektyw 18-105mm VR b?dzie dobrym wyborem?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-26 23:04, Rafa? pisze:
    > D90

    Chyba najwazniejsza dla niektórych: D90 ma srubokret czyli multum
    fajnych starszych szkiel AF (jak ktos przewiduje tak sie rozwijac)

  • 5. Data: 2011-04-27 05:38:41
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

> [...]
    > itp. Również zdjecia w pomieszczeniach. Filmy raczej mnie nie interesują.
    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomocne informacje.

    D3100 jest zdecydowanie mniejszy i lżejszy, co jest korzystne na wycieczkach
    do D90 można podpiąć starsze obiektywy

    Ja osobiście posiadam 3100 i jestem zadowolony. Myślę, że do zastosować
    amatorskich i jako pierwsza lustrzanka w zupełności wystarczy.

    Wybór należy do Ciebie :)

  • 6. Data: 2011-04-27 08:14:53
    Od: "Shoot" <s...@e...pl>

    Dokładnie taki sam zestaw wybrałem w grudniu po tygodniach zastanawiania się
    :)
    Jestem bardzo zadowolony...

    Shoot

  • 7. Data: 2011-04-27 09:58:10
    Temat: Re: Czy Nikon D90 + obiektyw 18-105mm VR bedzie dobrym wyborem?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.04.2011 07:38, K.Z. wrote:

    > D3100 jest zdecydowanie mniejszy i l?ejszy, co jest korzystne na wycieczkach
    > do D90 mo?na podpi?ae starsze obiektywy
    >
    > Ja osobi?cie posiadam 3100 i jestem zadowolony. My?le, ?e do zastosowaae
    > amatorskich i jako pierwsza lustrzanka w zupe?no?ci wystarczy.
    >
    > Wybór nale?y do Ciebie :)

    D90 to nieporównywalnie lepszy komfort. Przesiadłem się z D60 na D90.
    Nigdy nie miałem ochoty wracać do D60. D90 to oprócz śrubokręta dwa
    pokrętła, co przy trybie M jest bardzo wygodne, możliwość podpięcia
    gripa, CLS w body.
    Co do obiektywu 18-105. To jest najlepszy zoom w tej cenie na rynku.

    --
    http://szumofob.eu

  • 8. Data: 2011-04-27 19:29:11
    Od: majster <p...@o...pl>

> [...]
    > gripa, CLS w body.
    > Co do obiektywu 18-105. To jest najlepszy zoom w tej cenie na rynku.

    ja też to mam i jest fajnie.