  • 1. Data: 2009-07-14 15:29:18
    Temat: Czy 3G i inne g. wysysaja bardziej moj telefon?
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Zawsze myślałem, że moja NOKIA 6030 pracuje na baterii tylko 3-4 dni.

    Ale nagle, ostatnio, bateria zaczęła starczać na dłużej, nawet na7-8 dób.

    Zbiegło się to z jakimiś awariami, m.in: http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=artykul&group=pl.regionalne.poznan&aid=86256642

    Pytanie:

    Czy Nokia 6030 albo inne telefony pracują krócej przy 3G, UMTSach i innych
    wynalazkach?

    Bo gdy widzę ikonkę "G" w telefonie, jak i użony w SE gdy był napis "3G", to
    aparaty pracowały na jednym cyklu ładowania zdecydowanie krócej, niż u mnie
    podczas awarii 3G a użony po wyłaczeniu 3G.

    Czy to ma wpływ i jak wyłaczyć/zablokować na stałe 3G w Nokii 6030?

    Bardzo dziękuję za pomoc
    NZSNNW

  • 2. Data: 2009-07-14 16:10:36
    Temat: Re: Czy 3G i inne g. wysysaja bardziej moj telefon?
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 17:29:18 +0200, NZSNNW napisał(a):
    > Czy Nokia 6030 albo inne telefony pracują krócej przy 3G, UMTSach i innych
    > wynalazkach?
    Nokia twierdzi, że przy 3G bateria starcza na dłużej.

    > Bo gdy widzę ikonkę "G" w telefonie,
    Hmmm... G czy 3G? bo G może oznaczać nawiązane połączenie GPRS i wtedy nie
    dziwne, że bateria leci.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 3. Data: 2009-07-14 16:12:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 18:10:36 +0200, Pooh napisał(a):

    > Nokia twierdzi, że przy 3G bateria starcza na dłużej.

    To bardzo silnie zależy od ustawień sieci czyli w jakiej sieci jest
    telefon.
    Zaobserwowano całkiem odmienne zachowania tego samego telefonu po
    przekroczeniu różnych granic.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 4. Data: 2009-07-14 16:23:43
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1201.0000000f.4a5ca44e@newsgate.onet.pl, *NZSNNW* wrote:
> [...]
    > "3G", to aparaty pracowały na jednym cyklu ładowania zdecydowanie
    > krócej, niż u mnie podczas awarii 3G a użony po wyłaczeniu 3G.

    G w tym telefonie to GPRS czyli ze telefon zrobil GPRS attach. Ma to
    pomijalny wplyw na dzialanie telefonu (no chyba ze smigasz po wapie).
    3G w SE to pokazuje ze masz zasieg 3G - wiec i tryb dualny wlaczony.

    > Czy to ma wpływ i jak wyłaczyć/zablokować na stałe 3G w Nokii 6030?

    Nie musisz blokowac ;-)
    Nokia 6030 to tylko GSM :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2009-07-14 16:24:36
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "NZSNNW" <n...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1201.0000000f.4a5ca44e@newsgate.onet.pl...
    > Czy Nokia 6030 albo inne telefony pracują krócej przy 3G, UMTSach i innych
    > wynalazkach?

    3G, GPS i bluetooth znacznie zużywa baterię każdego telefonu. Nie używasz,
    wyłącz, włączysz wtedy gdy będą potrzebne.

  • 6. Data: 2009-07-14 16:32:50
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    u pisze:

    > 3G, GPS i bluetooth znacznie zużywa baterię każdego telefonu. Nie
    > używasz, wyłącz, włączysz wtedy gdy będą potrzebne.

    Bluetooth i tryb 3G wcale znacznie nie zużywają baterii, a na pewno nie
    stawiaj równości z działaniem odbiornika GPS. I na pewno nie każdego
    telefonu. W nowych modelach to pewnie nie odczujesz czy masz włączony
    bluetooth czy nie, inne czynniki grają większą rolę.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 7. Data: 2009-07-14 16:34:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości grup
    > Nokia twierdzi, że przy 3G bateria starcza na dłużej.

    Zapewne to prawda. Tylko, że pracujesz GSM+3G.

  • 8. Data: 2009-07-14 16:48:40
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.07.2009 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > To bardzo silnie zależy od ustawień sieci czyli w jakiej sieci jest
    > telefon.
    > Zaobserwowano całkiem odmienne zachowania tego samego telefonu po
    > przekroczeniu różnych granic.

    No to zależy w zasięgu jakich bts przebywasz, czasami warto włączyć
    3g+gsm gdy nadajnik 3g jest blisko, a jak jest dalej niż 2g to warto
    mieć wyłączony. Utrzymywanie 2 włączonych odbiorników też kosztuje
    miliwaciki. Telefony same niby sobie z tym powinny radzić, ale różnie
    to bywa. U mnie pokrycie 3g jest takie sobie i aparat ma +1 dzień bez
    3g (iPhone). Jak byłem w kiepsko pokrytych rejonach (góry na Ukrainie)
    to odbiornik pracujący na max próbując się zalogować kasował baterię w
    2 dni.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 9. Data: 2009-07-14 19:22:39
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Bluetooth i tryb 3G wcale znacznie nie zużywają baterii, a na pewno nie

    Pytano o "inne g*wna" :-)
    One zużywają prąd
    Mało Bluetooth
    Znacznie więcej szukający BTSa 3G
    Bardzo dużo GPS.

  • 10. Data: 2009-07-15 09:05:17
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Użytkownik "u" <...@w...yz> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "NZSNNW" <n...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:1201.0000000f.4a5ca44e@newsgate.onet.pl...
    >
    > 3G (...) znacznie zużywa baterię każdego telefonu.

    Głupoty gadasz. Gdyby w naszym kraju UMTS pokrywał się z zasięgiem GSM
    byłoby calkiem inaczej. 3G potrzebuje mniej energii, ale że zasięg nie jest
    zadowalający używa się raczej trybu dual, co powoduje to, że przy słabym
    zasięgu GSM telefon szuka zasięgu 3G i odwrotnie. Gdyby bez przerwy mógł
    pracowac na 3G trzymałby dłużej i nie musiałby używać energii na prądożerne
    badanie zasięgu. A napewno robiłby to rzadziej. W trybie dual większy
    priorytet ma UMTS który niestety jest skromniejszy. Aparat zawsze spróbuje
    najpierw znaleść 3G a potem dopiero pracuje nad GSM i grzecznie czeka na
    powrót sygnału 3G po czym znów nań przechodzi.

    --
    Pzdr., Wycior