  • 1. Data: 2013-04-18 06:34:56
    Temat: Czujniki parkowania przód
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem. W ramach luźnych przemyśleń: gdyby czujniki parkowania z przodu
    pracowały by cały czas, albo przy włączeniu I i II biegu, byłaby szansa
    na zabezpieczenie w ten sposób przed wjechaniem komuś w kufer np. w
    korku, przy ruszaniu spod świateł ze skrętem itp. ? Kluczowy jest zasięg
    czujników i czas reakcji kierownika.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-04-18 08:05:55
    Temat: Re: Czujniki parkowania przód
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-04-18 06:34, PeJot pisze:
> [...]
    > na zabezpieczenie w ten sposób przed wjechaniem komuś w kufer np. w
    > korku, przy ruszaniu spod świateł ze skrętem itp. ? Kluczowy jest zasięg

    na standardowych czujnikach jakie miałem powyżej 5
    km/h nie zdążyłeś zareagować. Ale jeśli będą to czujniki typu radary w
    nowych autach (btw. dobrze zakłócające pasmo Antyradarów) to chyba
    faktycznie po to są.

    Lukasz

  • 3. Data: 2013-04-18 09:01:28
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-04-18 08:05, ddddddd pisze:

    > na standardowych czujnikach jakie miałem powyżej 5
    > km/h nie zdążyłeś zareagować.

    5 km/h=1,4 m/s. Przy zasięgu czujników 1.5 metra sekunda czasu na
    reakcję. Przy 10 km/h czas na reakcję pół sekundy.

    > Ale jeśli będą to czujniki typu radary w
    > nowych autach (btw. dobrze zakłócające pasmo Antyradarów) to chyba
    > faktycznie po to są.

    A jakie one mają zasięgi ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2013-04-18 10:44:52
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 4/18/2013 8:05 AM, ddddddd wrote:

> [...]
    > km/h nie zdążyłeś zareagować. Ale jeśli będą to czujniki typu radary w
    > nowych autach (btw. dobrze zakłócające pasmo Antyradarów) to chyba

    Od kilkunastu lat co dziwniejsze auta mają normalne radary
    co na autostradach dobrze działają, spięte z tempomatami

  • 5. Data: 2013-04-18 12:31:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości

    >A jakie one mają zasięgi ?

    Jak sie odpowiedni dobierze

    https://en.wikipedia.org/wiki/Safe_Road_Trains_for_t
    he_Environment

    I przestana byc drogi niebezpieczne, wlaczysz system, odsuniesz fotel,
    wezmiesz gazete, i nie bedziesz nikogo wyprzedzal :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-04-18 12:59:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-18 10:44, _Michał pisze:

    > Od kilkunastu lat co dziwniejsze auta mają normalne radary
    > co na autostradach dobrze działają, spięte z tempomatami

    Prawie dobrze.
    http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2013-04-18 14:19:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Prawie dobrze.
    > http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

    Czy wiecie, jak potoczyła się ta sprawa?
    Bardzo ciekawe, co zrobiło Volvo.

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-04-18 15:34:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Czy wiecie, jak potoczyła się ta sprawa?
    > Bardzo ciekawe, co zrobiło Volvo.

    http://auto.dziennik.pl/artykuly/117834,koszmarna-wp
    adka-volvo-w-czasie-testu.html,2

    "Przedstawiciele szwedzkiej marki wszystko zwalili na błąd człowieka w
    czasie przygotowań do testu. Ich zdaniem, gdyby za kierownicą siedział
    człowiek (w testowym modelu siedział nanekin), najpewniej zorientowałby
    się, że system nie działa prawidłowo."

    http://motogof.tumblr.com/

  • 9. Data: 2013-04-18 15:52:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-18 15:34, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > czasie przygotowań do testu. Ich zdaniem, gdyby za kierownicą siedział
    > człowiek (w testowym modelu siedział nanekin), najpewniej zorientowałby

    Znaczy w jaki sposób by się zorientował?
    To ich tłumaczenie to z tych głupszych raczej.

    --
    MN

  • 10. Data: 2013-04-18 16:34:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-18 15:52:01 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    adka-volvo-w-czasie-testu.html,2

    "Przedstawiciele

    > Znaczy w jaki sposób by się zorientował?

    Po przypier...niu w naczepę człowiek WIEDZIAŁBY, że system nie działa
    prawidłowo, a manekin do tej pory nie wie co się stało...

    > To ich tłumaczenie to z tych głupszych raczej.

    Ale w ciężarówce im działa - z ludźmi na pokładzie. :-)
    <http://www.youtube.com/watch?v=Pl1UMfxa_r4>
    --
    Bydlę