  • 1. Data: 2011-02-13 07:45:15
    Temat: Cztery komputery ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    http://tinyurl.com/5tyzvaq

    "Biletomat ma w sobie aż cztery komputery"

    Ktoś z wrocka moze to potwierdzić? Z tekstu wynika ze przynajmniej jeden
    ma dysk twardy. A moze wszystkie 4 to normalne PCty ;)?

    Pare miesięcy temu oglądalem urządzenie w którym były 2 komputery.
    Uzasadnienie 2-go było proste: skończyly się piny LPT. Może to podobny
    przypadek?

  • 2. Data: 2011-02-13 08:54:55
    Temat: Re: Cztery komputery ;)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 08:45:15 +0100, Sebastian Biały wrote:
    >http://tinyurl.com/5tyzvaq
    >"Biletomat ma w sobie aż cztery komputery"
    >Ktoś z wrocka moze to potwierdzić? Z tekstu wynika ze przynajmniej jeden
    >ma dysk twardy. A moze wszystkie 4 to normalne PCty ;)?

    wez pod uwage ze to skomplikowane urzadzenie.

    ma duzy dotykowy monitor, przyjmuje platnosci bilonem, banknotami,
    kartami kredytowymi, i chyba w jakis sposob przez telefon. Wydaje
    reszte.

    drukuje bilety papierowe lub koduje je na tzw Urbancard,
    bezprzewodowa. Musi na biezaco utrzymywac laczosc z centrala.

    >Pare miesięcy temu oglądalem urządzenie w którym były 2 komputery.
    >Uzasadnienie 2-go było proste: skończyly się piny LPT. Może to podobny
    >przypadek?

    Byc moze, bo mimo powyzszego skomplikowania wystarczylby na to jeden
    komputer ... plus te procesory w drukarce, modemie gsm, kto wie czy
    nie Wifi, czytniku banknotow, moze monet, moze w tym interfejsie
    u-card.

    W tramwajach jest co prawda wersja okrojona, bez obslugi gotowki,
    ale ma wymiary ~20x30x15cm, wiec na jeden prawdziwy komputer :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-02-13 10:39:09
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.02.2011 09:54, J.F. wrote:

    > wez pod uwage ze to skomplikowane urzadzenie.

    Wszystkie ustrojstwa do przyjmowania i wypłacania bilonu, banknotów
    podłączyć możesz dzisiaj przez USB, w ostateczności przez RSa. Są nawet
    gotowe "huby", które umożliwiają podłączenie kilku innych interfejsów do
    komputera przez USB. Terminal POS do obsługi kart w wersji OEM, też
    podłączysz przez USB, albo RSa. To samo dotyczy drukarek termicznych.

  • 4. Data: 2011-02-13 11:05:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 11:39:09 +0100, Zbych wrote:

> [...]
    >komputera przez USB. Terminal POS do obsługi kart w wersji OEM, też
    >podłączysz przez USB, albo RSa. To samo dotyczy drukarek termicznych.

    Ale kazde z tych urzadzen to "komputer" :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-02-13 13:42:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > http://tinyurl.com/5tyzvaq
    >
    > "Biletomat ma w sobie aż cztery komputery"
    >
    > Ktoś z wrocka moze to potwierdzić? Z tekstu wynika ze przynajmniej jeden
    > ma dysk twardy. A moze wszystkie 4 to normalne PCty ;)?

    Z mojego doświadczenia wynika, że dla laika komputer i procesor
    (lub mikroprocesor) to jedno i to samo... Szansa jest duża na to,
    że policzono mikrokontrolery w tej skrzynce na wszystkich płytkach.

    > Pare miesięcy temu oglądalem urządzenie w którym były 2 komputery.
    > Uzasadnienie 2-go było proste: skończyly się piny LPT. Może to podobny
    > przypadek?

    Co to za urządzenie było? Ktoś ładnie umoczył.

  • 6. Data: 2011-02-13 13:43:55
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.02.2011 12:05, J.F. wrote:

    > Ale kazde z tych urzadzen to "komputer" :-)

    W takim razie zapomniałeś policzyć procesory w twardym dysku, karcie
    dźwiękowej, graficznej, klawiaturze, monitorze, upsie itd.

  • 7. Data: 2011-02-13 14:01:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 14:43:55 +0100, Zbych wrote:

    >W takim razie zapomniałeś policzyć procesory w twardym dysku, upsie

    Zapomnialem :-(

    >monitorze, karcie graficznej,

    Moze sa bezprocesorowe

    >dźwiękowej, klawiaturze,

    Tych chyba nie ma ..

    J.

  • 8. Data: 2011-02-13 14:04:06
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2011 15:01:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > Zapomnialem :-(

    > Moze sa bezprocesorowe

    > Tych chyba nie ma ..
    >
    > J.

    W obecnych czasach procesory sa nawet w pudelku zapalek;)

  • 9. Data: 2011-02-13 15:04:03
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.02.2011 15:01, J.F. wrote:

    > Zapomnialem :-(

    > Moze sa bezprocesorowe

    W monitorze coś musi obsługiwać menu, wiec jakiś uC jest. A z kartami
    graficznymi to dopiero są CUDA :-)

  • 10. Data: 2011-02-13 15:15:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 16:04:03 +0100, Zbych wrote:

    >W monitorze coś musi obsługiwać menu, wiec jakiś uC jest. A z kartami
    >graficznymi to dopiero są CUDA :-)

    Ale tu moze byc jakis specjalizowany panel, bez menu, i najtansza
    karta graficzna bez CUDA :-)

    J.