  • 301. Data: 2009-03-06 08:50:04
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Rozumiem że sam telefon lub cały zestaw były w tej samej cenie? Nie?
    > No to gdzie mam nigłe pojęcie ze stwierdzeniem dokupić?
    > Bo jeśli telefon kosztuje 500zł a zestaw z mapami i uchwytami 1000zł no to
    > łatwo policzyć że za 500zł dokupujemy resztę.

    NIE, telefon był w zestawie z AM, cena była jedna bo wtedy nie istniała
    możliwość zakupu 'gołego' telefonu. A 1000zł to chyba kosztował dla ciecia
    który wysyła 50smsów dziennie, a abonament ma za 20zł. Dla normalnych ludzi
    korzystający z telefonów był nawet za 499zł, a znam takich co go mieli za
    1zł.

    > Ale Tomtom ma tą zaletę że w ogóle go nie musisz wyjmować np tydzień, co
    > nie przeszkadza Ci wyjść ze samochodu z telefonem - to miałem na
    > myśli że nie musisz nic porozpinać.

    LOL, szczególnie jak parkujesz gdzieś w obcym mieście i w 30 min ktoś ci
    opierdoli auto jak kumplowi na parkingu pod Chorzowskim ZOO. /płatnym
    parkingu/

  • 302. Data: 2009-03-06 09:28:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > zaniżyliśmy kulture tej dyskusji do granic przyzwolitości. na koniec
    > zobacz sobie moje zdjecia zrobione jakieś pół roku temu, ekranu 2.8 cala
    > 320x240 i 2.8 cala 640x480. napisałbym "uwierz"... ale to bez celu. Ty
    > doskonale wiesz, ze takie urządzenia sie produkuje i sprzedaje. nie tak
    > dużo jak iPhonów, ale gdyby przeczytanie małych literek było niemozliwe-
    > nikt by tego nie kupował....

    Oczywiscie ze odczytanie strony WWW "na szerokosc ekranu" na 2,8 cala to
    bzdura niezaleznie od rozdzielczosci.

    > oto link urządzenie miało gps sifstar3(mniejsza o pisownie) 640x480,
    > latarke i aparat z makro. brak poziomnicy, klawiatury i multitoucha, i
    > G3. koszt, poniżej 500zł.
    > http://picasaweb.google.pl/Tomasz072/Allegro?feat=di
    rectlink

    No i zamiast WM sie nada akurat ma wszystko co WM :) ba nawet ten sam OS
    pewnie

    No i ten cios:

    Sygic wprowadza na rynek aplikację Sygic Mobile 2009, która zgodna jest
    telefonem Apple iPhone 3G. Aplikacja korzysta z map firmy Tele Atlas,
    gwarantujących 97% pokrycia polskich dróg oraz miliony punktów POI w
    całej Europie, Środkowym Wschodzie, obu Amerykach, Rosji, a w tym roku
    także w Indiach i Chinach.

    Wspomniane punkty orientacyjne POI poukładane są w 70 logicznych
    kategorii. Nawigacja możliwa jest zarówno w pionowej jak i poziomej
    orientacji ekranu. Dostępny jest widok tradycyjny i 3D oraz komunikaty
    głosowe krok-po-kroku. Obecnie firma negocjuje możliwość pojawienia się
    aplikacji a App Store. Cena aplikacji to 79 dolarów dla mieszkańców USA
    i 79 euro dla mieszkańców Europy.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

  • 303. Data: 2009-03-06 09:32:14
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ToMasz pisze:

    > teraz mam ochote napisać na Twoim poziomie, ze iPhone ponoć nie działa w
    > Erze. zadowolony? bo ja z siebie nie. Poco takie głupoty piszesz? Play
    > sprzedawał g900 i nigdy nie było znimi problemu. Simlocka omijano
    > turbosimem(czy jakąś inną podkładką pod karte sim) i używano wo innych
    > sieciach.

    Po pierwszej troche luzow nabieral po drugie strasznie awaryjny. Po
    trzecie faktycznie szrotem byla G500 a nie G900 pomylka

  • 304. Data: 2009-03-06 09:33:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    jazdzig pisze:

    > HTC produkuje różne aparaty o różnych możliwościach i cenach. Apple
    > produkuje jeden ładnie wyglądający szmelc, który tacy jak ty zachwalają,
    > bo firma ma problem ze sprzedażą tego szmelcu.

    Buhahah lecz sie poki nie za pozno.

    > Twoje i Rozanskiego usilne reklamowanie tego szmelcu na tej grupie jest
    > marnowaniem czasu. Tutaj klientów na jabłowe barachło nie znajdziecie.

    Buhahah jakis agresywny "VIP" MS

  • 305. Data: 2009-03-06 09:36:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > Ja nie napisałem NOWE, tylko z wyższej półki. Diamond, Pro, HD, Diamond
    > 2, Pro 2, itd. To są wg. mnie urządzenia, na które warto zwracać uwagę.

    Z tego 40% nie istnieje jeszcze w sprzewdazy. Panie a Iphone 4G bedzie
    krawaty wiazal

  • 306. Data: 2009-03-06 09:37:33
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    jazdzig pisze:

    > Porządnie działających takich możliwości jak ipoo ma mnóstwo innych
    > aparatów, poza dotykowym ekranem, a z dotykowym ekranem jest mnóstwo z o
    > wiele większymi możliwościami niż iP.

    I znowu frazesy wy tam w MS macie taka manie ... da sie leczyc

  • 307. Data: 2009-03-06 09:41:16
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 5 Mar 2009 08:44:13 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Wzięta na abonament to jak rozłożona na raty, a rejestrować gdzie się
    >było służbowym telefonem to pewnie mało kto chce ;)

    Wiesz- ja jakoś nei mam problemu z tym by mój pracodawca wiedział
    gdzie jestem. Po prostu to kwestia odpowiedzialności a nei
    uśmnieszków.

    >Ale jeździłeś z dedykowaną, czy tak sobie twierdzisz że to
    >przerost formy?

    Jeździłem. I twierdzę ze dedykowana nawigacja w porównaniu z
    telefonami który używam w tej chwili to przerost formy nad treścią.

    >Bo mi pasuje np zgasić silnik i wyjść z auta, bez walki z kabelkiem,
    >odpinaniem z uchwytu telefonu itd. Miało to sens kilka lat temu,

    A z telefonem tego nie mogę???

    >gdy nie było alternatywy. Zasilanie do pda, zasilanie do gps, kabel
    >danych i cienka mapa. Teraz za 300zł masz gotowy zestaw, montujesz i
    >już.

    Wiesz - ja jakoś nie dostrzegam by było to uciązliwe. Bo wbrew temu co
    piszesz to jeden kabelek (zasiolanie) po włożeniu do uchwytu. Cienkie
    mapy? Raczej dedykowana nawigacja jest cienka bo zwykle ma jedną
    dedykowaną aplikację. Wbrew pozorom z PDA czy telefonem mam wybór.

    Zdrówko

  • 308. Data: 2009-03-06 10:21:40
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.03.2009 BaX <bax@_klub.chip.pl> napisał/a:

> [...]
    > korzystający z telefonów był nawet za 499zł, a znam takich co go mieli za

    Telefon w promocji == na raty, przecież to też są koszty.
    No i jak ktoś wygaduje >100zł/mc to chyba na dedykowany porządny sprzęt też
    go stac.

    > LOL, szczególnie jak parkujesz gdzieś w obcym mieście i w 30 min ktoś ci
    > opierdoli auto jak kumplowi na parkingu pod Chorzowskim ZOO. /płatnym
    > parkingu/

    Są to przypadki równie powszechne co skrojenie słuchawki z ręki przez 2
    dresów w środku miasta. Wybacz. CB czy caraudio też zabierasz? Dużą masz
    walizkę na noszenie tego? Jak mają skroić auto to zrobią to czy navi
    tam będzie, czy nie, bo w aucie jest wiele sprzętu, nieraz cenniejszego niż
    navi.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 309. Data: 2009-03-06 10:25:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 00:01:28 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Czyli ktoś dzwoni, a my na manewrach tracimy navi, zostaje głosowa, fajnie :)

    Czyli jednak nie masz pojęcia.. ale jednak wydajesz sądy

> [...]
    > Bo jeśli telefon kosztuje 500zł a zestaw z mapami i uchwytami 1000zł no to
    > łatwo policzyć że za 500zł dokupujemy resztę.

    Różnica była rzędu kilku procent, w tym licencja. Całość wychodziła
    znacznie taniej niż kupowane oddzielnie. Zresztą przykładem jest SPV m650 z
    Automapą - różnica była poniżej 100 zł

    > Ale Tomtom ma tą zaletę że w ogóle go nie musisz wyjmować np tydzień, co
    > nie przeszkadza Ci wyjść ze samochodu z telefonem - to miałem na
    > myśli że nie musisz nic porozpinać.

    Fakt, tu masz absolutną rację. Jak zostawisz w samochodzie to absolutnie
    nie musisz nic rozpinać, inni przyjdą i rozepną za ciebie. Ale pozwolisz,
    że nie skorzystam z tego rewolucyjnego podejścia.

    > I wtedy nie są online? Dowcipne. Mają moduł gsm który stale jest offline ;)

    Brawo Jasiu. Co za odkrycie. Wiec skoro jednak dedykowane nawigacje idą w
    kierunku bycia telefonem, to pozwolisz, że ja wybiorę krótszą drogę - bo ja
    już jestem u celu tej podróży. CBDU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 310. Data: 2009-03-06 11:24:29
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:
    > "repozytorium" rozumiem ułatwienie, ale niestety niema co porównywać do
    > linuksa bo jest płatne

    Niekoniecznie, wiele jest za free, na cydii wiele free czy nawet opensource

    > JEdnak popatrz z mojej perspektywy. JA potrzebuje telefonu. Czegoś co
    > mogę wziac do ręki, nacisnąć guzik.... i usłyszeć żone.

    Możesz sobie ustawić quick dial z ikonki lauchera, po wybudzeniu iP
    jednym guzikiem dzwonisz. Pewnie jak byś poszukał, to się znajdzie
    dialer z wigetu na lockscreenie.

    > Wiec skad ta popularność? Sam odpowiedz, Waldek juz napisał kilka
    > razy. Ja postawiłbym jednak na reklame, doskonałą, ale jednak
    > wyrachowaną stronniczą reklame. Zobaczymy co czas pokarze. Takie wysokie
    > notowania iPhonów już sie nie powtórzą, bo wszyscy na świecie musiliby
    > mieć iPhony. Telefony z linuksem sie nie sprawdziły ze względu właśnie
    > na brak softu, Może Android coś zmieni. oby!

    Pewnie tak, ja widzę kilka jeszcze elementów:
    - wygląd - ludzie lubią ładne przedmioty, o gustach się nie rozmawia, ja
    nie jestem plastykiem, więc moja opinia tu mało znaczy, ale uważam że jest
    ładny, dostał tam jakieś nagrody (może sponsorowane, nie wiem).
    - ciekawość, zawiedzenie lub znużenie konkurencją - "miałem już 2 symbiany,
    miałem już 2 wm, nie podobały mi się, znudziły mi się, kupie znów to samo w
    innej obudowie? - spróbujemy coś nowego"
    - prostota obsługi - "miałem super wypasione HTC, wiązał krawaty i podawał
    piwo, ale z byle pierdołą dzwoniłem do kumpla, jak zrobić to czy owo, rysik
    zgubiłem, przez przypadek popisałem ekran flamastrem, chromole te krawaty,
    ale przynajmniej guzik od podawania piwa nie jest w 5 submenu" ;)
    - cena - w pl może się wydaje drogi, ale tak na prawdę obecnie to jest
    już dość tania słuchawka, o wiele tańsza niż wiele modeli WM.

    > PS. TYLKO do Sergiusza: czy wiesz moze czy ktoś postawił na iPhonie
    > czystego linuksa? toby bardzo wiele zmieniło...

    Ktoś tam coś kombinuje, ale ja nie widzę akurat takiej potrzeby, musiałby
    powstać kompletny interface - np androida tam wbić :) Tylko jaki w
    tym sens, gdy na androida mało dedykowanego softu (pod interfejs) a
    soft konsolowy dostępny dla unixowatych właściwie natywnie odpalasz, przy
    czym o ile httpd na obsługę z localhosta ma jakiś sens o tyle używanie
    konsolowych aplikacji na pda jest bardzo niewygodne, nawet z kciukówką
    brakuje esc, f1-f12, tab, tyldy, kursorów, cntr, alt, pgup, pgdn, numeryczne
    pochowane pewnie nie zawsze wszystkie, ale w takich aplikacjach z reguły
    jest potrzebna cała kbd.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***