  • 1. Data: 2012-03-29 21:20:43
    Temat: Cruze 5d vs. Octavia vs. Elantra
    Od: " " <d...@g...pl>

    Witam,
    ciekaw jestem opinii o w/w.
    Co byście wybrali z tej trójki (auto nowe):
    1. Cruze 5d 1.8 lpg fabryczne
    2. Octavia 1.4 TSI w planach może instalacja LPDi
    3. Elantra 1.6 w planach rezygnacja z gwarancji i LPG (nie jest to silnik z
    bezpośrednim wtryskiem)

    Z wyglądu wybrałbym Elantrę, z rozsądku Octavię a Cruze to coś pomiędzy jednym
    a drugim. Octavia w sumie nie ma minusów i w zasadzie jest faworytem.
    Niestety w tej cenie będzie niemal podstawowe wnętrze i tu duży plus dla
    Elantry i Cruza. Duży minus Elantry to nadwozie 4d :-( no i te nieszczęsne
    radio bez RDS...
    W szczególności jestem ciekaw opinii użytkowników Elantry i Cruza - jak auta
    się sprawują i kosztują (przeglądy itd)
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-03-29 21:38:43
    Temat: Re: Cruze 5d vs. Octavia vs. Elantra
    Od: to <t...@i...pl>

    begin

    > Co byście wybrali z tej trójki (auto nowe): 1. Cruze 5d 1.8 lpg
    > fabryczne

    Fajnie wygląda.

    > 2. Octavia 1.4 TSI w planach może instalacja LPDi

    Najlepszy silnik (da się dodać sporo mocy samym programem, bo to turbo).

    > 3. Elantra 1.6 w
    > planach rezygnacja z gwarancji i LPG (nie jest to silnik z bezpośrednim
    > wtryskiem)

    Słaby silnik, rezygnacja z gwarancji? Bez sensu...

  • 3. Data: 2012-03-29 22:33:24
    Od: " " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    to <t...@i...pl> napisał(a):

    > Słaby silnik, rezygnacja z gwarancji? Bez sensu...

    Jeździłem wszystkimi w/w. Najgorsze wrażenie (dynamika) zrobił cruze.
    Zupełnie nie czuć w nim 140 KM (dla porównania civic 1.8 jest 15 km/h
    szybszy... poza tym ten silnik w vectrze czy insigni miał lepsze osiągi co
    bardzo mnie dziwi) Octavia ma 122 KM i też jest szybsza. Elanta była
    (subiektywnie oczywiście) mocniejsza na niskich obrotach niż cruze.
    Wszystkie auta mają niemal identyczne osiągi - 10 s 0-100 i v-max 200 (203)
    Dodatkowo cruze ma 5 biegów

  • 4. Data: 2012-03-30 10:04:16
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    to <t...@i...pl> napisał(a):

    > begin

    > Fajnie wygląda.

    > Najlepszy silnik (da się dodać sporo mocy samym programem, bo to turbo).

    Czy to ten sam 1.4 TSI, którego łańcuch rozrządu potrafił się rozciągnąć po
    40k km powodując awarię silnika? Czy coś zostało przekonstruowane?

    Ja z tych trzech zaproponowanych chyba wybrałbym Cruze'a, samochód ładny i
    praktyczny (5d), a wolnossące 1.8 powinno długo posłużyć...

  • 5. Data: 2012-03-30 23:44:44
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Czy to ten sam 1.4 TSI, którego łańcuch rozrządu potrafił się rozciągnąć
    > po
    > 40k km powodując awarię silnika? Czy coś zostało przekonstruowane?

    tak, to ten, poza tym czasem jeszcze jakieś tłoki z niego wylecą, ale co
    tam, będzie pewnie już po gwarancji,

    brat

  • 6. Data: 2012-03-31 14:59:38
    Od: " " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bratPit <k...@o...pl> napisał(a):

    > tak, to ten, poza tym czasem jeszcze jakieś tłoki z niego wylecą, ale co
    > tam, będzie pewnie już po gwarancji,

    Salon Skody: "nie słyszeliśmy o przypadkach rozciągnięcia łańcucha ani innych
    awarii ;-) " ale innej odpowiedzi to sie nie spodziewałem...

    W cruze troche mi nie w smak pojemność bagażnika - około 400 l - choć na tle
    rywali to dużo (zwłaszcza focus tu sie mocno popsuł - w wersji z kołem
    pełnowymiarowym - 280 l :-( w sumie stary focus po lifcie bardziej mi sie
    podoba niż ten nowy fiestopodobny).
    Jak na wstępie pisałem zastanawiają mnie słabe osiągi w stosunku do mocy
    silnika - przyczyna może leżeć w dużych oporach albo błędnym zestopniowaniu
    skrzyni biegów - i jedno i drugie kończy się dużym zuzyciem paliwa...
    Taksiarze mówią o 13-14 lpg - no ale to jest specyficzne użytkowanie wiec
    jestem ciekaw opinii użytkowników. Z drugiej strony dowiedziałem sie że cruze
    może pojawić sie z gazem do silnika 1.6. może warto zaczekać

  • 7. Data: 2012-03-31 16:00:22
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

> [...]
    > jestem ciekaw opinii użytkowników. Z drugiej strony dowiedziałem sie że cruze
    > może pojawić sie z gazem do silnika 1.6. może warto zaczekać
    Skoro bagażnik za mały to może warto poczekać trochę i kupić Cruza Kombi
    -
    http://www.autocentrum.pl/newsy/nowosci/chevrolet-cr
    uze-kombi-premiera-w-genewie/
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 8. Data: 2012-03-31 22:56:43
    Od: huri_khan <r...@o...pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2012 19:20:43 +0000 (UTC), d...@g...pl
    napisał(a):

    Cruze:
    - spalanie 9-10/100km,
    - 140 KM a czasmi mam wrażenie że wolno się zbiera,
    - zawieszenie twarde i stukające, co najlepsze GM nie wie co z tym zrobić
    :)

    Gdybym wybierał jeszcze raz to też bym kupił Cruza. Ewentualnie poczekałbym
    na Malibu :)
    Masz inne pytania to pisz

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 9. Data: 2012-04-02 20:30:07
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Cruze jest ciasny w środku. Imho zajebiście mały. No chyba że
    masz 160 wzrostu. Przy niecałym 190 ciągle sobie głowe obijałem o
    coś. I tak jakoś klaustrofobicznie się czułem. Plastikowy w
    środku :)

    --

    morghul

  • 10. Data: 2012-04-02 21:24:36
    Od: "Piotrek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wizualnie podoba mi się tylko Elantra szkoda ze tylko 1.6...