eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCrowbar a wydajnośćCrowbar a wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Crowbar a wydajność
    Date: Wed, 21 May 2014 08:49:24 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 35
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 May 2014 08:49:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.2.0-20131224 ("Lochindaal") (UNIX) (Linux/3.2.0-4-686-pae (i686))
    X-Authenticated-User: gof
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:665132
    [ ukryj nagłówki ]

    Hej,

    Jest motocykl. Motocykl ma obcowzbudny alternator 3-fazowy, który
    podpięty jest do regulatora, który z kolei podpięty jest do akumulatora.

    Regulator z tego co wiem to układ crowbar. Znalazłem taki schemat
    i wierzę (chociaż nie wiem na pewno i raczej się nie dowiem), że
    to wygląda podobnie.

    http://img197.imageshack.us/img197/4359/3fazzowfegna
    p.jpg

    I teraz tak. Motocykl ma dwie generacje - starszą i nowszą. Gen 2
    ma więcej elektroniki i pewnie większe wymagania energetyczne.
    Regulator z generacji 2 jest masywniejszy, niż z generacji 1 (jest
    większy, ma większy radiator, a plus i masa wychodzą w postaci 4
    przewodów, a nie 2).

    Generator z gen 1 przy dużym obciążeniu instalacji nie doładowywał
    akumulatora. Włączone światła mijania, włączony wentylator chłodnicy
    (nie wiem ile to prądu, ale z 15A pewnie będzie) i napięcie przysiadało,
    mogłem kręcić silnik nawet do odcinki, a ono nie wzrastało - było
    poniżej 13V.

    Regulator z gen 2 przy takim samym obciążeniu potrafi utrzymać napięcie
    ładowania (ok. 14.3V) przy 2500 RPM (silnik kręci się do 11500 RPM,
    alternator daje wtedy ok. 80V - na wolnych obrotach, czyli 1100 RPM,
    daje ok. 20V).

    Pytanie - dlaczego? Co w układzie crowbar mogło powodować, że regulator
    z gen 1 nie umiał utrzymać napięcia, a regulator z gen 2 umiał? Na myśl
    przychodzą mi jedynie mocniejsze diody...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: