  • 411. Data: 2020-06-23 06:59:57
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > i rekawiczkach?

    co ci daja rekawiczki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 412. Data: 2020-06-23 11:03:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe jak się dostanie jak nóg nie ma. Jeśli maseczka przez którą musi dać się
    oddychać daje zabezpieczenie przed przedostaniem się wirusa na drugą stronę to skóra
    przez którą nie da się oddychać ma przepuścić wirusa. Pierwsze maski pgaz były szyte
    z skóry, jak byś nie wiedział. Zajmij się tym czego się wyuczyles czyli dostarczaniem
    paczek. A z zajęć hobbystycznych możesz wodę oszczedzać, chociaż nie wiesz jak
    zrobić.

  • 413. Data: 2020-06-23 11:20:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Okazuje się że z szybkim zarażeniem też coś nie ten teges jak by mój
    >starszy brat kogut powiedział.
    >U wielu co mieli kontakt z wirusem bo wykazaly to badania nie
    >wytworzyła się odporność.

    Hm, skoro mieli i jakos przestali miec, to widac jakąs odpornosc
    mieli.

    Ale potem co - drugie zarazenie, skoro wiadomo, ze odpornosc sie nie
    wytworzyla ?

    >Sporo o tym informacji w necie. Chwilowo wiadomo że surowica od
    >najciężej chorych dziala a od bezobjawowych albo tych co łagodnie
    >przeszli nie działa.

    Czyli wychodzi na to, ze niektorzy odporni z natury, i wirus sie u
    nich nie rozwija ?

    J.

  • 414. Data: 2020-06-23 11:34:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 22-06-2020 o 17:10, J.F. pisze:

    >Nie zrozumiałeś.
    >Z powyższego wyraźnie wynika, że jeśli ogólna śmiertelność NIE
    >WZROŚNIE ani trochę, to znaczy że ci co umarli na covid i tak by
    >umarli....

    A to nie zrozumialem, myslalem ze o proporcje chodzi - 5% wiecej, nie
    ma sie czym przejmowac.

    Ale to warunkow nie zmienia.
    -jak zejdziesz Ty na wirusa, a jakis staruszek zejdzie dopiero za rok,
    bo go maseczka uchronila w tym roku od grypy ... to wszystko jedno,
    nieprawdaz ? :-)
    -jest roznica medialna czy umarl we wlasnym lozku ze starosci czy na
    korytarzu w szpitalu, bo respiratora zabraklo.

    No a przyklad NY i paru europejskich panstw pokazuje, ze na wirusa
    umiera sie niejako ponad planem ... byc moze do konca roku sie
    wyrowna, ale na razie nie ...

    J.

  • 415. Data: 2020-06-23 11:37:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >https://next.gazeta.pl/next/7,173953,26055474,rzecz
    nik-mz-apeluje-do-wlascicieli-sklepow-o-niewpuszczan
    ie.html#s=BoxOpMT

    >Nie apeluj kaleczniku. 100 tys grzywny dla właściciela sklepu czy
    >innego przybytku i pozamiatane.Suwerena trzeba nauczyć szacunku dla
    >prawa i sprawiedliwości ;-)

    Prawde mowiac, to chodzilem w sobote bez maski.
    Rozleniwiony zapomnialem z domu.

    A w Biedronce jakos brak wyraznego przypomnienia ze obowiazek ciagle
    obowiazuje, tudziez zobaczylem inna osobe bez maski ... jakos to
    bedzie :-)

    J.

  • 416. Data: 2020-06-23 11:46:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-wakacje-2
    020-hiszpania-w-nowej-normalnosci,nId,4568636

    >Ale masz prawo do maski i rękawiczek. Dożywotnio. To wolny kraj ;-)

    No i Przemku - co lepsze - zamkniete lokale i zasilki dla wlascicieli
    i pracownikow,
    czy brak zasilkow, bo mozna pracowac, a lokale puste z braku turystow
    ?

    Co prawda jak patrze na Wroclaw - ogrodki na Rynku sie wypelnily
    klientami ...

    J.

  • 417. Data: 2020-06-23 11:50:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-06-2020 o 11:34, J.F. pisze:

> [...]
    > -jak zejdziesz Ty na wirusa, a jakis staruszek zejdzie dopiero za rok,
    > bo go maseczka uchronila w tym roku od grypy ... to wszystko jedno,

    W skali państwa i owszem.
    A jak ktoś sie boi, to może przecież sam sobie lockdown zafundować - nie
    potrzeba do tego nakazu od państwa, nieprawdaż?

> [...]
    > korytarzu w szpitalu, bo respiratora zabraklo.
    >
    > No a przyklad NY i paru europejskich panstw pokazuje, ze na wirusa

    A paru innych, że pod planem, albo bez żadnej różnicy do planu.

  • 418. Data: 2020-06-23 11:52:36
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-23 o 06:59, Budzik pisze:

    > co ci daja rekawiczki?

    Zmniejszają odruch aby oko potrzeć.
    A wiesz co ci dają maseczki? Te u innych zmniejszają szansę
    że cię zarażą te u ciebie zmniejszają wydajność twoich płuc
    co jest szkodliwe dla organizmu.

    Pozdrawiam

  • 419. Data: 2020-06-23 12:10:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co innego mieć wirusa a co innego przeciwciała. Na grypę i katar też wszyscy nie
    chorują chociaż w sezonie grypowo katarowym wirusy są wszechobecne. Na dodatek
    przechorowanie grypy i kataru nie daje odporności. Sprawdzali w Krakowie gdzie wirus
    bywa. Okazalo się że jest wszechobecny jak azot w powietrzu. I nie wszyscy go łapią.
    A jak już łapią to łapiących jest dwa razy mniej niż na zachodzie Europy. U nas
    jednego z wirusem wykrywają na 45 testow a testują z grup ryzyka a na zachodzie
    trochę z łapanki a trochę z grup ryzyka testują i mają jednego na ~20 testów. Coś w
    nas siedzi że jesteśmy z urodzenia odporniejsi na tego wirusa? Ruscy podobnie, Czesi
    i Słowacy tez maja dobry ten wskaźnik. Litwa ma bardzo dobry. Dobry jest tam gdzie
    była Jugosławia. Jak tam bywałem to jeden Jugosłowianin pokazał podrecznik od
    historii i było tam zaznaczone że pochodzą z okolic Krakowa. Przypadek czy jakaś
    genetyczna odporność i chorują tylko niektórzy mieszancy? Z innych państw np
    izrael.1:40 mają. Ale izraelici w dużej części pochodzą z Europy wschodniej. Może
    przez mieszanie się z tubylcami zyskali coś co ich trochę chroni. Za to Włosi mało
    odporni. I wszyscy na świecie gadający po hiszpańsku słabi na wirusa. Panama 4:1.
    Boliwia 2:1. Tyle można wykumac z danych w necie.

  • 420. Data: 2020-06-23 12:36:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Co innego mieć wirusa a co innego przeciwciała.

    Co innego. Jesli jednak nie ma przeciwcial ... to co blokuje rozwoj
    wirusa u tych osob ?

    >Na grypę i katar też wszyscy nie chorują chociaż w sezonie grypowo
    >katarowym wirusy są wszechobecne. Na dodatek przechorowanie grypy i
    >kataru nie daje odporności.

    Szczepionki na grype sa.
    Co roku inne, bo wirus mutuje.
    Tudziez sa odmiany wirusa i juz jedna aferka z tym byla.

> [...]
    >U nas jednego z wirusem wykrywają na 45 testow a testują z grup
    >ryzyka a na zachodzie trochę z łapanki a trochę z grup ryzyka testują

    Trudno powiedziec na ile rzetelne te nasze testy, a na ile te
    zagraniczne.
    Na głupią grype nikt nie wydaje grubych pieniedzy ... mimo, ze
    smiertelnosc jest ponoc spora - mierzona starystycznie ..

    >Coś w nas siedzi że jesteśmy z urodzenia odporniejsi na tego wirusa?

    Jest to mozliwe.

    >Ruscy podobnie,

    U nich moze byc kwestia mrozu. Raz, ze dobor naturalny, dwa, ze moze
    wirus nie jest tak powszechny.
    Ale u nas ostatnio zima umiarkowana.

> [...]
    >Dobry jest tam gdzie była Jugosławia. Jak tam bywałem to jeden
    >Jugosłowianin pokazał podrecznik od historii i było tam zaznaczone że

    Ale to chyba tylko jego rodzina.

> [...]
    >pochodzą z Europy wschodniej.
    >Może przez mieszanie się z tubylcami zyskali coś co ich trochę

    Ale oni sie chyba akurat wyjatkow malo mieszali. A pochodza z
    zachodniego bliskiego wschodu :-)
    U nas znalezli sie czesciowo przez europe zachodnia, a czesciowo przez
    wschodnia ..

    >Za to Włosi mało odporni. I wszyscy na świecie gadający po hiszpańsku
    >słabi na wirusa. Panama 4:1. Boliwia 2:1. Tyle można wykumac z danych
    >w necie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia_grypy_hiszpan
    ki

    "Popularna jej nazwa (,,hiszpanka") pochodzi od powszechnej opinii,
    jakoby pandemia szczególnie mocno rozwinęła się w Hiszpanii. Wrażenie
    to było skutkiem tego, że walczące w I wojnie światowej kraje, w
    których rozwijała się pandemia grypy, cenzurowały informację o skali
    zachorowań i śmiertelności, aby nie osłabiać morale (liczba zgonów
    była większa niż straty wojenne). Hiszpania pozostawała neutralna w
    wojnie i informacje o pandemii były otwarcie publikowane, stąd też
    wrażenie wysokiej zachorowalności"

    A zaatakowala caly swiat, w USA bylo sporo ...

    jeszcze masz to
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    i np 2017/18
    Hiszpania, Portugalia, Francja, Wlochy, Austria, duzo,
    Belgia, Grecja, Irlandia, Holandia, Norwegia - srednio,
    Dania, Szwecja, Estonia, Finlandia - malo

    Anglia srednio, Walia, Szkocja, Irlandia pln - prawie wcale.

    Szkoda tylko, ze nie wiadomo, czy te wspolczynniki sa porownywalne
    miedzy krajami.

    J.