  • 421. Data: 2020-06-23 12:48:33
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-06-2020 o 12:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > Co innego. Jesli jednak nie ma przeciwcial ... to co blokuje rozwoj
    > wirusa u tych osob ?

    Może nic nie blokuje właśnie.
    Tylko układ odpornościowy danej jednostki z nim nie walczy.
    Kiedyś coś czytałem, że to reakcja układu odpornościowego (nadmierna)
    powoduje objawy, a nie sam wirus.
    Tak jak przy alergii - u jednych ten sam czynnik generuje objawy, a u
    innych zero reakcji.

    Czyli brak reakcji może oznaczać brak szkód w organiźmie....

  • 422. Data: 2020-06-23 13:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Może nic nie blokuje właśnie.
    >Tylko układ odpornościowy danej jednostki z nim nie walczy.
    >Kiedyś coś czytałem, że to reakcja układu odpornościowego (nadmierna)
    >powoduje objawy, a nie sam wirus.

    Byc moze, ale:
    -czy samo rozmnazanie wirusa nie obciaza wjakis sposob organizmu ?

    -skoro sie wirus rozmnaza bez przeszkod ... to co z taka osoba
    zrobic - do kwarantanny dozywotniej ?

    J.

  • 423. Data: 2020-06-23 13:24:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-06-2020 o 13:16, J.F. pisze:

    > Byc moze, ale:
    > -czy samo rozmnazanie wirusa nie obciaza wjakis sposob organizmu ?

    Codziennie jesteśmy atakowani przez wszelakie wirusy i bakterie.
    One się nie namnażają?

    > -skoro sie wirus rozmnaza bez przeszkod ... to co z taka osoba zrobic -
    > do kwarantanny dozywotniej ?

    Takich co nie chorują na grypę czy przeziębienie w danym momencie (choć
    na pewno z ich wirusami się stykają) również?

  • 424. Data: 2020-06-23 13:45:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 23-06-2020 o 13:16, J.F. pisze:

    >Codziennie jesteśmy atakowani przez wszelakie wirusy i bakterie.
    >One się nie namnażają?

    Bakterie to inna sprawa.
    A wirusy ... moze wlasnie nasz uklad odpornosciowy je zwalcza.

    Bo jak ci sie taki wirus wlamie do komorki i zacznie ja wykorzystywac
    na potrzeby wlasne, to nie bedzie wykonywala zadan celowych.

    >Takich co nie chorują na grypę czy przeziębienie w danym momencie
    >(choć na pewno z ich wirusami się stykają) również?

    Grypa malo grozna, to sie nie oplaca.
    Ale grozniejszych bysmy izolowali.

    I co zrobic z takimi, co sami nie maja objawow, ale niebezpieczne
    wirusy produkuja i roznosza ?

    Rzad sie chwali, ze polowa zarazonych juz wyzdrowiala, czyli testy nie
    wykazuja u nich obecnosci wirusa, wiec jakos sobie poradzili i go
    zwalczyli, a reszta czeka ...
    organizm zwalczyl wirusa, czy wirus sam sie zwalczyl ?

    J.

  • 425. Data: 2020-06-23 13:59:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Jun 2020 02:03:06 -0700 (PDT), w
    <deb970c0-6a6f-4a35-906e-6c26c36187ado@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Jeśli maseczka przez którą musi dać się oddychać daje zabezpieczenie przed
    przedostaniem się wirusa na drugą stronę

    Przez te baseczki to nawet bakterie się przedostają.
    A wirusy są wielokrotnie mniejsze.
    Jakbyś miał maseczkę z grubej folii, to może chroniłaby ciebie przed wirusem.

    Idź zobacz sobie jak ubrani są lekarze, to może trochę w głowie się przejaśni
    jak wygląda ochrona przed wirusem, bo na razie jesteś totalnie niedouczony.

  • 427. Data: 2020-06-23 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > Zmniejszają odruch aby oko potrzeć.

    No własnie. Trzeba po prostu oduczyc sie dotykac twarzy brudnymi
    rekoma.

    > A wiesz co ci dają maseczki? Te u innych zmniejszają szansę
    > że cię zarażą te u ciebie zmniejszają wydajność twoich płuc
    > co jest szkodliwe dla organizmu.

    Dlatego korzystam z przyłbicy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 426. Data: 2020-06-23 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ciekawe jak się dostanie jak nóg nie ma.

    W parze wodnej.

    > Jeśli maseczka przez
    > którą musi dać się oddychać daje zabezpieczenie przed
    > przedostaniem się wirusa na drugą stronę to skóra przez którą nie
    > da się oddychać ma przepuścić wirusa.

    To bzdura ze maseczki zapobiegaja przedostawaniu sie wirusa.
    A przynajmniej 995 tego nie robi.
    One tylko drastycznie zmniejszaja rozprysk.
    Rozmawiajac, kichajac zamiast rozsiewac wszystko na odległosc metra czy
    dwóch rozsiewasz na swoja maseczke.

    > Pierwsze maski pgaz były
    > szyte z skóry, jak byś nie wiedział.

    I działały?

    > Zajmij się tym czego się
    > wyuczyles czyli dostarczaniem paczek. A z zajęć hobbystycznych
    > możesz wodę oszczedzać, chociaż nie wiesz jak zrobić.

    O, wyszedł cham... A juz myslałem ze chociaz ze 3 zdania wymienimy
    konstruktywnie.

    P.S. Nadal czekam na twoja opinie na temat kosztu utrzymania 1 miejsca
    pracy w tarczy finansowej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 428. Data: 2020-06-23 14:14:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-06-2020 o 13:45, J.F. pisze:

> [...]
    > zwalczyli,  a reszta czeka ...
    > organizm zwalczyl wirusa, czy wirus sam sie zwalczyl ?

    To jest dobre pytanie, co się dzieje z wirusami którymi się nie
    zarazimy, mimo kontaktu i dlaczego.
    Obstawiam że nie dotyczy ono tylko covid.

  • 429. Data: 2020-06-23 14:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To jest dobre pytanie, co się dzieje z wirusami którymi się nie
    >zarazimy, mimo kontaktu i dlaczego.
    >Obstawiam że nie dotyczy ono tylko covid.

    Nie zdolaly wniknac do komorek ?
    Proces pewnie troche losowy.

    Ale w powyzszym przypadku jednak mamy zarazonych, potwierdzonych
    testem genetycznym, a po pewnym czasie wirusa brak ...

    J.

  • 430. Data: 2020-06-23 14:23:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >W parze wodnej.

    >To bzdura ze maseczki zapobiegaja przedostawaniu sie wirusa.
    >A przynajmniej 995 tego nie robi.
    >One tylko drastycznie zmniejszaja rozprysk.

    Taki ciekawy film
    https://www.youtube.com/watch?v=eAdanPfQdCA

    Wnioski:
    -wypranie takiej maski moze mocno ograniczyc skutecznosc,
    -jesli ona zatrzymuje 95% wirusow ... to czy 5% nie jest wystarczajace
    do zakazenia ?

    J.