  • 401. Data: 2020-06-22 15:50:05
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2020 o 15:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > I nikogo starszego nie zarażą ?
    > A mlodzi to całkiem odporni ?

    > Nie jest powod.
    > Ale czy nie bedzie ich znow 1000, jak sie bedzie mowic, ze ryzyko
    > minimalne ? :-)

    Zależy ile umrze w sumie.
    Jeśli 365000 rocznie, przy tylko 3 razy większej ilości zgonów ogółem,
    to nie.

  • 402. Data: 2020-06-22 15:56:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Testy z śmiertelnością nie mają wiele wspólnego.

    Ze smiertelnoscia rzeczywista nie, ze wspolczynnikami juz duzo.

    Jak bedziesz testowal tylko ciezkie przypadki w szpitalu, to sie
    okaze, ze ofiar jest ile jest, ale zachorowan malo. I smiertelnosc
    wychodzi bardzo duza.

    Jak przetestujesz grupy ryzyka, to zgonow bedzie tyle samo, ale
    zachorowan wykryjesz duzo.
    Wiec smiertelnosc niska.

    Jak zrobisz jak w Szwecji testy losowe, to wykryjesz zachorowan
    stosunkowo malo, a zgonow ciagle tyle samo. Wiec smiertelnosc srednia.
    Chyba, ze z tych losowych testow obliczysz ilosc chorych w calym
    spoleczenstwie - i dostaniesz w miare realna smiertelnosc.
    Tylko, ze przy 1% zarazonych, to potencjal rozwojowy choroby jest
    ciagle olbrzymi.

    W dodatku jak trafisz w okres rozwojowy, to masz statystyczna ilość
    nosicieli powiedzmy sprzed tygodnia, a w szpitalu umieraja osoby
    zarazone 3 tygodnie temu.
    Gdy tych osob zarazonych bylo jeszcze stosunkowo malo - wiec znow
    falszujesz wyniki.

    >W Anglii wykrywają jednego zakażonego na 18 testów. W niemczech
    >jednego na 25 testów. W Polsce jednego na 45 testów. Duża liczba
    >testów ma znaczenie propagandowe.
    >Jeśli w Niemczech zrobili by dwa razy więcej testów to nic by się nie
    >zmieniło z ilością zmarłych i chorych.

    Zmarlych moze i nic, ale czemu nie chorych ? Kazdy test wiecej, to
    szansa na wykrycie kolejnego chorego.

    Tylko badania losowe jak w Szwecji moga Ci dac pojecie jak to naprawde
    w spoleczenstwie wyglada.

    >U nas tak samo. Powszechne testy to zmarnowane pieniądze. Francuzi od
    >dłuższego czasu nie robią testów. Zostali przy dwudziestu tysiącach
    >testów na milion. Ani im od tego ilość zmarłych nie spadła ani nie
    >urosła.

    Tylko jak osoby zagrozone, bo sie zetknely z nosicielem, mieszkaly
    lub ciagle mieszkaja, testu nie moga sie doczekac, to co prawda na
    ilosc zgonow to nie ma wplywu, ale ilu jest chorych - pojecia nie
    masz.
    A przepraszam - jak one mieszkaja w kwarantannie i nie wychodza przez
    2 tygodnie, to moze i nie ma wplywu na zgony, bo zakladamy, ze jak
    goraczki nie bedzie mial, to albo wirusa nie zlapal, albo go zwalczyl.
    Gorzej, jak one nic nie wiedza, i zarazaja innych ...

    >Jeśli u nas współczynnik śmiertelności i wykrywalności jest niższy
    >niż gdzieś indziej to przyczyna zjawiska nie są testy.

    O, na wykrywalnosc to przyczyna moga byc testy.
    Wystarczy nie robic testow wcale, i nie bedzie chorych. Ba - nawet i
    zmarlych nie bedzie.

    Szkola pozarnictwa spadla z mediow - ostatnio tam bylo 79 lub 78
    zarazonych.
    Chyba nikt nie umarl ... i co ciekawe - nic nie pisza o zachorowaniach
    wsrod personelu, sami podchorazowie ...

    >Ale noszenie maseczek ma już duży wpływ.
    Podobno.

    >Pytasz czy na zakupach byłem w maseczce. Oczywiście że byłem w
    >maseczce i na dodatek na taką okoliczność zakładam albo przyłbice
    >albo okulary od szlifierki.

    > Inna sprawa że na hulajnogę od zawsze zakładałem okulary od
    > szlifierki. Zrezygnowałem z ochrony innych gdybym był zakażony. Mam
    > maskę z zaworem wypuszczających niefiltrowane powietrze.
    > Zrezygnowałem z ochrony innych bo lżej się oddycha i większość
    > zrezygnowała z chronienia mnie i nie nosi maseczek. To pies ich
    > jebał i te małe pieski też.

    Jak komu zalezy na sobie, to niech nosi maseczke :-)
    Ale rekawiczki - nosisz ?

    J.

  • 403. Data: 2020-06-22 16:18:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rękawiczki też noszę. Przemieszczam się przede wszystkim na tym co wiesz że mam. W
    razie upadku strasznie się rysują dłonie od środka. To mam takie rowerowe skórzane
    rękawiczki. Parę razy w życiu się wyjebalem na rowerze to wiem jak potem bolą dłonie.
    Rękawiczki nie są gumowe ale wirus nóg nie ma i nie przejdzie na drugą stronę. Robię
    wszystko żeby się nie zarazić. Przede wszystkim jestem ostrożny i korzystam z tego co
    mam i uważam że to może zadziałać. Jeśli bym się zaraził to bym miał pecha. Ale ci co
    mogą się w sposób prosty zabezpieczać i tego nie robią jak się zaraza to z głupoty. I
    ich mniej albo wcale mi nie szkoda.

  • 404. Data: 2020-06-22 17:10:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zależy ile umrze w sumie.
    >Jeśli 365000 rocznie, przy tylko 3 razy większej ilości zgonów
    >ogółem, to nie.

    pod dwoma warunkami:
    -ze to nie ja zejde,
    -ze respiratorow nie zabraknie, bo to zle w mediach wyglada.

    J.

  • 405. Data: 2020-06-22 17:13:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    >że to może zadziałać.
    >Jeśli bym się zaraził to bym miał pecha.
    >Ale ci co mogą się w sposób prosty zabezpieczać i tego nie robią jak

    No coz, jest i drugi punkt widzenia - zarazic sie mozliwie szybko,
    poki szpitale nie sa przepelnione, a organizm młody i silny :-)

    J.

  • 406. Data: 2020-06-22 17:42:02
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-wakacje-20
    20-hiszpania-w-nowej-normalnosci,nId,4568636

    Ale masz prawo do maski i rękawiczek. Dożywotnio. To wolny kraj ;-)

  • 407. Data: 2020-06-22 17:45:29
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://next.gazeta.pl/next/7,173953,26055474,rzeczn
    ik-mz-apeluje-do-wlascicieli-sklepow-o-niewpuszczani
    e.html#s=BoxOpMT

    Nie apeluj kaleczniku. 100 tys grzywny dla właściciela sklepu czy innego przybytku i
    pozamiatane.Suwerena trzeba nauczyć szacunku dla prawa i sprawiedliwości ;-)

  • 408. Data: 2020-06-22 18:05:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2020 o 17:10, J.F. pisze:

    > Kilka ofiar

    > pod dwoma warunkami:

    Nie zrozumiałeś.
    Z powyższego wyraźnie wynika, że jeśli ogólna śmiertelność NIE WZROŚNIE
    ani trochę, to znaczy że ci co umarli na covid i tak by umarli....

  • 409. Data: 2020-06-22 18:57:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Okazuje się że z szybkim zarażeniem też coś nie ten teges jak by mój starszy brat
    kogut powiedział. U wielu co mieli kontakt z wirusem bo wykazaly to badania nie
    wytworzyła się odporność. Sporo o tym informacji w necie. Chwilowo wiadomo że
    surowica od najciężej chorych dziala a od bezobjawowych albo tych co łagodnie
    przeszli nie działa.

  • 410. Data: 2020-06-23 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > mogą się w sposób prosty zabezpieczać i tego nie robią jak się
    > zaraza to z głupoty. I ich mniej albo wcale mi nie szkoda.

    Pomijajac sam fakt ze przez dłonie sie nie zarazamy to rekawiczki które
    przepuszczaja pare wodna spowoduja ze wirus z rwkawiczki przedostanie
    sie na twoje dłonie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert