  • 311. Data: 2020-06-08 19:40:14
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    10-15% ma plusa.
    I co dalej?

    -----

  • 312. Data: 2020-06-09 07:42:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-08 o 19:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > 10-15% ma plusa.
    > I co dalej?
    >

    > -----

    jw.

    --
    Liwiusz

  • 313. Data: 2020-06-09 07:55:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    10-15% na kwarantannę i badamy, kto miał z nimi kontakt???

    ------

  • 314. Data: 2020-06-09 07:58:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-09 o 07:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > 10-15% na kwarantannę i badamy, kto miał z nimi kontakt???
    >

    > ------

    Tak przecież robi się z chorymi. Nie mogą wychodzić z domu. Co cię dziwi?

    --
    Liwiusz

  • 315. Data: 2020-06-09 08:20:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kto zgasi światło.

    -----

  • 316. Data: 2020-06-09 08:34:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-09 o 08:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kto zgasi światło.
    >

    > -----

    Nikt, to to akurat najlepszy sposób na zduszenie epidemii w jej
    początkowym stadium.

    Jakbyśmy doszli do etapu "15% jest zarażonych", to rzeczywiście wówczas
    nie byłoby już nic innego do roboty, jak zgasić światło i pozwolić
    przechorować większości.

    --
    Liwiusz

  • 317. Data: 2020-06-09 09:18:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Teoretyczny.
    Zakładasz idealną kwarantannę i że wirus w końcu wymrze z braku żywicieli.
    Chyba tak stało się z paroma chorobami (już nie pamiętam jakimi, ospa czy coś).
    Prawdopodobnie jednak Covid nie wymrze, podobnie jak nie wymiera grypa, czy nie
    wymiera przestępczość mimo (lub dzięki) idealnej
    policji itp. itd.
    Inna sprawa, że sprawdzają się scenariusze Agenta 007 o bombach biologicznych, bo
    zagrożenie bombą Covid będzie już zawsze dla
    świata groźniejsze niż wybuch jakiejś tam atomówki nad Phenianem.
    Myślisz, że np. ruscy szachiści nie pracują już nad kolejnymi generacjami?
    Po co bombowce strategiczne i wojny gwiezdne, skoro wystarczą nieumyte ręce?
    Wojna cholernie niesymetryczna.

    -----

  • 318. Data: 2020-06-09 09:49:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-09 o 09:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Teoretyczny.
    > Zakładasz idealną kwarantannę i że wirus w końcu wymrze z braku żywicieli.

    Uważam, że jest to bardzo trudne do osiągnięcia w praktyce. Ale drogi
    postępowania są dwie, do czasu wynalezienia szczepionki:

    - zamykamy oczy i patrzymy, co będzie (Szwecja)
    - niszczymy ogniska i dopuszczamy do życia publicznego tylko osoby z
    "paszportem zdrowia"

    Nasza trzecia droga (bawienie się w lockdowny i luzowanie przy rozwoju
    epidemii, bo już gospodarka nie wytrzymuje) ma chyba wady obydwu
    powyższych dróg, przy braku zalet.

    --
    Liwiusz

  • 319. Data: 2020-06-09 11:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >- zamykamy oczy i patrzymy, co będzie (Szwecja)
    >- niszczymy ogniska i dopuszczamy do życia publicznego tylko osoby z

    30 mln testow ... nie mamy szans.

    >Nasza trzecia droga (bawienie się w lockdowny i luzowanie przy
    >rozwoju epidemii, bo już gospodarka nie wytrzymuje) ma chyba wady
    >obydwu powyższych dróg, przy braku zalet.

    Jakos tak sie wydaje obecnie.
    Co prawda mielismy na poczatku "sukces" i malo zachorowan, ale teraz
    nam rosnie, a w Szwecji juz spada.
    Respiratorow nam nie zabraklo ... ale czy jeszcze nie zabraknie ?
    Byly 3 miesiace, aby je dokupic ... ile minister dokupil ? :-)

    Na obrone rzadu - po fakcie to sie prosto mowi, wczesniej nie bylo tak
    dokladnie wiadomo jak to sie rozwinie.

    J.

  • 320. Data: 2020-06-09 11:52:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-08 09:32, Liwiusz wrote:

    > Podróżny, byleby cena była uczciwa. Nie wiem jaki jest koszt takiego
    > testu, ale zakładam, że bardziej 100zł niż 500zł.

    Średnio wychodzi 300zł.

    > Na początku pandemii skompromitowany szef WHO powiedział jedną celną
    > rzecz, na pytanie jak walczyć z pandemią. Powiedział "test, test, test".
    >
    > Wówczas to do mnie nie trafiło, ale teraz widzę sens. Masowe testy.
    > Wracasz z zagranicy? Przetestuj się. Chcesz normalnie korzystać z
    > restauracji, kina, siłowni? Wprowadźmy "paszpoty covidowe",
    > potwierdzające, że robiłeś test w ostatnich 3 dniach i jesteś zdrowy.

    Co 3 dni to ... w ciągu miesiąca 10 razy, czyli 3000zł.

    > Nie ma innego wyjścia. Wszystkie rzeczy typu mycie rąk, izolacja itp. to
    > tylko półśrodki, które nie dają nam możliwości powrotu do normalności.
    > To nawet nie półśrodki, to 1/8-środki. Tylko masowe testy dadzą nam
    > szansę na powrót do normalności, przynajmniej do czasu szczepionki.

    MZ nie ma czego testować. Wystarczy odizolować nastarszych, o ile
    oczywiście godzą się na to. Bo całe zagrożenie polega na tym, że zejdą
    nam najstarsi.