  • 301. Data: 2020-06-08 10:53:47
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5edde9a6$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-06-07 o 19:41, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 7 Jun 2020 02:19:42 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    >Podróżny, byleby cena była uczciwa. Nie wiem jaki jest koszt takiego
    >testu, ale zakładam, że bardziej 100zł niż 500zł.

    ostatnio cos mowili o 280zl.
    Ale moze to cena zawyzona.

    A - no i mowili, ze jakas firma kupila tureckie testy po 49 zl i
    sprzedala ministerstwu po 170 :-)

    To jak sie domyslam same materialy, bez robocizny.

    >Na początku pandemii skompromitowany szef WHO powiedział jedną celną
    >rzecz, na pytanie jak walczyć z pandemią. Powiedział "test, test,
    >test".

    >Wówczas to do mnie nie trafiło, ale teraz widzę sens. Masowe testy.
    >Wracasz z zagranicy? Przetestuj się.

    Zadzialaloby, gdyby w kraju nie bylo multum nosicieli.

    > Chcesz normalnie korzystać z restauracji, kina, siłowni? Wprowadźmy
    > "paszpoty covidowe", potwierdzające, że robiłeś test w ostatnich 3
    > dniach i jesteś zdrowy.

    A za 3 dni co - kolejne 100 zl ?

    Poza tym nie mamy takich mocy przerobowych w testach, zeby moc miliony
    testowac.
    Ostanio mowili cos 20 tys na dobe mozemy zrobic.

    >Nie ma innego wyjścia. Wszystkie rzeczy typu mycie rąk, izolacja itp.
    >to tylko półśrodki, które nie dają nam możliwości powrotu do
    >normalności.

    a jednak ... wydaje sie, ze dzialaja.

    >To nawet nie półśrodki, to 1/8-środki. Tylko masowe testy dadzą nam
    >szansę na powrót do normalności, przynajmniej do czasu szczepionki.

    I co 3 dni 100 zl ?
    To moze jednak po angielsku/szwedzku - nic nie robmy, kto ma przezyc,
    ten przezyje :-)

    J.

  • 302. Data: 2020-06-08 11:12:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-08 o 10:53, J.F. pisze:

    > A za 3 dni co - kolejne 100 zl ?

    Z czasem dojdziemy do godziwej ceny, widzę testy na grypę za 70zł w
    necie, nie widzę przeszkód, aby testy na covida przy ogromnej zakupionej
    przez rząd liczbie były w cenie 20zł. Te 3 dni to też taki przykład.
    Niech będize 7. Wiadomo, że zarazić się można codziennie, ale nawet
    testowanie co tydzień czy dwa większości aktywnych społecznie ludzi
    pozwoli na szybkie zamykanie ognisk zakażeń.

    > Poza tym nie mamy takich mocy przerobowych w testach, zeby moc miliony
    > testowac.
    > Ostanio mowili cos 20 tys na dobe mozemy zrobic.

    Test, test, test. Nie ma innej drogi, jeśli chcemy walczyć z pandemią.
    Jeśli nie chcemy, bo się nie da, to trudno, nie ma innej drogi -
    większość musi przechorować. Bawienie się w lockdowny i dystanse było
    dobre przez parę tygodni przed wyborami, aby Duda wygrał, ale nie jako
    sposób na życie.

    > a jednak ... wydaje sie, ze dzialaja.

    Nie działają, bo tylko ograniczają, a nie zatrzymują rozwój epidemii.

    --
    Liwiusz

  • 303. Data: 2020-06-08 11:44:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Z czasem dojdziemy do godziwej ceny, widzę testy na grypę za 70zł w
    >necie, nie widzę przeszkód, aby testy na covida przy ogromnej
    >zakupionej przez rząd liczbie były w cenie 20zł.

    PCR czy na przeciwciala ?

    Te na przeciwciala z czasem moga byc bardzo potrzebne, bo beda mowily
    kto juz jest odporny i nie wymaga testowania co 3 dni.

> [...]

    >drogi - większość musi przechorować. Bawienie się w lockdowny i
    >dystanse było dobre przez parę tygodni przed wyborami, aby Duda

    Zalezy od zjadliwosci wirusa. Bedzie potrzeba, to sobie zrobimy
    lockdown calkowity na tydzien czy dwa.
    Ten jest ... malo smiertelny.

    >Nie działają, bo tylko ograniczają, a nie zatrzymują rozwój epidemii.

    Podobnie jak testowanie co tydzien :-P

    To ograniczanie rozwoju moze byc dosc istotne, bo chory nie bedzie
    roznosil, i moglby wirus wyginac, ale ... jeszcze kraj trzeba zamknac,
    albo istotnie wszystkich na granicach testowac.

    A u nas ... wystarczajaco duzo chorych w kraju, zeby zamkniecie granic
    nie wystarczylo, a za granicami zagrozenie podobne, wiec po co je
    zamykac.

    Trzeba przechorowac, i sie wczesniej przygotowac - kupic respiratory,
    powiekszyc OIOMy, zebrac zalogi zarazonych medykow, rozbudowac
    krematoria :-)

    J.

  • 304. Data: 2020-06-08 11:46:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dobra.
    Ma plusa.
    I co dalej?

    -----

  • 305. Data: 2020-06-08 11:48:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-08 o 11:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > No dobra.
    > Ma plusa.
    > I co dalej?

    Na kwarantannę i badamy tych, co mieli z nim kontakt.

    --
    Liwusz

  • 306. Data: 2020-06-08 11:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >No dobra.
    >Ma plusa.
    >I co dalej?

    2-3 tygodnie kwarantanny i kolejny test :-)

    J.

    -----

  • 307. Data: 2020-06-08 12:15:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 10:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Na ch* standard za wysoką cene.

    Otóż to.
    Co zresztą typowe dla nadbałtyckich ofert - jak coś ogarnia standard
    greckich apartamentów, to kosztuje ze 3 razy tyle (zwłaszcza z klimą).
    Żarcie też w podobnej cenie, albo i droższe.

    Taniej wychodzi polecieć do Grecji niż pójść pieszo nad Bałtyk.

  • 308. Data: 2020-06-08 12:48:51
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Taniej wychodzi polecieć do Grecji niż pójść pieszo nad Bałtyk.

    Grecy juz przyjmuja rezerwacje tylko leciec trzeba z Niemiec, to samo Chorwacja
    Ryanair od lipca z Berlina ceny od 20 eur :-)

  • 309. Data: 2020-06-08 13:02:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 12:48, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Taniej wychodzi polecieć do Grecji niż pójść pieszo nad Bałtyk.
    >
    > Grecy juz przyjmuja rezerwacje tylko leciec trzeba z Niemiec,

    Można jechać.
    Zanim się wróci, może już zniosą kwarantannę.
    Ewentualnie można sobie wystawić delegację, jak ktoś ma firmę.

  • 310. Data: 2020-06-08 19:12:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-05-31 14:34, Janusz wrote:

    > U mnie nie ma lisów.

    To źle. Jakby były lisy to minister ogłosiłby plagę lisów zamiast
    epidemii koronawirusa. I miałbyś zakaz wstępu do lasów, a do swojego
    kurnika musiałbyś zbroję zakładać...