  • 41. Data: 2017-09-18 10:04:57
    Temat: Re: Co zastąpi CB w samochodach ...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Sep 2017 08:59:38 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Waze ? Używane globalnie na całym świecie... Lokalnie w PL może
    > Janosik?

    Ale trzeba mieć smartfona.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2017-09-18 12:30:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message
    > ---

    >Chodzi raczej o to, że CB pomaga żywemu kierowcy w kierowaniu:
    >nawigacja, unikanie pułapek policyjnych, korków/wypadków/robót
    >drogowych.
    >To wszystko stanie się zbędne, gdy samochody nie będą potrzebowały
    >żywych kierowców i będą się ze sobą komunikowały nawzajem ostrzegając
    >o korkach, wypadkach sterując alternatywną nawigacją.

    O ile autonomiczny pojazd predkosci nie przekroczy (ha ha - czekamy na
    "lifting" ?), to one IMO tak szybko nie wejda.
    A reszta przydaje sie i dzis, i jest w nawigacjach wdrazana.

    J.

  • 43. Data: 2017-09-18 18:11:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > ... no i kiedy ? :-)
    >
    > Bo czekam na to. Moim zdaniem CB radio nie nadaje się bo:
    > - potrzebuje dość okazałej anteny
    > - nie daje żadnej inteligencji wymiany informacji
    >
    > Wyobrażam sobie, że kolejnym krokiem będzie wykorzystanie 802.11p ale nic
    > mi nie wiadomo o konkretnych rozwiązaniach. Wiecie co, nie wiecie ?

    Waze ? Używane globalnie na całym świecie... Lokalnie w PL może Janosik?
    ---
    Ale zrozum, to zamknięte programy. Te programy nie komunikują się między
    sobą. One wymagają dedykowanego serwera, program jednego producenta z
    jednego, drugiego drugiego.Wymagają do tego internetu. 802.11p komunikuje
    się między obiektami np dwoma samochodami. Mogą to być samochody różnych
    producentów.

  • 44. Data: 2017-09-18 18:13:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]

    żywych kierowców i będą się ze sobą komunikowały nawzajem ostrzegając
    o korkach, wypadkach sterując alternatywną nawigacją.
    A będą ? Bo o tym właśnie chciałem podyskutować. Nie o tym, że twój Waze
    będzie gadał z drugim użytkownikiem Waze, który przejedzie za godzinę albo
    dwie. A z innymi to już nie bo nie ma interesu.

  • 45. Data: 2017-09-19 01:29:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oporbr$j5l$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > będzie gadał z drugim użytkownikiem Waze, który przejedzie za godzinę albo
    > dwie. A z innymi to już nie bo nie ma interesu.

    Już się komunikują ze sobą i z przydrożną infrastrukturą.
    Poszukaj sobie o automatycznych autach googla.

  • 46. Data: 2017-09-19 01:30:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Ale trzeba mieć smartfona.

    A ktoś jeszcze dziś nie ma smartfona?
    To chyba sam sobie na złość...

  • 47. Data: 2017-09-19 01:31:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:opor81$iqi$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > się między obiektami np dwoma samochodami. Mogą to być samochody różnych

    No to fajne jest. Ale na razie jest waze bo samochody nie mają 802.11p,
    prawda?

  • 48. Data: 2017-09-19 19:17:05
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]

    Już się komunikują ze sobą i z przydrożną infrastrukturą.
    Poszukaj sobie o automatycznych autach googla.
    Co ma piernik do wiatraka ?

  • 49. Data: 2017-09-19 19:17:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > producentów.

    No to fajne jest. Ale na razie jest waze bo samochody nie mają 802.11p,
    Waze śmierdzi

  • 50. Data: 2017-09-19 22:27:14
    Od: Romulus Dupulus <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 01:30, Pszemol pisze:

    > A ktoś jeszcze dziś nie ma smartfona?
    > To chyba sam sobie na złość...

    Niebawem będą marzyć o niemaniu smartfona.
    Taki smartfon to idealne narzędzie do inwigilowania użytkowników.