  • 21. Data: 2011-05-01 18:13:40
    Temat: Re: Co tam w matrycach szumi a.d. 2011
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Janko Muzykant napisał:
    > Wołaczka jedyna znana mi wspólna dla wszystkich plików, czyli DCRaw (z
    > parametrami -v -c -w -H 2 -o 1 -q 3 -6 -T).
    Czy DCRaw jest bazą do bardziej obrazkowych wołaczek? Pytam, bo nie chę
    kupując nowy aparat, jednocześnie znowu myśleć nad upgradem PSE. To mnie
    trochę denerwuje.

    > XZ1 zamówiłem i podobno będzie za tydzień-dwa. Po samplach widzę, że to
    > raczej rewelacja jak na swoje wymiary (porównywalny z lustrem sprzed
    > pięciu lat)

    W sobotę macałem w MediaMarkecie. Cena po zdjeciu Vat nieco ponad
    1430zł. Porównując zdjęcia na Dpreview z np. Panasonikiem LX5 jest
    znacznie lepiej, choć to podobno identyczna matryca. O wiele lepiej,
    obiektyw musi być niesamowity. No ale ten AEL... z niesmakiem odłożyłem.

    > Przykre, że znowu mamy przykład super sprzętu i świadomie spieprzonego
    > oprogramowania.

    Właśnie niepokoi mnie to pozbawienie typowego rozwiązania. To nie jest
    przeoczenie, tylko świadoma decyzja i może nie zostanie poprawione.
    Zobaczymy co będzie dalej. Może konkurencja poczuje chęć zrobienia
    czegoś ciekawego?
    Jak już dotrze do Ciebie, to podziel się swoimi wrażeniami.
    Maciek

  • 22. Data: 2011-05-01 18:22:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-01 20:13, Maciek pisze:
    > Czy DCRaw jest bazą do bardziej obrazkowych wołaczek? Pytam, bo nie chę
    > kupując nowy aparat, jednocześnie znowu myśleć nad upgradem PSE. To mnie
    > trochę denerwuje.

    No nie za bardzo. Pewnie jest jakieś gui, tak z wiersza poleceń nie ma
    kontroli nad balansem bieli. Na plus - ta litania jak wyżej daje
    szesnastobitowe tify wykorzystujące pełną dynamikę rawa, które można już
    obrobić sobie w starszym acrze.
    Z czasem pojawia się darmowy konwerter do dng i jest już okej, ale
    latencję adobe ma sporą, bywa że i rok trzeba czekać.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../

  • 23. Data: 2011-05-01 22:08:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 1 May 2011 20:07:45 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > Nie koncert, raczej jakieś spotkanie ze znajomymi. Zakładasz jasny standard
    > i co? I tak musisz dać co najmniej 1600.

    Nas koncercie dałem 3200 i dało radę bez jasnego szkła. Jakość nieidealna,
    ale akceptowalna.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 24. Data: 2011-05-02 00:59:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > Nas koncercie dałem 3200 i dało radę bez jasnego szkła. Jakość nieidealna,
    > ale akceptowalna.

    Ale na koncercie masz silne światło padające na muzyków... Zrób to samo
    "przy stoliku".

  • 25. Data: 2011-05-02 09:34:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/matryce/d5
    100.jpg
    > No po prostu rewelacja. Szum chromatyczny - zero. Szum mono -
    > niewielki i tylko w najgłębszych cieniach. Kolor trzyma do samego
    > dna (czerni). Miejsca newralgiczne - ciemna ramka z kolorowymi
    > kwadratami i szpulki z lewej - zapamiętajcie do porównań.

    > I teraz Canonowa bida:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/matryce/7d
    .jpg
    > Kolorowe kłaki, mocny filtr aa, silna nieliniowość barwna już od
    > wyższych cieni (fioletowe czernie). Bida!

    No wlasnie - matryce czy filtry ?
    Bo na tych tych szpulkach .. kolory jakies blade u nikona,
    stlamszone, a u canona nawet to tlo widac ze naprawde zolte ..

    Nawiasem mowiac - moze to tez byc efekt pociagania i innych
    nieliniowosci niz sie spodziewasz.

    J.

  • 26. Data: 2011-05-02 10:19:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 2 May 2011 02:59:18 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > Ale na koncercie masz silne światło padające na muzyków...

    Musiałbyś widzieć te "silne" światła...

    > Zrób to samo
    > "przy stoliku".

    Przy stoliku to robię inne rzeczy niż zdjęcia :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "You're not the same as you were before. You were much

  • 27. Data: 2011-05-02 10:21:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 2 May 2011 11:34:44 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Bo na tych tych szpulkach .. kolory jakies blade u nikona,
    > stlamszone, a u canona nawet to tlo widac ze naprawde zolte ..

    A czy przypadkiem Nikon tradycyjnie nie odszumia na wyższych czułościach
    równiez RAWów?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 28. Data: 2011-05-02 10:32:06
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-01 16:58, Janko Muzykant wrote:

    > Najniższe dostępne w danym systemie.

    najniższe czy najwyższe? bo mam 50D i takie zjawiska nie uraczyłem.

  • 29. Data: 2011-05-02 10:39:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-02 11:34, J.F. pisze:
    > Nawiasem mowiac - moze to tez byc efekt pociagania i innych
    > nieliniowosci niz sie spodziewasz.

    I DCrawa, który różnie traktuje różne rawy.
    Ściągnąłem najnowszy dngconverter i przeleciałem zbiorek ponownie
    (dodatkowo wsadzając jeszcze kilka sampli). Generalnie wynik jest
    podobny, choć są wyjątki, np. D7000 przestał jarać chrominancją. Widać,
    że profile do acra robią, co mogą (zwłaszcza z Canonem). Nexy - liderzy
    małego wymiaru, zaprzepaszczeni przez kiepską szklarnię (klasyczny błąd
    Sony - zrobić coś w połowie dobrze). Tu wyniki:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/matryceacr
    /
    Na acra przydałaby się jeszcze większa dynamika, ale nie ma skąd ściągnąć.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

  • 30. Data: 2011-05-02 11:31:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-02 12:32, Olo pisze:
    > najniższe czy najwyższe? bo mam 50D i takie zjawiska nie uraczyłem.

    Najniższe, widocznie nigdy tak nie forsowałeś rawa (+4EV)

    --
    pozdrawia Adam
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/