    Date: Sun, 01 May 2011 20:13:40 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Co tam w matrycach szumi a.d. 2011

    Użytkownik Janko Muzykant napisał:
    > Wołaczka jedyna znana mi wspólna dla wszystkich plików, czyli DCRaw (z
    > parametrami -v -c -w -H 2 -o 1 -q 3 -6 -T).
    Czy DCRaw jest bazą do bardziej obrazkowych wołaczek? Pytam, bo nie chę
    kupując nowy aparat, jednocześnie znowu myśleć nad upgradem PSE. To mnie
    trochę denerwuje.

    > XZ1 zamówiłem i podobno będzie za tydzień-dwa. Po samplach widzę, że to
    > raczej rewelacja jak na swoje wymiary (porównywalny z lustrem sprzed
    > pięciu lat)

    W sobotę macałem w MediaMarkecie. Cena po zdjeciu Vat nieco ponad
    1430zł. Porównując zdjęcia na Dpreview z np. Panasonikiem LX5 jest
    znacznie lepiej, choć to podobno identyczna matryca. O wiele lepiej,
    obiektyw musi być niesamowity. No ale ten AEL... z niesmakiem odłożyłem.

    > Przykre, że znowu mamy przykład super sprzętu i świadomie spieprzonego
    > oprogramowania.

    Właśnie niepokoi mnie to pozbawienie typowego rozwiązania. To nie jest
    przeoczenie, tylko świadoma decyzja i może nie zostanie poprawione.
    Zobaczymy co będzie dalej. Może konkurencja poczuje chęć zrobienia
    czegoś ciekawego?
    Jak już dotrze do Ciebie, to podziel się swoimi wrażeniami.
    Maciek