  • 51. Data: 2018-08-14 12:20:23
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Skąd te przewody o różnych przekrojach? Skąd te linki?
    np podłączenie wentylatora - tam wchodzi tylko omy2x0,75.

    > Jak instalację robisz to robisz jednym przekrojem: gniazda 2,5mm2, a
    > oświetlenie 1,5mm2
    zgadza się

    > Choć linki się nie używa w instalacjach to też z nią nie ma
    > najmniejszego problemu, pod warunkiem, że nie robił partacz, który nawet
    > nie wie, że linkę należy zatulekować.

    Ale w puszkach gdzie masz napakowane kabli możesz nie móc założyć
    skręcanej złączki. Wago też się mogą niezmieścić...

    > Poza tym co piszesz nie jest prawdą, ponieważ przewody o różnych
    > średnicach bardzo łatwo można połączyć w zaciskach gniazd i nic się nie
    A jak masz pojedyncze gniazdo a z puszki od tego gniazda lecą dalej
    szeregowo w dwie strony kable? to masz już 3 komplety a w gnieździe
    miejsce na parę. Poza tym bardziej ufam złączce wago niż złączce w gnieździe

    > Poza tym odwieczny problem partaczy to jest używanie byle czego do
    > kręcenia śrubek, a najczęściej jest to kontrolka neonowa. Nie mają
    > pojęcia, że do śrub osprzętu elektrycznego używa się specjalnych
    > wkrętaków płasko-krzyżowych
    > https://profitechnik.pl/files/foto_add_big/foto_add-
    4772.jpg

    do dużych używałem płaskiego lub ph2/3. z tym ze zdjęcia się ine spotkałem.

    > Tylko takimi wkrętakami można dokręcić śrubki z odpowiednio dużą siłą.

    Potrafiłem zerwać gwint przykręcając... Wolę WAGO. Odkąd to odkryłem
    pakuję to wszędzie, gdzie się da.

  • 52. Data: 2018-08-14 17:09:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 09:55, s...@g...com pisze:

    > Czytam i mysle

    Nie przesadzaj.

  • 53. Data: 2018-08-14 17:53:09
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W sumie tulejkowanie niewiele daje, bo tuleje są bardzo cienkie.
    Jak już muszę tulejować linkę, to staram się zalać w środku cyną.

    -----

  • 54. Data: 2018-08-14 18:07:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 12:20, sirapacz pisze:

    > np podłączenie wentylatora - tam wchodzi tylko omy2x0,75.

    Ten przewód podłączasz bezpośrednio do zacisków gniazda?
    Poza tym wentylatorów nie powinno się podłączać do obwodów gniazd, które
    chronione są zabezpieczeniami 16A.

    > Ale w puszkach gdzie masz napakowane kabli możesz nie móc założyć
    > skręcanej złączki. Wago też się mogą niezmieścić...

    Wtedy sprawdzają się lutowane barany.

    > A jak masz pojedyncze gniazdo a z puszki od tego gniazda lecą dalej
    > szeregowo w dwie strony kable?

    Po pierwsze nie mogą lecieć szeregowo.

    > to masz już 3 komplety a w gnieździe miejsce na parę. Poza tym
    > bardziej ufam złączce wago niż złączce w gnieździe

     Po drugie to już wcześniej opisałem co trzeba zrobić.

    4772.jpg

    > do dużych używałem płaskiego lub ph2/3. z tym ze zdjęcia się ine
    > spotkałem.

    Czasami mam niezły ubaw, kiedy widzę jak elektrycy się męczą. Wręczam im
    jakieś narzędzie, albo przyrząd, a ci nawet nie wiedzą do czego to
    służy, ani jak się tego używa. No to demonstruję, wykonując
    błyskawicznie to z czym oni się męczyli. Widok min bezcenny.

    > Potrafiłem zerwać gwint przykręcając... Wolę WAGO. Odkąd to odkryłem
    > pakuję to wszędzie, gdzie się da.

    Kup odpowiedni wkrętak to nie będziesz urywał. Po prostu używając
    odpowiedniego narzędzia jest lepsze wyczucie. Jak narzędzie jest
    nieodpowiednie to nie dość, że uszkadza łeb śruby to przyczynia się do
    zbytniego siłowania się ze śrubami i zbyt mocnego ich dokręcania.

  • 55. Data: 2018-08-14 18:33:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 11:10, J.F. pisze:

    > Ale ... cyna ma dosc spory opor wlasciwy, i sie troche zastanawiam w
    > kwestii lutowania.
    > Bedzie sie ta cyna sporo mocniej grzala niz miedz.
    > Ale tez ma dobre odprowadzenie ciepla :-)

    No to porównaj przekrój cyny w połączeniu i przekrój miedzi w kablu.
    100 razy większy?

  • 56. Data: 2018-08-14 18:35:55
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    >Na śrubkach często się luzuje przy większych obciążeniach i każdy kto
    >trochę grzebie w elektryce się z tym spotkał.

    Czyli jak? Dajesz w puszce trzy złączki wago (L,N,PE), do nich dojście,
    jedno odejście na gniazdo i kolejne odejście do następnego gniazda?
    Skoro się luzuje to przy większym obciążeniu tego gniazda też się poluzuje.
    W kawalerce 10 gniazd i 30 potrójnych złączek. Gdzie tu logika i
    oszczędności?

    Paweł

  • 57. Data: 2018-08-14 18:57:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 18:07:28 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Poza tym wentylatorów nie powinno się podłączać do obwodów gniazd,
    > które
    > chronione są zabezpieczeniami 16A.

    Bo?

    --
    Marek

  • 58. Data: 2018-08-14 19:12:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 18:57 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Bo?

    Bo masz omy2x0,75

    TG

  • 59. Data: 2018-08-14 19:21:03
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A wewnątrz żyrandola to jak myślisz jakie przewody wiodą od kostki do żarówek?
    Swojądrogą dawno nie widziałem na tablicy mieszkaniowej eSa 10A - zwykle są 16A -
    podczas gdy w czasach zabezpieczeń wkręcanych tzw. 'korków' to 10 A było bardziej niż
    powszechne (i zwykłe topikowe i automatyczne) - mam na myśli obwody górne oświetlenia
    sufitowego.

    -----

  • 60. Data: 2018-08-14 19:31:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 19:12:15 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Bo masz omy2x0,75

    Przeciez instalacja gniazd ma najczęściej 2.5mm2. A zwarcie na 0,75
    wentylatora też wywali bezpiecznik, w nim jest wybijak
    elektromagnetyczny.

    --
    Marek