eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 14 Aug 2018 18:07:28 +0200

    W dniu 2018-08-14 o 12:20, sirapacz pisze:

    > np podłączenie wentylatora - tam wchodzi tylko omy2x0,75.

    Ten przewód podłączasz bezpośrednio do zacisków gniazda?
    Poza tym wentylatorów nie powinno się podłączać do obwodów gniazd, które
    chronione są zabezpieczeniami 16A.

    > Ale w puszkach gdzie masz napakowane kabli możesz nie móc założyć
    > skręcanej złączki. Wago też się mogą niezmieścić...

    Wtedy sprawdzają się lutowane barany.

    > A jak masz pojedyncze gniazdo a z puszki od tego gniazda lecą dalej
    > szeregowo w dwie strony kable?

    Po pierwsze nie mogą lecieć szeregowo.

    > to masz już 3 komplety a w gnieździe miejsce na parę. Poza tym
    > bardziej ufam złączce wago niż złączce w gnieździe

     Po drugie to już wcześniej opisałem co trzeba zrobić.

    4772.jpg

    > do dużych używałem płaskiego lub ph2/3. z tym ze zdjęcia się ine
    > spotkałem.

    Czasami mam niezły ubaw, kiedy widzę jak elektrycy się męczą. Wręczam im
    jakieś narzędzie, albo przyrząd, a ci nawet nie wiedzą do czego to
    służy, ani jak się tego używa. No to demonstruję, wykonując
    błyskawicznie to z czym oni się męczyli. Widok min bezcenny.

    > Potrafiłem zerwać gwint przykręcając... Wolę WAGO. Odkąd to odkryłem
    > pakuję to wszędzie, gdzie się da.

    Kup odpowiedni wkrętak to nie będziesz urywał. Po prostu używając
    odpowiedniego narzędzia jest lepsze wyczucie. Jak narzędzie jest
    nieodpowiednie to nie dość, że uszkadza łeb śruby to przyczynia się do
    zbytniego siłowania się ze śrubami i zbyt mocnego ich dokręcania.