  • 101. Data: 2018-08-16 10:37:36
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-08-15 o 23:33, Grzegorz Krukowski pisze:
    > On Sun, 12 Aug 2018 23:24:02 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    >
    > 1. To, że dopiero teraz złącza sprężynowe widać w sklepie to nie
    > oznacza że to nowy wynalazek. Wago, Wieland trzepią to dla
    > przemysłówki od paru lat i to w wersjach jednorazowych jak i
    > rozłączalnych.

    Chwalą się że od 30. Ja zakładałem u siebie jakieś 15 lat temu.

    > 2. Jeżeli złączka nie ma dźwigienki czy gniazda na śrubokręt do
    > rozpięcia traktuj ją jako jednorazową

    Jeszcze nie spotkałem takiej złączki instalacyjnej WAGO, której nie da
    się łatwo rozłączyć. Tylko trochę zapasu kabla trzeba zostawić. Od razu
    uprzedzę - nie chodzi o odcięcie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 102. Data: 2018-08-16 10:44:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 10:26, sirapacz pisze:

    > nie da się tego zrobić przykręcając za słabo a uwierz mi, nie należę
    > do silnych osób:)

    Nie w tym jest rzecz. Tu nie chodzi o siłę w rękach, bo każdy jest w
    stanie zerwać gwint w tak małej śrubce.
    Jak masz zły profil wkrętaka typu krzyżak i ten profil wyłazi z gniazda
    podczas kręcenia to nie jesteś w stanie wyczuć czy śrubka jest
    odpowiednio dokręcona czy też nie. Wtedy zrywasz gwint, bo starasz się
    mocniej dociskać i mocniej kręcić. Ludzie wtedy tak mocno cisną, że
    potrafi się urwać plastik w którym osadzony jest zacisk.
    Jak masz wkrętak, który dobrze trzyma się śruby i nie wymaga dociskania
    to wyczujesz podczas kręcenia dokładnie moment oporu, kiedy śruby są już
    dokręcone należycie.

  • 103. Data: 2018-08-16 10:47:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak masz wkrętak, który dobrze trzyma się śruby i nie wymaga dociskania
    > to wyczujesz podczas kręcenia dokładnie moment oporu, kiedy śruby są już
    > dokręcone należycie.

    ale wtedy masz ryzyko poluzowania się przewodów lub co gorsza cofnięcia
    śruby podczas układania złączki z kablami w puszce....i wracamy do
    punktu wejścia

  • 104. Data: 2018-08-16 11:40:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości

    >Zapomniaem na końcu dopisać - (1) - Kto chce, może wykonać proste
    >doświadczenie, na własne ryzyko, choć ja żyję i nic mi nie było.
    >Wziąć kawałek winylu, izolacji, płytki PCW, cokolwiek, poślinić
    >czubek palca, można też zwilżyć po prostu wodą, tworzywo delikatnie
    >przypalić i palec zwilżony trzymać tak, aby dymek go opływał. Po
    >kilkunastu sekundach polizać. Kwaśny? No!

    IMO - jak juz masz takie temperatury, ze sie HCl wydziela, to
    pozniejsza korozja jest IMO najmniejszym problemem :-)

    Byl inny test - jesli rozgrzanym miedzianym drutem dotkniemy PVC, a
    potem wprowadzimy drut w plomien - to ten sie zabarwi na zielono.
    Ale nigy nie robilem badan jaka temperature musi miec drut przy
    dotknieciu, aby reakcja z chlorem zaszla.

    https://www.youtube.com/watch?v=1n_j5o583fw
    >na filmie to fajnie wygląda, ale w innych sytuacjach raczej nie jest
    >korzystne...

    Ciekawe ... jesli dobrze widze, to paleczki sa drewniane, i ich jakos
    nie atakuje.
    A moze ma dobre rekawice ?

    J.

  • 105. Data: 2018-08-16 12:40:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, August 15, 2018, 1:31:40 PM, you wrote:

    > Niekoniecznie.
    > srednia lutownica, cienki tinol - i owiniecie mozna dodatkowo
    > zalutowac.

    Owinięcie jest nisko na pinie a wokół gęsto od drucików w
    termoplastycznej izolacji - więcej być napsuł niż poprawił.

    > Nie ma takiej potrzeby ?

    Nie ma. Piny mają ostre krawędzie, drut owijany się nacina i zaciska
    na krawędzi dając hermetyczne połączenie, które się nie utlenia.
    Owszem - bywają połączenia nieudane ale takie bywają również lutowane.
    Ci, którzy robili badania, twierdzą, że statystycznie połączenia
    owijane są pewniejsze od lutowanych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 106. Data: 2018-08-16 13:14:51
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 11:40, J.F. pisze:

    > Ciekawe ... jesli dobrze widze, to paleczki sa drewniane, i ich jakos
    > nie atakuje.
    > A moze ma dobre rekawice ?

    Drewno jest izolatorem.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 107. Data: 2018-08-16 13:20:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 11:40, J.F. pisze:
    > Ciekawe ... jesli dobrze widze, to paleczki sa drewniane, i ich jakos
    > nie atakuje.
    > A moze ma dobre rekawice ?
    Ale deska zwilżona. Może wodą morską? :-)

    Robert

  • 108. Data: 2018-08-16 13:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Drewno jest izolatorem.

    A sklejka juz nie ? :-)

    J.

  • 109. Data: 2018-08-16 14:03:36
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Co prawda inna atmosfera, ale ciekawe co stosują NASA i Rosjanie w statkach
    kosmicznych?

    -----

  • 110. Data: 2018-08-16 14:45:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 13:25, J.F. pisze:

    > A sklejka juz nie ? :-)

    Z czego jest wykonana sklejka? Teraz wytęż mózg. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/