    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cios w plecy
    Date: Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100

    Powitanko,

    > Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
    > przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

    Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik
    badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie
    odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem
    wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo. Oni nie kieruja sie
    glosem wiekszosci (to akurat slusznie), nie kieruja sie tez, rzecz
    jasna, zdrowym rozsadkiem, oni kieruja sie wlasnym zdaniem. Uwazaja, ze
    wiedza najlepiej. Posluchaj sobie takiego mojego "ulubienca" - Galasa.
    Ten gosc uwaza, ze wie najlepiej i jesli fakty nie pasuja do teorii, to
    tym gorzej dla faktow. Ta rada sklada sie wylacznie z takich ludzi.
    Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
    niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
    przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku. Oni
    nie sa w stanie opanowac samochodu jadacego wiecej niz 50 i sa
    przekonani, ze nikt nie potrafi.
    Poza sprawami zwiazanymi ze znikoma wiedza i praktyka czlonkow KRBRD,
    jest jeszcze sprawa pieniedzy. Kierowcow wydoic najlatwiej, mozna
    dowolnie podnosic podatki i mandaty, nikt nie pisnie. Eh, gdybysmy mieli
    taki "dar przekonywania" jak gornicy...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa