  • 371. Data: 2009-07-08 09:12:37
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał:

    > Oczywiscie, a ty nie? To masz tu linka do zdjecia z mikroskopu:
    > http://www.optics.rochester.edu/workgroups/cml/opt30
    7/spr05/chris/dvd.jpg

    I widzisz tam jakieś zagłębienia? Bo ja widzę zmiany w strukturze warstwy
    powstałe wskutek działania lasera. Te zmiany są pod powierzchnią płyty - a
    więc nie są to zagłebienia.

    > Doprawdy? A co jesli wloze ja do drukarki i wydrukuje na niej za pomoca
    > odpowiednich tuszy uklad scalony, ktory bedzie realizowal jakas funkcje,
    > ktora dopiero da mi potrzebna informacje? Takie rzeczy juz teraz istnieja.
    > To troche odbiega od klasycznego zastosowania papieru.
    > [...]

    Układ scalony drukowany drukarką na kartce papieru przy pomocy odpowiednich
    tuszy??? Gdzie żeś coś takiego widział? Może jakiś link do wiarygodnych
    informacji? Bo... mam dziwne wrażenie, że fantazja Cie w tym momencie
    poniosła.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 372. Data: 2009-07-08 13:47:36
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    7/spr05/chris/dvd.jpg

    > I widzisz tam jakieś zagłębienia? Bo ja widzę zmiany w strukturze
    > warstwy powstałe wskutek działania lasera. Te zmiany są pod powierzchnią
    > płyty - a więc nie są to zagłebienia.

    No to zle widzisz, a w dodatku nie wiesz jak sie tloczy CD.
    Tu masz np. fotke z mikroskopu sil atomowych - zwroc uwage, ze kolorem
    masz zaznaczona glebokosc. Standardowo w plycie DVD glebokosc rowna jest
    bodajrze 1/4 dlugosci fali lasera.
    Tu masz kolejna rekonstrukcje: http://www.photometrics.net/AFM.html
    A tu z CD: http://www.usask.ca/communications/ocn/05-feb-04/new
    s14.shtml
    (trzecie zdjecie, jest podpis). Nadal sie bedziesz upieral?
    Oczywiscie calosc jest zalana poliweglanem, ale to bez znaczenia.
    Tu masz info jak sie produkuje plyty:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_disc_manufactur
    ing

> [...]
    > odpowiednich tuszy??? Gdzie żeś coś takiego widział? Może jakiś link do
    > wiarygodnych informacji? Bo... mam dziwne wrażenie, że fantazja Cie w

    Tranzystory:
    http://www.ovimagazine.com/art/3981
    http://www.ethlife.ethz.ch/archive_articles/070906-n
    anotinte/index_EN

    Drukarka do scalakow:
    http://www.tgdaily.com/content/view/33743/135/

    Patent na drukowane OLEDy: http://www.patentstorm.us/patents/6087196.html

    Dosyc ciekawy artykul:
    http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&
    _udi=B6TY7-4VX0BJ1-5&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=se
    arch&_sort=d&_docanchor=&view=c&_searchStrId=9515350
    40&_rerunOrigin=google&_acct=C000050221&_version=1&_
    urlVersion=0&_userid=10&md5=9f684de9d03ec15a08ef3d5b
    129fc137

    Milego czytania:)

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 373. Data: 2009-07-08 14:01:50
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009 07:38:08 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >Szkoda czasu na dyskusje z nim. Najpierw byl argument, ze w ogole
    >sie nie - obalony. Potem, ze technicznie sie nie da - obalony.
    >Nastepnie, ze ekonomicznie sie nia da - obalony. Na koncu, ze
    >miejsca nie bedzie - obalony.

    bzdury gadasz. naucz sie czytac ze zrozumieniem, bo to juz naprawde
    irytujace.

    > <rs> sie zapetlil, zacietrzewil
    >i teraz nie wie, jak sie wycofac z blednych twierdzen, nie przyznajac
    >sie do pomylki.

    to jest caly czas jeden argument, tylko ze nie potraficie rozprawic
    sie z nim komplexowo. typowa charakterystyka bitowej inteligencji.
    to dosc popularne. <rs>

  • 374. Data: 2009-07-08 14:12:43
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009 08:01:06 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >pewnie

    >organizacji

    >Pisałeś juz że z twojej strony 'EOD' i że nie masz zamiaru uczestniczyc w
    >moich jak to określłeś 'urojeniach'. Po co zatem dalej ten wątek ciągniesz?

    bo mnie irytuje jak przywolujecie mojego nicka, nie rozumiejac nawet
    tresci mojego postu. tak sie zapluwaliscie, ze sie zapetlilem, ze do
    bledu nie przyznaje, ael jakos nikt z was nie mial na honoru zeby
    stweirdzic, ze: "no fakt, z ta giza to zesmy przegieli, nie wiemy o
    czym mowimy, faktycznie giza to nie piramida". durna rzecz, a jednak.
    podobnie durna i zupelnie nie zwiazana z tematem jak miliony egipcjan
    budujacych piramide, przeciwko tyrady zescie pisali.

    >A w kwestii miejsca - policz sobie powierzchnię podstawy piramidy i porównaj
    >sobie z powierzchnia zajmowaną np. przez kilkukilometrowy odcinek autostrady
    >z poboczami - dosatniesz odpwoeidź na co miejsce łątwiej jest znaleźć. I nie
    >wysuwaj tu argumentu, że w Polsce wybudowanie kawałak aautostardy potrafi
    >trwać dziesięciolecia - istnieją kraje gdzie się to znacznie szybciej robi.

    matko boska. faktycznie przykre, ze sie odezwalem bo to mi juz w ogole
    wiare w twoja inteligencje odebralo.
    nie pisalem o braku miejsca, o ilosci miejsca, ale o przypuszczalnym
    miejscu na ziemi. gdzie by mozna postawic. las vegas, ameryka
    poludniowa, lubelskie, grand canyon. tam gdzie by np. byla sprawny
    dostep do surowca i potem si ebawic w ewentualne oszacowanie kosztow
    takiej imprezy, ale oczywiscie takie doswiadczenie myslowe, za trudne
    wiec po co sie pocic. lepiej zle zrozumiec text i na jego temat
    rozprawiac. to wlasnie nazywam twoimi urojeniami.

    >Tym razem z mojej strony EOD. Nie mam czasu na bezsensowne przepychanki z
    >zaślepionymi osobami przekonanymi o własnej nieomylności - a właśnie taki
    >Twój obraz wyłania sie z tej dyskusji.

    tia. bo nie mam zamiaru brac na wiare tego co kilku klepie, jak co
    tydzien w kosciele? bo nie wyznaje zasady, ze miliony much sie nie
    moga mylic? na szczescie troche inaczej mnie wychowano i nauczono,
    zeby wierzyc w zabobony i w byle co kto powie, jesli nie ma
    przekonujacych danych. a ty takich nie masz.
    faktycznie szkoda czasu na dalsza rozmowe. <rs>

  • 375. Data: 2009-07-08 15:00:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > bzdury gadasz. naucz sie czytac ze zrozumieniem, bo to juz naprawde
    > irytujace.

    Juz ci to sugerowalem, ale jeszcze raz - jesli nikt nie rozumie co
    piszesz to moze pora zaczac pisac zrozumiale, albo sobie odpuscic?

  • 376. Data: 2009-07-08 15:05:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jul 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > A widziałeś kiedyś samochód bez zawieszenia?

    Nie, ale jakbym nie miał pojęcia o praktyce stosowania koła, to
    bym miał inne wyobrażenie "specjalnie przygotowanych dróg"!
    Zawieszenie jest z powodu "normalnych dróg", bardziej
    przypominających teren :]
    Idzie o argument którego użyłeś: że obecnosć zawieszenia ma
    wskazywać na jazdę po "specjalnie przygotowanych drogach".

    No chyba że za to "przygotowanie" uznać konstrukcje spotykane
    za znakiem A-11a, to co innego ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 377. Data: 2009-07-08 15:17:16
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 08 Jul 2009 15:47:36 +0200, T.M.F. wrote:

> [...]
    > Tu masz np. fotke z mikroskopu sil atomowych - zwroc uwage, ze kolorem
    > masz zaznaczona glebokosc. Standardowo w plycie DVD glebokosc rowna jest

    Niby tak, ale przy odczycie nie liczy się istnienie wgłębienia jako
    takiego, laser rejestruje jedynie przejście przez krawędź, równie dobrze
    mogłyby to być przerwy w płaskiej warstwie odbijającej :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 378. Data: 2009-07-08 15:24:50
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 08 Jul 2009 17:17:16 +0200, Dariusz Zygmunt wrote:

    > mogłyby to być przerwy w płaskiej warstwie odbijającej

    A właśnie, czy tak nie jest przypadkiem w płytach RW?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 379. Data: 2009-07-08 15:50:56
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 08 Jul 2009 17:00:26 +0200, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

    >Juz ci to sugerowalem, ale jeszcze raz - jesli nikt nie rozumie co
    >piszesz to moze pora zaczac pisac zrozumiale, albo sobie odpuscic?

    <rs> "... gdzie by mozna bylo zaczac szukac
    miejsca na cos takiego. "

    <Jacek_P> "Na koncu, ze miejsca nie bedzie"

    moze do jednej szkoly chodziliscie. to by tlumaczylo, nierozumienie
    prostego polskiego jezyka. <rs>

  • 380. Data: 2009-07-08 19:08:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał:

    http://www.optics.rochester.edu/workgroups/cml/opt30
    7/spr05/chris/dvd.jpg

    > No to zle widzisz, a w dodatku nie wiesz jak sie tloczy CD.

    Po pierwsze - pisałem o płycie CD-R która nie jest tłoczona, tylko wypalana
    laserem nagrywarki. Po drugie - nawet w tłoczonych w gotowej płycie nie ma
    żadnych zagłębień - powierzchnia z wytłoczeniami jest wewnątrz płyty a na
    wierzchu są warstwy ochronne - przezroczysta od spodu i niekoniecznie
    przezroczysta od góry.

> [...]
    > (trzecie zdjecie, jest podpis). Nadal sie bedziesz upieral?
    > Oczywiscie calosc jest zalana poliweglanem, ale to bez znaczenia.

    Właśnie to ma podstawowe znaczenie - powierzchnia płyty jest gładka - bez
    żadnych zagłębionych rowków czy dołków.

    > Tu masz info jak sie produkuje plyty:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_disc_manufactur
    ing

    Daruj sobie. Wiem to dobrze bez zaglądania do twoich linków.

    > Tranzystory:
> [...]

    Przeczytałem. Nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej merttodzie wytwarzania
    tarnzystorów czy ukłądó scalonych. Pozostaje mi podziękować za ciekawe linki
    i przyznać, że w kwestii możliwości drukowania drukarką układów scalonych to
    Ty miałeś rację.

> [...]
    40&_rerunOrigin=google&_acct=C000050221&_version=1&_
    urlVersion=0&_userid=10&md5=9f684de9d03ec15a08ef3d5b

    Tego niestety przeczytać nie mogłęm - dostęp tylko dla osób zarejestrowanych
    lub po wpłaceniu całkiem niemałej sumy kilkudziesięciu $.

    > Milego czytania:)
    >[...]

    Jeszcze raz dziękuję za linki. Po pzreczytaniu początku Twojego maila byłem
    na Ciebie mocno wściekły za zarzucanie nieznajomości budowy płyt CD i metod
    ich produkcji, ale po poczytaniu o tych drukowanych tranzystorach już mi
    przeszło:-).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)