  • 31. Data: 2019-11-22 14:05:16
    Temat: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:5dd7a678$0$17346$65785112@news.neostrada.pl...

    > No chyba da się odróżnić osobę, która ma zamiar przejść przez pasy, bo
    > jest zwrócona facjatą w kierunku przejścia
    > od innej osoby, która też stoi na chodniki obok przejścia i nie wygląda na
    > zainteresowaną przejściem przez pasy,
    > bo np. plotkuje z inną osobą?

    Tak, i kierowca zamiast skupić się na tym co dzieje się przed nim będzie
    wypatrywał czy aby pieszy nie zbliża się do przejścia szczególnie, że u nas
    olbrzymia ilość chodników od jezdni odgrodzona jest tylko krawężnikiem więc
    chyba tylko jasnowidz określi czy osoba idąca w stronę przejścia ale wzdłuż
    jezdni będzie chciała skorzystać z przejścia czy pójdzie dalej. O ile
    wzrośnie ilość stłuczek przed przejściami?

  • 32. Data: 2019-11-22 14:28:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie przewidziałem ze wzrosnie ilość stłuczek. Szacun za czujność. Wzrosnie ilość
    stłuczek to wzrosnie OC bo będzie ku temu powód.

  • 33. Data: 2019-11-22 14:52:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A najbardziej mam na ciebie mieszańcu wyjebane. Wcześniej napisałem że się dostosuje
    i będę bardzo przestrzegał nowych praw jeśli je debile wprowadza, z głupimi się nie
    wygra. Będę przestrzegał jako kierowca i jako pieszy. Czyli zanim wejdę na przejscie
    to się kilka razy upewnie czy mogę. Zawsze w okolicach przejść będę chodził bardzo
    wolno i bardzo blisko krawężnika. Zrezygnowania z przejscia jak będę stał i czekał aż
    się takie barany jak ty zatrzymaja nikt mi nie będzie mógł zabronic a i zadnych kar
    za takie zachowanie też nie będzie. Spec przepisy nie są potrzebne. Potrzebna jest
    akcja informacyjna skierowana do pieszych, jak mają przechodzić w oparciu o
    istniejące przepisy. I za rok zamiast 180 zabitych na przejsciach było by o polowe
    mniej. Nie ma żadnego powodu zeby dawać pieszym specjalne uprawnienia. Nawet
    najwięksi idioci z grupy nie potrafili napisać dlaczego pieszy ma mieć uprawnienie do
    zatrzymania od jednego pojazdu wzwyż bo chcę przejść na drugą stronę. Mieszkam w
    śródmieściu. Niedaleko mam dwa przejscia bez sygnalizacji. O wiele szybciej przejdę
    na drugą stronę jeśli barany nie będą się zatrzymywaly zebym przeszedł. Mam nadzieję
    że niezadowoleni z nowych przepisów za sport narodowy uznają perfekcyjne ich
    przestrzeganie plus troche złośliwości jeśli będą pieszymi. Już mowili ze przepis nie
    będzie dotyczył tramwajów. Taki przepis to chuj nie przepis bo wprowadza zamieszanie.
    Albo wszyscy z metrem i koleją włącznie albo nikt.

  • 34. Data: 2019-11-22 16:05:02
    Temat: Re: Ciekawe.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > na drugą stronę. Mieszkam w śródmieściu. Niedaleko mam dwa przejscia bez
    > sygnalizacji. O wiele szybciej przejdę na drugą stronę jeśli barany nie

    Popieram.
    Przepisy są i są jasne i proste. Nakładają obowiązki na pieszych
    i na kierowców.
    Potrzebna jest zmasowana akcja policji i strazy miejskiej
    w rejonie przejść dla pieszych.

    Kiedyś na moim osiedlu mnóstwo osób spacerowało
    z psami wolno biegającymi. Straż miejska patrolowała codziennie rano.
    Po paru miesiącach wszyscy prowadzą psy na smyczy,
    a Straży Miejskiej już dawno nie widziałem.
    Można nauczyć ? - można.

  • 35. Data: 2019-11-22 16:14:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 07:33, dantes pisze:

    > "pieszy będący na chodniku przy przejsciu"
    > Gdzie ten obszar się zaczyna i kończy?

    Tam gdzie to konieczne, żeby nie pieprzyć, że nie miało się pojecia, że
    pieszy to chciał przejść przez pasy. Nie ma znaczenia. Ważne, że ma
    pierwszeństwo. Podobnie jak nie masz opisanego ile metrów przed
    skrzyżowaniem musi być pojazd na drodze z pierwszeństwem - ma
    pierwszeństwo i już. Sprawia ci to jakiś problem?

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2019-11-22 16:14:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Niemożliwe. Nie ma aż tylu tak głupich ludzi.

    > Normalnie witki opadają jak czytam podobne dyrdymaly. Naprawdę sądzisz
    > że ktokolwiek pomyśli sobie że nowe prawo zwalnia go od rozejrzenia się
    > żeby ujść z życiem?
    no... prawie 300 rocznie udowadnia to swoją śmiercią. ale ja bym poszedł
    dalej. sprawdź na swoich nagraniach z kamerki, jak przepuszczasz
    pierwszego pieszego, ilu następnych się nie rozgląda. jak pieszy
    przechodzi przed Twoją maską, wchodzi na drugi pas - patrzy? Na serio.
    Jeśli uważasz że pisze bzdury, na serio pójdę po kamerkę do auta (daleko
    mam).
    opisze Ci ostatnią sytuację rozjechania człowieka. pieszy ruszył w
    stronę przejścia, zobaczył że samochód zwalnia i w myślach wydał rozkaz:
    Stój, ja mam pierwszeństwo". wszedł na pasy i zgadujemy: patrzył na
    kierowce z wyższością, czy patrzył przed siebie pokazując mu swój
    ładniejszy profil. bo czy wolny jest DRUGI PAS już NIE patrzył. Skąd
    wiem? Bo NIE ŻYJE!!!!!
    i TY teraz wątpisz że coraz wiecej ludzi zaniedba konieczność
    sprawdzenia czy samochód zdoła się zatrzymać.....

    ToMasz

  • 37. Data: 2019-11-22 16:26:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 08:49, ToMasz pisze:

    > w 100% masz racje. Tylko że dziwne są 2 rzeczy.
    > 1. konsekwencje. Zenek odgraża się ze będize się zatrzymywał przed
    > każdym przejściem. kto mu zabroni?

    Obecnie odgraża się, że będzie przeganiał pieszych z pasów klaksonem, bo
    pieszy nie ma prawa jak zenek jedzie. Zenka nalezy odseparować od kółka.
    Zenek jest debilem. Nie bądź jak zenek.

    > Jak będzie 5% takich Zenków - miasta
    > staną.

    Gdzie indziej nie stają. Nie róbmy z Polaków etnicznych debili.

    > Jak wszyscy piesi będą przekonani że _nie muszą_ się rozglądać
    > przed wejściem na przejście na pieszych, no bo minister jakiś tam dał im
    > jeszcze większe prawa na pasach, to na serio nikt nie będzie sie
    > rozglądał.

    A skąd taki wniosek. Ci co mają się nie rozglądać już się nie
    rozglądają. Ci co się rozglądają nie utraca instynktu samozachowawczego,
    bo "minister im kazał się nie rozglądać" Pomijając, że nie kazał. Równie
    dobrze mógłbyś tłumaczyć, że światła są złe, bo ludzie będą się
    wpierdalać na zielonym, a szwagier może jechać.

    > każda awaria samochodu, hamulców, pierwszy śnieg, błoto na
    > drodze z ciężarówki która wiozła syf jakiś i spadał- to będą zgony.

    Dziwne - przed światłami generalnie dają radę...

    > Wypadków będize więcej, bo jesteśmy tylko ludźmi, a
    > głupimi przepisami ruchu drogowego próbuje się naginać prawa fizyki.

    Statystyka mówi, że tam gdzie nie tłumaczy się debilizmu prawami fizyki
    trupów jest mniej. Pal sześć Niemcy (autofharenation;), diluj z równymi
    nam pod wszystkimi względami Czechami. No chyba że uważasz, że Polak to
    połowa intelektu Czecha.

    > Napisałem wcześniej że ja się dostosuję. To nie problem. ale jak moje
    > dzieci pójdą do szkoły, wcale nie będę przekonany że wszyscy kierowcy są
    > dostosowani.

    Dzieci uczy się i dalej będzie się uczyć, że na jezdni trzeba uważać.
    Skąd pomysł, że ma być inaczej?

    > 2. szczególnie w tym wątku, prawie wszyscy są zgodni że puszczamy
    > pieszych i basta. czyli 100% tak jak nakazuje prawo. czy z innymi
    > nakazami i zakazami też wszyscy czytelnicy są tak samo na 100%? Bo jak
    > raz na jakiś czas wyjeżdżam z mojego grajdołka to widzę coś dokładnie
    > odwrotnego.

    Masz rację - przepisy są bez sensu, bo zenek. Najlepiej zamknijmy ten
    kraj z kartonu, bo zenek rozjebał system i nic nie da się na to poradzić.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2019-11-22 16:35:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Nov 2019 16:14:36 +0100, ToMasz napisał(a):

    > i TY teraz wątpisz że coraz wiecej ludzi zaniedba konieczność
    > sprawdzenia czy samochód zdoła się zatrzymać.....

    Żadne prawo nie zmieni tego że istnieje pewien odsetek ludzi
    nieuważnych. Nazwij ich zresztą jak chcesz (jest tu worek szczegółowych
    przyczyn), stanowią oni pewien stały odsetek. Będą wpadać pod samochód
    zawsze i w takiej samej ilości bez względu na prawo, kary, sankcje,
    mandaty, szkolenia itd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 39. Data: 2019-11-22 16:41:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Durne przepisy na bank wprowadza. W rok po wprowadzeniu będzie wiadomo co daly.
    Chciałbym przegrac zakład w którym obstawiam ze liczba zabitych wzrosnie. Codziennie
    w Polsce jeździ ze 20 milionow samochodów. Jesli znieczulic pieszych twierdzeniem ze
    maja pierwszenstwo to ilosc wypadków na przejsciach musi wzrosnac.

  • 40. Data: 2019-11-22 17:13:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 16:14, ToMasz pisze:

    > no... prawie 300 rocznie udowadnia to swoją śmiercią. ale ja bym poszedł
    > dalej. sprawdź na swoich nagraniach z kamerki, jak przepuszczasz
    > pierwszego pieszego, ilu następnych się nie rozgląda.

    Sorry, ale twierdzenie, że jasne pierwszeństwo jest niebezpieczne i
    powoduje, że ludzie nie będą uważać i spowoduje to wzrost wypadków to
    jak to, że zakaz kradzieży spowoduje wzrost kradzieży bo ludzie nie będą
    instalować krat i drzwi pancernych, zakaz dawania w ryja spowoduje, że
    ludzie będą sądzić że są bezpieczni i będą wychodzić po nocy z domów co
    skończy się zarobieniem w tubę, a zakaz gwałtów, że kobiety zdejmą burki
    i w efekcie bezmyślni samcy będą je dymać jak popadnie. Przepraszam za
    rasistowskie porównanie, ale prezentujecie mentalność dzikszej części
    Azji robiąc typowy victium shaming. Winni są troglodyci a nie ofiary a
    prawo dające troglodytom przywilej upewnia je, że robią słusznie. Wybór
    między tymi dwoma mentalnościami i tak nas czeka i kierunek jest
    oczywisty. Im dłużej będziemy z tym zwlekać tym w efekcie więcej ofiar.

    --
    Shrek