  • 21. Data: 2019-11-22 08:45:41
    Temat: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 22 Nov 2019 08:17:43 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Wyobraź sobie że za rozjechanie kogoś na przejściu dają karę śmierci
    > przez rozstrzelanie na miejscu.
    Fascynujące.

    > I tak masz właśnie jechać :)
    W mieście jeździ się tak jak na to pozwalają przepisy.

    > Obszary
    > sobie daruj,
    Pytanie o "obszar" będzie pierwszym pytaniem jakie obrońca kierowcy
    zada biegłemu.

    > po prostu nie przejeżdżaj nikogo. A jak, to już twoja
    > sprawa.
    Fascynujące.

  • 22. Data: 2019-11-22 08:49:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wyobraź sobie że za rozjechanie kogoś na przejściu dają karę śmierci
    > przez rozstrzelanie na miejscu. I tak masz właśnie jechać :) Obszary
    > sobie daruj, po prostu nie przejeżdżaj nikogo. A jak, to już twoja
    > sprawa.

    w 100% masz racje. Tylko że dziwne są 2 rzeczy.
    1. konsekwencje. Zenek odgraża się ze będize się zatrzymywał przed
    każdym przejściem. kto mu zabroni? Jak będzie 5% takich Zenków - miasta
    staną. Jak wszyscy piesi będą przekonani że _nie muszą_ się rozglądać
    przed wejściem na przejście na pieszych, no bo minister jakiś tam dał im
    jeszcze większe prawa na pasach, to na serio nikt nie będzie sie
    rozglądał. każda awaria samochodu, hamulców, pierwszy śnieg, błoto na
    drodze z ciężarówki która wiozła syf jakiś i spadał- to będą zgony. a co
    jeśli przedmiotowa zmiana prawa nie dotrze do mózgów chociaż promila
    durnych kierowców? Wypadków będize więcej, bo jesteśmy tylko ludźmi, a
    głupimi przepisami ruchu drogowego próbuje się naginać prawa fizyki.
    Napisałem wcześniej że ja się dostosuję. To nie problem. ale jak moje
    dzieci pójdą do szkoły, wcale nie będę przekonany że wszyscy kierowcy są
    dostosowani. a coraz mniej pieszych rozgląda się przed pasami
    2. szczególnie w tym wątku, prawie wszyscy są zgodni że puszczamy
    pieszych i basta. czyli 100% tak jak nakazuje prawo. czy z innymi
    nakazami i zakazami też wszyscy czytelnicy są tak samo na 100%? Bo jak
    raz na jakiś czas wyjeżdżam z mojego grajdołka to widzę coś dokładnie
    odwrotnego.

    ToMasz

  • 23. Data: 2019-11-22 09:31:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Nov 2019 08:49:26 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Jak będzie 5% takich Zenków - miasta
    > staną.
    Niemożliwe. Nie ma aż tylu tak głupich ludzi.

    >Jak wszyscy piesi będą przekonani że _nie muszą_ się rozglądać
    > przed wejściem na przejście na pieszych,
    Normalnie witki opadają jak czytam podobne dyrdymaly. Naprawdę sądzisz
    że ktokolwiek pomyśli sobie że nowe prawo zwalnia go od rozejrzenia się
    żeby ujść z życiem?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2019-11-22 09:33:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Nov 2019 08:45:41 +0100, dantes napisał(a):

    > Pytanie o "obszar" będzie pierwszym pytaniem jakie obrońca kierowcy
    > zada biegłemu.

    Rozmawiamy o tym co Zenek czy ty, macie robić na jezdni a nie o tym jak
    macie sądzić się w sądzie.
    Jeśli chodzi o ten sąd, to jestem zdania że połowę PoRD należy wywalić
    do śmietnika od ręki a drugą połowę porządnie przetrzepać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2019-11-22 09:49:40
    Temat: Re: Ciekawe.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Normalnie witki opadają jak czytam podobne dyrdymaly. Naprawdę sądzisz
    > że ktokolwiek pomyśli sobie że nowe prawo zwalnia go od rozejrzenia się
> [...]

    Rozejrzyj się i zobaczysz jak dużo jest ludzi włażących bezpośrednio
    przed jadący pojazd, chociaż obecne prawo tego zabrania.

  • 26. Data: 2019-11-22 09:55:56
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 22 Nov 2019 09:33:56 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > Jeśli chodzi o ten sąd, to jestem zdania że połowę PoRD należy wywalić
    > do śmietnika od ręki a drugą połowę porządnie przetrzepać.

    Na jezdni powiadasz...
    Kierowca porusza się pojazdem na tyle na ile pozwalają przepisy, ma
    właściwy czas reakcji, układ hamulcowy jest sprawny, warunki pogodowe nie
    nakazują mu dostosowania prędkości do warunków panujących na jezdni,
    a jeśli to dostosował.
    Pojazd i pieszy spotykają się w tym samym czasie i w tym samym miejscu na
    pasach.
    Winny jest pieszy.

    Czego nie rozumiesz?

  • 27. Data: 2019-11-22 10:12:03
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > To że pieszy będący na chodniku przy przejsciu będzie miał pierwszeństwo już jest
    klepniete. Machina propagandowa ruszyła. A co z pieszymi co nie będą chcieli przejść
    na drugą stronę ulicy i beda stali na chodniku przy przejsciu?

    No chyba da się odróżnić osobę, która ma zamiar przejść przez pasy, bo jest zwrócona
    facjatą w kierunku przejścia
    od innej osoby, która też stoi na chodniki obok przejścia i nie wygląda na
    zainteresowaną przejściem przez pasy,
    bo np. plotkuje z inną osobą?
    Fakt, że to kwestia oceny sytuacji przez kierowcę, tak jak przy starym przepisie
    dotyczącym przejścia dla pieszych,
    ale nowy przepis będzie lepiej chronił pieszych od potrącenia, a kierowcom aż tak nie
    utrudni ruchu, jak to się próbuje
    nakręcać.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 28. Data: 2019-11-22 10:22:28
    Od: Kviat

    W dniu 22.11.2019 o 09:49, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozejrzyj się i zobaczysz jak dużo jest ludzi włażących bezpośrednio
    > przed jadący pojazd, chociaż obecne prawo tego zabrania.

    Takich ludzi jest bardzo mało.
    Rozejrzyj się i zobacz, jak dużo kierowców wyprzedza przed przejściami i
    przed przejściami przekracza dozwoloną prędkość.
    Dlaczego uważasz, że w Polsce nagle piesi przestaną uważać, skoro nic
    takiego nie miało miejsca w państwach, w których te przepisy już obowiązują?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2019-11-22 10:52:43
    Temat: Re: Ciekawe . Utrudni .
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

    > ale nowy przepis będzie lepiej chronił pieszych od potrącenia, a kierowcom
    > aż tak nie utrudni ruchu, jak to się próbuje nakręcać.

> [...]

    Wątpię, żeby nowy przepis lepiej chronił pieszych.
    Więcej będzie kierowców zatrzymujących się,
    ale automatycznie bedzie więcej tych co wyprzedzają/omijają,
    czyli prawdopodobieństwo rozjechania pieszego rośnie.

    Więcej będzie tych co włażą bezpośrednio przed nadjeżdżający
    pojazd - no bo mają pierwszeństwo.

    Ruch pojazdów będzie utrudniony.
    Ja sam będę jeździł w mieście max 30/50, bo nie będę
    marnował paliwa do rozpędzania się do 50 km/h
    i za chwilę hamowanie, bo przejście i pieszy na chodniku.

  • 30. Data: 2019-11-22 13:14:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 08:37, ToMasz pisze:

    > Posłuchaj Collie. Po cholerę to piszesz? Czy teraz świat jest lepszy? Zenek pyta
    > się o coś, nikt nie wie, nikt nie przypuszcza że odpowiedź na jego pytanie ma
    > jakąkolwiek wartość, ale po co wzniecasz burzę?

    Czytać już umiesz, jak widzę, ale czytać ze zrozumieniem -
    już nie. Jak widać. Poznaj zatem i Ty moje chamskie serce
    (bo - jak wspomniałem - dobry pańcio jestem), gdyż teraz Ci
    wytłumaczę jak chłop krowie na miedzy: odpowiedź na "po
    cholerę?" została już udzielona (co prawda nie Tobie, ale
    jednak) -

    > No, nie tylko na to. Także na śmiecenie na grupie
    > masz wyjebane. Tylko w ciągu trzech ostatnich dni
    > najebałeś cztery wątki na ten sam temat - przejścia
    > dla pieszych, każdy pod innym tytułem. Można by
    > pomyśleć, że jesteś stary pojeb.

    A jeśli dalej jesteś jak pijane dziecko we mgle, to
    dopowiem krótkimi żołnierskimi słowy: gówno mnie obchodzi,
    o co Zenek pyta. Obchodzi mi tylko to, że zachowuje się
    tu jak suweren z Bałut - ma na wszystko wyjebane: ma
    wyjebane na zasady odpowiadania na newsgrupie (cytowanie
    przedpiścy), ma wyjebane na mnożenie wątków dotyczących
    tego samego tematu - każda jego wypowiedź na ten sam
    temat to osobny wątek.

    Rozumiem, że Tobie taki pojeb nie przeszkadza na newsgrupie,
    ale dla mnie oglądanie takich popłuczyn po Arnoldzie Buzdyganie
    jest już mało śmieszne i czasem daję temu wyraz. Howgh!