  • 11. Data: 2010-11-09 18:49:12
    Temat: Re: Chinski statecznik 2x36W modyfikacja
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysiek" <k...@k...kr> wrote in message
    news:4cd87401$0$21002$65785112@news.neostrada.pl...
    > W porownaniu do tradycyjnej oprawy ze statecznikiem
    > elektromagnetycznym daje to polowe swiatla, a nawet mniej.

    Porównywałeś to do oprawy z taką samą rurą?
    Tego samego producenta?

    I jak porównywałeś? Na oko, czy jakimś miernikiem oświetlenia?

    > Pozniej sprawdzilem ile to ciagnie z gniazdka. Stara normalna oprawa
    > ze statecznikiem elektromagnetycznym ciagnie ok 100W. Chinska,
    > z dwoma rurami 36W nie przekaracza 44W!

    Opowiedz mi proszę jak zmierzyłeś ten pobór mocy...
    Jakiej metody użyłeś, jakiego miernika (producent/model) itp.

    Bardzo jestem ciekaw, bo pomiar mocy pobieranej przez
    takie urządzenie nie jest łatwy...

  • 12. Data: 2010-11-10 08:40:45
    Od: "AK" <_...@w...pl>

> [...]
    > Jakiej metody użyłeś, jakiego miernika (producent/model) itp.
    >
    > Bardzo jestem ciekaw, bo pomiar mocy pobieranej przez

    A co to ma do rzeczy Przemol, dlaczego kierujesz wątek na inne tory?
    Przecież napisał:

    "W porównaniu do tradycyjnej oprawy ze statecznikiem elektromagnetycznym
    daje
    to polowe swiatla, a nawet mniej.
    Porazka jakas. Jakby co, to rury nie sa chinskie tylko normalne osram i sa
    dobre."

    Krzyśkowi chodzi o poprawę parametrów funkcjonalnych a nie o porady związane
    z metodologią pomiarową i tyle.

    Pozdrawiam
    AK

  • 13. Data: 2010-11-10 11:18:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AK" <_...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Krzyśkowi chodzi o poprawę parametrów funkcjonalnych a nie o
    > porady związane z metodologią pomiarową i tyle.

    Metodologia tez wazna, bo potem sie okaze ze bijemy sie o uzyskanie
    parametrow, a one sa zle mierzone.

    J.

  • 14. Data: 2010-11-10 11:55:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AK" <_...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > dobre."
    >
    > Krzyśkowi chodzi o poprawę parametrów funkcjonalnych a nie o porady
    > związane z metodologią pomiarową i tyle.

    Ja wiem co on napisał i właśnie dlatego pytam o dodatkowe informacje.

    Mam uzasadnione podejrzenia że nie zmierzył poboru mocy poprawnie.

    A Ty czujesz się jego adwokatem że wypowiadasz się w jego imieniu?

  • 15. Data: 2010-11-10 14:11:51
    Od: "AK" <_...@w...pl>

    > Ja wiem co on napisał i właśnie dlatego pytam o dodatkowe informacje.
    >
    > Mam uzasadnione podejrzenia że nie zmierzył poboru mocy poprawnie.
    >
    > A Ty czujesz się jego adwokatem że wypowiadasz się w jego imieniu?
    A co ci wniosą te dodatkowe informację? Na ich podstawie doradzisz co trzeba
    zmienić w urządzeniu? aby lepiej świeciło?
    Przecież jasno napisał że porównywał jasność światła w stosunku do
    tradycyjnej oprawy. A czy to co zmierzył były waty czy voltoampery, czy var
    to jest w tej chwili drugorzędne.
    Wiem że jest problem z poprawnym mierzeniem tych parametrów w takim typie
    obciążenia, ale to nie ma znaczenia tu. Oko ludzkie dość dokładnie może
    określić względną jasność dwóch źródeł światła umieszczonych koło siebie.
    Adwokatem w żadnym razie nie jestem.

  • 16. Data: 2010-11-10 14:25:25
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    wiadomości news:ibdc40.5pg.0@poczta.onet.pl
> [...]
    > poprawnie.
    > A Ty czujesz się jego adwokatem że wypowiadasz się w jego

    Pobor mocy jest pochodna problemu.
    Nie zajmowalem sie statecznikiem dlatego ze malo pradu ciagnie, tylko
    dlatego ze lampa slabo swieci.
    Jakby swiecila tak jak tradycyjna oprawa i nawet bym nie sprawdzal jaki to
    ma pobor mocy.

    Oczywiscie nie mam watomierza certyfikoanego co roku z tolerancja znana i
    lubiana, amperomierza cegowego rowniez
    To co posiadam jest typu tego do ktorego zaraz sie przyczepisz i na koncu
    dowiedziesz, ze to ze oprawa slabiej swieci tez jest mylne.

    Jedynie jak moge uprawomocnic sobie wskazania jakie przy pomocy niego
    otrzymuje, to porownac to co wskazuje z tym co jest zadeklarowane prze
    producenta innej w tym przypadku swietlowki.

    Takiej ktora swieci tak jak mozna sie tego spodziewac.
    http://images50.fotosik.pl/370/9876cb7ef2361656.jpg

    Wiec na podstawie tego zakaldam ze wskazania sa +/- reprezentacyjne.

    pzdr
    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-11-10 14:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@k...kr> napisał w
    > Oczywiscie nie mam watomierza certyfikoanego co roku z tolerancja
    > znana i lubiana, amperomierza cegowego rowniez

    Nie chodzi o certyfikat ani aktualny atest, tylko czy twoj
    watomierz radzi sobie z przebiegami odksztalconymi, a moze nawet o
    wysokiej czestotliwosci. Amperomierza i woltomierza tez to dotyczy.

    > To co posiadam jest typu tego do ktorego zaraz sie przyczepisz i
    > na koncu dowiedziesz, ze to ze oprawa slabiej swieci tez jest
    > mylne.

    No bo zalezy jak mierzone - np aparaty cyfrowe lubia same sobie
    dobrac ekspozycje :-)

> [...]
    > http://images50.fotosik.pl/370/9876cb7ef2361656.jpg
    > Wiec na podstawie tego zakaldam ze wskazania sa +/-

    Choroba, italianska. Byc moze naprawde unijna, byc moze z PFC.
    I problem powraca.

    J.

  • 18. Data: 2010-11-10 15:04:22
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ibebkt$beg$1@news.onet.pl

    > No bo zalezy jak mierzone - np aparaty cyfrowe lubia same
    > sobie dobrac ekspozycje :-)

    Jak mu sie zabroni to sie slucha.

    > Choroba, italianska. Byc moze naprawde unijna, byc moze z
    > PFC. I problem powraca.

    Tak :)

    pzdr
    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-11-10 15:18:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AK" <_...@w...pl> wrote in message

    > A co ci wniosą te dodatkowe informację?

    To już moja sprawa co wniosą... Przede wszystkim zaspokoją ciekawość.

    > Przecież jasno napisał że [...]

    Znowu próbujesz być jego adwokatem?

    > A czy to co zmierzył były waty czy voltoampery, czy var to jest w tej
    > chwili drugorzędne.

    Jeśli dla Ciebie jest drugorzędne to Twoja sprawa... dla mnie jest ważne.

    Zachowujesz się jak adwokat.

  • 20. Data: 2010-11-10 15:22:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > To co posiadam jest typu tego do ktorego zaraz sie przyczepisz
    > i na koncu dowiedziesz, ze to ze oprawa slabiej swieci tez jest mylne.

    Sprawdziłeś tą moc lepiej niż przypuszczałem...
    Powszechne jest wśród laików mylenie VA z mocą czynną i bałem się
    że porównując pobór prądu zamiast poboru mocy pomiędzy oprawą
    z dławikiem magnetycznym a oprawą z zasilaczem elektronicznym
    robisz ten sam błąd.
    Uzyles miernika o nieznanych mi parametrach, i nie wiadomo jak on
    reaguje na impulsowy pobor pradu o duzej czestotliwosci. Jakkolwiek
    mozna mu ufac w przypadku opraw z dlawikiem magnetycznym, bo tam
    masz czestotliwosc przebiegu 50/60Hz to juz przy zasilaczach
    komputerowych, swietlowkowych i w ogole innych zasilaczach impulsowych
    czestotliwosc idzie w dziesiatki, setki Hz i miernik moze nie wyrabiac
    i pokazywac maly tylko ulamek mocy faktycznie pobieranej przez urzadzenie.

    > Wiec na podstawie tego zakaldam ze wskazania sa +/- reprezentacyjne.

    I gotów jestem się z Tobą zgodzić jesli chodzi o oprawe z dlawikiem
    ale nie w przypadku oprawy z zasilaczem impulsowym.