  • 21. Data: 2017-08-29 14:10:02
    Temat: Re: Chińczycy mnie rozwalili...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 13:22:04 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Dostałem maila z agencji celnej DHL, że cło itp. I czy to prywatne,
    > czy
    > na firmę itp. (bo podałem adres firmowy nieopatrznie).

    Podstawowy błąd.

    > Po 2 godzinach robienia screenów, wysyłania potwierdzeń PayPala,
    > wyjaśniania dlaczego zapłaciłem 5 USD mniej niż cena (bo był reward
    > za
    > rejestrację) - sprawa przekazana do "zgłoszenia celnego".

    Nie rozumiem, skąd wiedzą, że zaplaciles mniej? W deklaracji powinna
    być jedna aktuapna cena produktu jaką zaplaciles a nie kilka, no i po
    co ten paypal im pokazujesz??

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-08-29 14:20:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Podstawowy błąd.

    no tak. Ale z drugiej strony zobaczymy jak to działa. Bo trochę to w tym
    celu zamówiłem te płytki...

    > Nie rozumiem, skąd wiedzą, że zaplaciles mniej? W deklaracji powinna być
    > jedna aktuapna cena produktu jaką zaplaciles a nie kilka, no i po co

    ano, zażądali screena z danymi : cena, koszty wysyłki,dane klienta.

    Screena takiego to nie da się zrobić, bo nie ma jednej zakładki z
    wszystkimi danymi na raz. Ale allpcb jest do pobrania "proforma invoice"
    i tam wszystkie dane są.
    No ale - tam cena jest 28.16 a zapłacone 5 usd mniej na paypalu.

    Skąd wiedzą - bo zażądali też potwierdzenia z Paypala właśnie.
    Ale jak wysłałem screena z zakładki MyBalance to tam jest pokazane
    rozliczenie tych 5 USD. No i to ich usatysfakcjonowało.

    Teraz tylko pozostaje pytanie jak długo potrwa ta zabawa jeszcze.
    Bo tak - w trackingi jest teraz, że paczka jest w Lepizugu w Niemczech.
    Nie wiem - czy to opóźnienie w informacji i paczka jest już w PL, czy
    też nasz DHL wiedząc o nadchodzącej paczce wystąpił z tymi pytaniami. bo
    jak pan zadzwonił do mnie (bo zadzwonił najpierw zapytać o mojego
    maila), to zapomniałem zadać to pytanie. Zaspany byłem.

    Zobaczymy.

  • 23. Data: 2017-08-29 14:22:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No ale - tam cena jest 28.16 a zapłacone 5 usd mniej na paypalu.

    to jest raczej pytanie, dlaczego śkośni na proformie dali cenę bez
    zniżki ? Bo wtedy by nie było problemu.

  • 24. Data: 2017-08-29 14:52:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 14:20:43 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale - tam cena jest 28.16 a zapłacone 5 usd mniej na paypalu.

    Nadal nie rozumiem, podstawą zapłaty jest ta faktura, to są
    ostateczne koszta, żadne paypale i ta keota powinna być w deklaracji
    celnej i żadnych pytań do Ciebie nie powinni mieć.

    A gdybys to dostał w orezencie i nic nie płacił i nie miał żadnego
    potwierdzenia Twojej zapłaty?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-08-29 14:58:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 14:22:11 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > to jest raczej pytanie, dlaczego śkośni na proformie dali cenę bez
    > zniżki ? Bo wtedy by nie było problemu.

    Nadal nie wyjaśnia tego, po co celnicy żądają od Ciebie dowodu
    zapłaty, którego posiadać nie musisz. Albo coś namotales i teraz
    próbują Cię podejsc (adresowanie na firme a Ty zeznajesz, że to
    prywatny import).

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-08-29 15:16:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Nadal nie rozumiem, podstawą zapłaty jest ta faktura, to są
    >ostateczne koszta, żadne paypale i ta keota powinna być w deklaracji
    >celnej i żadnych pytań do Ciebie nie powinni mieć.

    Celnicy nie sa glupi - wiedza, ze Chinczyk wystawi dowolna fakture :-)

    >A gdybys to dostał w orezencie i nic nie płacił i nie miał żadnego
    >potwierdzenia Twojej zapłaty?

    Glowy nie dam, ale wtedy byc moze moga wycenic w/g "wartosci".
    No i podatek od darowizny sie rodzi :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-08-29 15:31:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 14:58, Marek pisze:
    > (adresowanie na firme a Ty zeznajesz, że to prywatny import).

    Dziwi mnie, że adres dostawy może mieć jakieś znaczenie.
    Jak cokolwiek kupuję w sieci (nie kupowałem nic z zagranicy) to adres
    wysyłki podaję na firmę - tu kurier ma szansę mnie zastać a nie w domu
    przecież.
    P.G.

  • 28. Data: 2017-08-29 15:53:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 15:31:09 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Dziwi mnie, że adres dostawy może mieć jakieś znaczenie.

    Ma znaczenie, bo inne stawki cla jak import prywatny a co innego na
    firmę i dopuszczenie do obrotu (firma dalej może sprzedawać).
    Tu jest jeszcze inna wqurwiajaca mnie rzecz, agencja celna DHL to
    zdaje się są delegowani pracownicy do obsługi celnej, powinni dbać o
    to by core biznes firmy działał sprawnie a nie przypieprzac się do
    przesyłek i je przez to opóźniac. Dziwię się, że zarządzający jedną
    z największych firm kurierskich na świecie tolerują coś takiego.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2017-08-29 16:43:40
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > core biznes firmy działał sprawnie a nie przypieprzac się do przesyłek i
    > je przez to opóźniac.  Dziwię się, że zarządzający jedną z największych
    > firm kurierskich na świecie tolerują coś takiego.

    No przecież tak DHL działa: najsprawniej mają wszystko zorganizowane,
    najszybciej dostarczają przesyłki itd . :)

    MiSter

  • 30. Data: 2017-08-29 16:50:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiSter" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No przecież tak DHL działa: najsprawniej mają wszystko zorganizowane,
    >najszybciej dostarczają przesyłki itd . :)

    "We don't care. We don't have to. We're IBM" :-)

    Ale sie chyba troche skonczylo...

    J.