-
1. Data: 2016-04-01 21:25:32
Temat: Cheaptuning ma to sens?
Od: Bolko <s...@g...com>
Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
-
2. Data: 2016-04-01 21:49:10
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Bolko <s...@g...com> wrote:
> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>
> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>
To chyba będzie zależeć od tego czy zrobisz chiptuning czy cheaptuning :-)
-
3. Data: 2016-04-01 22:04:23
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:
> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>
> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
Różnica mocy niewielka, pieniądze wydasz. pozwolisz komuś żeby pazury
wsadzili do samochodu. Tak to widzę.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
4. Data: 2016-04-01 23:42:39
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>
> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>
Jeśli też zwiększy się moment obrotowy, to wyraźnie zaoszczędzisz na
paliwie - o ile tej mocy nie będziesz nazbyt często wykorzystywał.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2016-04-02 01:00:29
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Znajomy kazal sobie zwiekszyc moc w daci. A jak sie cieszyl. Po stu tysiacach silnik
nadawal sie do huty. I do niej trafil. Taniej wyszlo kupic uzywany niz remontowac. W
tym drugim juz nie poprawia osiagow. Wychodzi ze najlepszym doradca jest siegniecie
glebiej do kieszeni.
-
6. Data: 2016-04-02 06:46:40
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>
> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>
Zależy kto to zrobi i w jakiej kondycji jest silnik.
Modyfikacja softu to żaden rocket science dla kogoś kto wie co robi i
zna zasadę działania silnika spalinowego ;)
Mój obecny 2.0turbo seryjnie wychodzący z mocą 150KM po zmianie turbo,
wtrysków, wydechu, FMIC i paru pierdół pozostawiając słupek silnika w
serii od ponad 50kkm jest upalany z mocą 350KM i jakoś nic mu się nie
dzieje :)
Wiele silników było produkowanych w różnych wersjach mocowych, zmianie
ulegał czasami tylko soft, czasami soft i część osprzętu...
Tak więc jeśli porządny chiptuning zrobi ktoś kto wóz
zdiagnozuje/naprawi i dobrze wystroi a nie wpierdoli gotowca z internetu
to będzie jeździć.
Ale taki chiptuning nie jest cheap ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
7. Data: 2016-04-02 09:41:09
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: ddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 02.04.2016 o 01:00, Zenek Kapelinder pisze:
> Znajomy kazal sobie zwiekszyc moc w daci. A jak sie cieszyl. Po stu tysiacach
silnik nadawal sie do huty. I do niej trafil. Taniej wyszlo kupic uzywany niz
remontowac. W tym drugim juz nie poprawia osiagow. Wychodzi ze najlepszym doradca
jest siegniecie glebiej do kieszeni.
>
Pierdolisz pan głupoty
zrobiłem program już w trzecim swoim samochodzie, mam znajomych którzy
są 'zaczipowani' i nikomu od tego silnik nie padł. A w aucie którego nie
zaczipowałem musiałem zrobić remont silnika.
Octavie 2.0 TDI (135->165KM - wtryski nie pozwoliły na więcej)
czipowałem jak miała ok. 200.000km, bmw e39 (182->232KM - tu jeden
wtrysk już nie idealny, ale pozostałe ok) na liczniku miało 320.000km
(myślę że realnie pół miliona), bmw e60 (270->320KM - wtryski nie
pozwoliły na więcej) przy przebiegu ok. 300.000km
Nogę mam ciężką i jakby miało coś paść to właśnie w moich samochodach.
Myślę że to zależy kto ci program robi - bo trzeba to zrobić z głową.
Możesz kupić program od wieśka który hamowni nawet na oczy nie widział -
ale ja bym się bał. Mój tuner bierze 1000zł. Ale przed programem
sprawdza auto. I wiem za co bierze pieniądze - jednym razem robił chyba
focusa - coś się wysypało przy wgrywaniu i zamiast 4 godzin zajęło mu to
12h. Wiesiek pewnie by powiedział że ma to w dupie i nie wie co się
stało, z resztą pewnie miałeś pan zepsute auto zanim tu przyjechałeś.
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
8. Data: 2016-04-02 14:59:23
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>
>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>
>
> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
A to może się nie zwiększyć? :)
-
9. Data: 2016-04-02 15:01:03
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 1 Apr 2016 12:25:32 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>
> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
To jest 10%.
Jak dla mnie dolna odczuwalna granica.
W silniku wolnossącym taką różnicę masz jak temperatura powietrza spadnie o
30C. W silniku turbo z IC nawet trochę mniej (pewnie ze 20C).
Więc poczujesz mniej-więcej o tyle o ile teraz czujesz że zimą masz
mocniejsze auto.
-
10. Data: 2016-04-02 22:24:57
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>
>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>
>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>
>>
>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>
> A to może się nie zwiększyć? :)
>
Reguluje się balans moc/moment.
Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
Kilka lat temu widziałem w Internecie przykładowe charakterystyki zdjęte
z aut na stronach jakiegoś tunera, ale nie pamiętam firmy.
--
Pozdrawiam.
Adam