  • 81. Data: 2019-07-21 13:45:11
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ja naprzykład wymieniam koła w autach, ale dodatkowo zatrudniam
    > "kontrolera", który po każdym oponiarzu sprawdza dodatkowo swoim kluczem
    > dynamometrycznym czy wszystkie śruby są dokręcone.

    > Dodatkowo kalibruję maszyny co tydzień - a nie jak okoliczni gumiarze
    > raz na sezon.
    > Okoliczne warsztaty wymieniają koła za 100, u mnie w cenniku za "to
    > samo" jest 250. Kazdy klient przed wymianą zna cennik. Jestem oszustem
    > wg Ciebie, czy nie.

    No widzisz - dla mnie jesteś naciągaczem, bo osobiście wymieniem koła
    (nie opony) za 50 zł, a w cenie mam dodatkowe dociągnięcie
    dynamometrykiem po kilkudziesięciu km.

  • 82. Data: 2019-07-21 13:49:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 13:43 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I masz klientow ?
    > Czy masz duzo wolnego czasu na kalibracje maszyn :-)

    Mam 4 stanowiska, kalibrację robię po 20-tej w sobotę (taką mam umowę z
    dostawcą maszyn), klienci w sezonie zapisują się na terminy na "za
    tydzień" :-)

    Przykład przejaskrawiony (cena za duża i kalibracja za częsta) ale
    pokazuje problem. Dla postronnego jestem zdziercą, a moi stali klienci
    uważają mnie za najrzetelniejszego w okolicy.
    TG

  • 83. Data: 2019-07-21 13:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 13:29:57 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Celowo spłycasz problem i dochodzisz do absurdalnych wniosków.
    > W warsztatach tak jak i wszędzie panuje specjalizacja. Np. robię franzuzy
    > i to w dodatku tylko eksploatacja. A tu przychodzi klient z VV i mówi
    > wymień mi pan sprzęgło. Sprzęgła w tym silniku zrobiłem w życiu ze 3 szt.
    > - ale klient jest pod bramką i nalega to mówię mu, że kosztuje to 5k (choć
    > normalnie 500 zł). Wg Ciebie to oszustwo, wg mnie uczciwość w prowadzeniu
    > biznesu.

    Wykorzystanie trudnej sytuacji klienta ? :-)

    Bo moze:
    -trzeba bylo twardo powiedziec "VW nie robie, nie znam sie".
    -mniej twardo ""VW nie robie, nie znam sie, cena bedzie wieksza z
    uwagi na ryzyko ... lepiej jedz pan gdzie indziej".

    -uczciwie "VW nie robie, nie znam sie, za 200 zl moge pana zaholowac
    do innego warsztatu".

    J.

  • 84. Data: 2019-07-21 14:06:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 13:43 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
    > Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
    > próba oszustwa.

    Piszesz jak osoba, która nigdy sama i nie prowadziła żadnego biznesu.
    To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
    związku z tym zleceniem. Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym modelu
    kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
    województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
    regionie.
    Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
    procedura/skrypt/program u mnie kosztuje 5k i będzie za tydzień (ponoszę
    ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile inni za to
    biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.
    Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.
    Na szczęście czasy na "ceny urzędowe" bezpowrotnie mineły...

    > O ile informuje klientów, że bierze 100 + 100 za swoją indolencję w
    > temacie.
    > Jak klient może podjąć świadomą decyzję, to oszustwa nie ma.

    A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? - każdy
    ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna. Jeden ma
    sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia. Ten z siecią ma
    rabat na częściach sięgający 70% ceny jaką płaci "garażowiec" i
    gwarantowane dostawy 3 x dziennie. Nie ma sytuacji identycznych.
    Klient zawsze na szczęscie ma wybór - płaci u mnie albo gdzie indziej.
    Dokonuje świadomego wyboru - o mojej cenie dowiaduje się przed
    naprawą/zleceniem.

    TG

  • 85. Data: 2019-07-21 14:10:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 13:45 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > No widzisz - dla mnie jesteś naciągaczem, bo osobiście wymieniem koła
    > (nie opony) za 50 zł, a w cenie mam dodatkowe dociągnięcie
    > dynamometrykiem po kilkudziesięciu km.

    Ale ponoszę dodakowy koszt związany z zatrudnieniem osobnego gościa od
    "dociągania" (podówjna kontrola) i za serwis maszyn co tydzień. Stali
    klieńci wiedzą, że przez 30 lat nie zdarzył się u mnie przypadek złago
    wyważania lub niedokreecenia koła.

    Dalej naciągam?
    Jesteś pewien, że w "Twoich" 50 zł też jest to wszystko wliczone? A jak Ci
    odpadnie koło w 12 km? (zanim pojedziesz je dociągnąć)...
    Moi klienci wolą przepłacić 5x i mieć 100% pewność.

    TG

  • 86. Data: 2019-07-21 14:13:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 13:51 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Wykorzystanie trudnej sytuacji klienta ? :-)

    Jakie wykorzystanie? - rozważam sytuację, kalkuluję, daję cenę i termin.
    Klient może zostawić auto lub pojechać poszukać innego, gdzie będzie miał
    szybciej i taniej.

    TG

  • 87. Data: 2019-07-21 14:27:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 14:13:56 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jakie wykorzystanie? - rozważam sytuację, kalkuluję, daję cenę i termin.
    > Klient może zostawić auto lub pojechać poszukać innego, gdzie będzie miał
    > szybciej i taniej.

    Ale mowisz mu uczciwie "VW nie robie, bedzie drozej",
    czy "skoro mu tak zalezy, to 5000 " :-)

    J.

  • 88. Data: 2019-07-21 14:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 13:49:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > tydzień" :-)
    >
    > Przykład przejaskrawiony (cena za duża i kalibracja za częsta) ale

    Ale co - naprawde wymieniasz opony w osobowym aucie za 250,
    klienci to wiedza ... i przyjezdzaja ?

    > pokazuje problem. Dla postronnego jestem zdziercą, a moi stali klienci
    > uważają mnie za najrzetelniejszego w okolicy.

    Az tyle, zeby 250 zaplacic ?

    Czy inni po 100, u Ciebie 120 ...

    P.S. po ostatniej zmianie zniknely mi 2 sruby ...
    ale kto winny to nie wiem ...

    J.

  • 89. Data: 2019-07-21 14:42:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale mowisz mu uczciwie "VW nie robie, bedzie drozej",
    > czy "skoro mu tak zalezy, to 5000 " :-)

    Oczywiście wiem do czego zmierzasz :-) - ale spójrz na to szerzej. Ja
    zerknąłem pod maskę (widzę, że ciasno i trzeba będzie "sanki rozpiąć"),
    kalkuluję to co napisałem powyżej i podaję cenę.
    Ty chcesz abym znał ceny wymiany sprzęgła we wszystkich modelach i markach
    (sam miałem dwa auta francuskie, w których robocizna za sprzęgło u tego
    samego mechanika w tym samym czasie różniła się o 100% - modus i scenicII,
    nie pamiętam już gdzie było drożej) i zapoznawał klienta ze średnią w
    regionie.
    Ja wiem, że tu mogę mieć problem (czasu, części, narzędzi) - uwzględniam
    to w koszcie naprawy i informuję klienta. Pasuje mu ta cena to zostaje, za
    drogo - idzie szukać gdzie indziej. Gdzie tu oszustwo?

    TG

  • 90. Data: 2019-07-21 14:48:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:31 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Az tyle, zeby 250 zaplacic ?
    >
    > Czy inni po 100, u Ciebie 120 ...
    >
    > P.S. po ostatniej zmianie zniknely mi 2 sruby ...

    Nic nie wymieniam, nic nie naprawiam - moja branża to IT :-)
    Ale analogię widzę sporą. Można napisać program bez projektu, testów,
    dokumentacji i zaoferować 5x mniej niż z powyższym. Klient powie, że ten z
    testerami to oszust - przecież program robi to samo, ale czy na pewno?

    TG