eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny serwisu › Re: Ceny serwisu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.unit0.net!bo
    rder1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
    .news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
    for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny serwisu
    References: <mnqekw2v2r34$.1vpcs63ujem4p$.dlg@40tude.net>
    <qgnpln$416$2@dont-email.me>
    <18j73ifagh4q9.1mrey27x7krg9$.dlg@40tude.net>
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <qh1ell$kq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <qh1j4d$mo3$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 21 Jul 2019 14:06:07 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 94
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 37.47.225.219
    X-Trace: 1563710768 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17342 37.47.225.219:20534
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660259
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .07.2019 o 13:43 Cavallino <C...@k...pl> pisze:


    >> Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię tego
    >> często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to zajmie
    >> i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy części do
    >> tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty podnośnik
    >> (zablokowane stanowisko) itp.
    >> Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
    >> cenie.
    >
    > Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
    > Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
    > próba oszustwa.

    Piszesz jak osoba, która nigdy sama i nie prowadziła żadnego biznesu.
    To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
    związku z tym zleceniem. Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym modelu
    kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
    województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
    regionie.
    Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
    procedura/skrypt/program u mnie kosztuje 5k i będzie za tydzień (ponoszę
    ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile inni za to
    biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.
    Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.
    Na szczęście czasy na "ceny urzędowe" bezpowrotnie mineły...

    >>
    >
    >> To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można
    >> do wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło
    >> za 100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem.
    >
    > O ile informuje klientów, że bierze 100 + 100 za swoją indolencję w
    > temacie.
    > Jak klient może podjąć świadomą decyzję, to oszustwa nie ma.

    A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? - każdy
    ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna. Jeden ma
    sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia. Ten z siecią ma
    rabat na częściach sięgający 70% ceny jaką płaci "garażowiec" i
    gwarantowane dostawy 3 x dziennie. Nie ma sytuacji identycznych.
    Klient zawsze na szczęscie ma wybór - płaci u mnie albo gdzie indziej.
    Dokonuje świadomego wyboru - o mojej cenie dowiaduje się przed
    naprawą/zleceniem.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: