-
1. Data: 2019-07-13 22:09:54
Temat: Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się
Od: heby <h...@p...onet.pl>
Cześć.
Mam problem od dłuższego czasu taki:
Pacjent Orlando 1.8. Z tyłu tarcze i zaciski. Tarcze wymienianie jakiś
czas temu, ale problem był przed i jest po.
Czasami, po postoju z zaciągniętym ręcznym, w czasie jazdy słyszę
świerszczenie. Samochód puszczony luzem delikatnie hamuje tuż przed
zatrzymaniem. Koła grzeją się, raz jedno, raz drugie, czasem się nie
grzeją, zupełny przypadek. Świerszczenie znika w momencie nawet
delikatnego naciśnięcia hamulca. Czasami wraca, czasami nie.
To nie jest wina linek ręcznego, zostały wymienione i został na nich
spory luz aby wykluczyć jakiś wstępny naciąg.
Zaciski aluminiowe.
Ponieważ na temacie nie znam się i widzę że warsztaty alergicznie
reagują na hasło "zaciski aluminiowe" to chciałem zadać kilka pytań i
uzbrojony w odpowiedzi może się w końcu z kimś w okolicy dogadam:
a) Czy hamulce tego typu posiadają jakiekolwiek regulacje?
b) Czy w zacisku jest cokolwiek co jest wymienialne i może mieć związek
z tym problemem? Widzę że można dostać np. tłoczki do niego.
c) Da się taki zacisk rozebrać i uszczelnić/wyczyścić czy też raczej mam
szukać nowego?
d) A może to nie zacisk? Jakieś pomysły?
Zaznaczam że warsztaty nie tylko reagują alergicznie na zaciski
aluminiowe ale również alregicznie na jakieś niejasne problemy jak
świerszczenie z hamulcach.
PS. Zrobiłem mały test: niezaciągniety ręczny, znak markerem na tarczy.
Znak zniknął po obrocie koła, wnioskuje że klocek dotyka tarczy.
PS2. Zaciski to nie jest ogromny majątek, ale zanim wymienie chciałbym
zapytać, może to wcale nie wymaga wymiany.
-
2. Data: 2019-07-14 00:29:33
Temat: Re: Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** heby pisze tak:
> Zaciski aluminiowe.
>
> Ponieważ na temacie nie znam się i widzę że warsztaty alergicznie
> reagują na hasło "zaciski aluminiowe" to chciałem zadać kilka
> pytań i uzbrojony w odpowiedzi może się w końcu z kimś w okolicy
> dogadam:
bo amelinium się wygina i rozdziawia zacisk tłoczek się kosi, klocki
się koszą itd.
> a) Czy hamulce tego typu posiadają jakiekolwiek regulacje?
w passacie B5 nie posiadają.
> b) Czy w zacisku jest cokolwiek co jest wymienialne i może mieć
> związek z tym problemem? Widzę że można dostać np. tłoczki do
> niego.
Tłoczki zwyczajnie rdzewieją przeciera się papierem 2000 krecac
tłoczkiem. Rysy mają być w poprzek. Zacisk gnije na biały proszek.
Zaciera tłoczek i miażdzy gumki.
> c) Da się taki zacisk rozebrać i uszczelnić/wyczyścić czy też
> raczej mam szukać nowego?
ofkors sie da ale plyn scieknie trzeba skołować zakretke albo stary
zacisk.
> d) A może to nie zacisk? Jakieś pomysły?
nie to zacisk ;)
jeszcze prowadnice zacisku i prowadnice klocków ale to zacisk :)
> Zaznaczam że warsztaty nie tylko reagują alergicznie na zaciski
> aluminiowe ale również alregicznie na jakieś niejasne problemy jak
> świerszczenie z hamulcach.
też bym uciekał do WC lub udawał klienta.
> PS. Zrobiłem mały test: niezaciągniety ręczny, znak markerem na
> tarczy. Znak zniknął po obrocie koła, wnioskuje że klocek dotyka
> tarczy.
zawsze dotyka po za tym tarcza może być krzywa
> PS2. Zaciski to nie jest ogromny majątek, ale zanim wymienie
> chciałbym zapytać, może to wcale nie wymaga wymiany.
jeszcze może być zapowietrzony układ ale to zacisk ;)
Jak zrobisz remont zacisku, wszystkie gumki nowe, smar to zobaczysz że
tłoczek chodzi lekko jak marzenie od nacisku kciuka.
popatrz na jutubku jak remontuja zaciski
https://youtu.be/gwMyQsoQC-s
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger