  • 21. Data: 2011-04-07 22:08:29
    Temat: Re: Ceny części w PL
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Okazuje się, że jak ktoś ma jakąś tam produkcję to taniej jest zamawiać

    > części od firm z alibaba.com niż od Polskich dystrybutorów. Pewnie nie

    > wszystko ale na złączach dzisiaj okazało się, że mają po 400% marży.

    > Przestrzegam przed zakupami

    Z jednej strony ma kolega racje ale dla pelniejszego obrazu wypadalo by dodac
    ze stany magazynowe i cena to po czesci wina ROHS , czesc elementow
    najzwyczajniej nie moze byc dlugo przechowywana bez zabezpeczenia bo po roku
    nie nadaja sie do montazu .

    Nniestety trudno jest utrzymac pelny stan magazynowy dla ukladow scalonych gdzie
    producent pakuje prozniowo w tackach po 1000 szt. ktos kupi 10 czy 100 ,
    nastepnie ktos kupi po roku 500 i zuzywa je w czasie nastepnego roku i okazuje
    sie ze te ostatnie za cholere nie chca sie polutowac .

    Ostatnio niestety od klientow coraz czesciej sa zwroty do dystrybutora lub
    producenta bo piny od ukladow zamiast sie zwilzyc lutowiem to plywaja na
    powierzchni , a tym samym zjezdzaja z padow na bok .

    Kolega skonczy przestrzegaac jak przyjdzie wymienic podrobki na zmontowanych
    obwodach :) :) :)

  • 22. Data: 2011-04-08 06:56:37
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > dystrybutora lub producenta bo piny od ukladow zamiast sie zwilzyc
    > lutowiem to plywaja na powierzchni , a tym samym zjezdzaja z padow na

    slyszalem juz o tej zarazie RHOS ze niby jakies "wasiki" rosna i moga byc
    zwarcia nawet ale o tym jeszcze nie slyszalem (amator). To tak wyglada ekologia
    wg UE? Jakas warstwa tlenkow rosnie na wzor aluminium? Koszmar...

  • 23. Data: 2011-04-08 09:58:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.04.2011 08:56, Papkin pisze:
    > slyszalem juz o tej zarazie RHOS ze niby jakies "wasiki" rosna i moga
    > byc zwarcia nawet ale o tym jeszcze nie slyszalem (amator). To tak
    > wyglada ekologia wg UE? Jakas warstwa tlenkow rosnie na wzor aluminium?
    tin whiskers@google
    Ale nie ma co się martwić - jak urosną na tyle, żeby być problemem to
    już będzie sprzęt dawno wymieniony, bo wcześniej kulki się odkleją ;)

    Jako amator dodam jeszcze, że topniki do lutowania bezołowiowego są
    wyjątkowo śmierdzące i drażniące jak się pracuje bez wyciągu...

    Michoo

  • 24. Data: 2011-04-08 10:40:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwarcia nawet ale o tym jeszcze nie slyszalem (amator). To tak wyglada
    > ekologia wg UE? Jakas warstwa tlenkow rosnie na wzor aluminium? Koszmar...

    Oprócz wąsików jest jeszcze "zaraza cynowa" występująca poniżej +13,2 st.C,
    a nie wiem, czy elementom i lutowaniom ROHS nie zdarza się przebywać w
    niższych temperaturach.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna

    Dodanie kilku procent ołowiu całkowicie niweluje ten problem, ale jest
    sprzeczne z ROHS.
    Komuś bardzo zależało, aby urządzenia się szybko rozpadały. Pytanie. Kto na
    tym zyskuje i wszystko jasne.
    Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania ESP
    (ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy wszystkie
    elementy nie są ROHS.
    P.G.

  • 25. Data: 2011-04-08 12:40:47
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    [...]
    > Oprócz wąsików jest jeszcze "zaraza cynowa" występująca poniżej +13,2
    > st.C, a nie wiem, czy elementom i lutowaniom ROHS nie zdarza się
    > przebywać w niższych temperaturach.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna

    Jakoś wydawało mi się że powinno być -13 ale wszędzie widze że + ...

> [...]
    > Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania
    > ESP (ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy

    Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest
    wyłączony z ROHS, chyba można to sprawdzić?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 26. Data: 2011-04-08 13:30:50
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-08 14:40, AlexY pisze:
> [...]
    >
    > Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest
    > wyłączony z ROHS, chyba można to sprawdzić?

    Telekomunikacja tez.

  • 27. Data: 2011-04-08 14:56:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.04.2011 14:40, AlexY pisze:

    > Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest
    > wyłączony z ROHS, chyba można to sprawdzić?

    Ale "wyłączony" oznacza, że "nie ma zakazu stosowania substancji
    niezgodnych z ROHS" a nie "jest zakaz stosowania zgodnych". Więc
    producent musi zapewnić, że takie części się (nawet przez przypadek) nie
    dostaną. Starczy błąd w dostawie i dostajesz części powleczone czystą
    cyną - ciężko je odróżnić od takich powleczonych SnPb a problemy mogą
    się pojawić po latach.

    Michoo

  • 28. Data: 2011-04-08 16:31:20
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> napisał w
    wiadomości news:inmvo0$ofv$1@speranza.aioe.org...

    > Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest wyłączony
    > z ROHS, chyba można to sprawdzić?

    O co chodzi? Ja nic odwrotnego nie twierdziłem.

    Spróbuj przy małej serii zamówić montaż ołowiowy, z elementów ołowiowych. Z
    montażem nie będzie problemu, ale elementy to kłopot, czas i cena.
    Widziałem kiedyś notę AD na temat trwałości montażu to ołowiowe elementy i
    montaż miał zdecydowaną przewagę nad pozostałymi 3 kombinacjami, które
    wychodziły podobnie do siebie - czyli montaż ołowiowy elementów
    bezołowiowych daje tylko złudzenie, że się zrobiło dobrze, a robi się tak
    samo źle jak obecnie wszystko inne.

    Kryzys. Branża samochodowa tnie koszty. Elementy ołowiowe są już droższe od
    bezołowiowych. Nie mają obowiązku stosowania ołowiowych. A może technologia
    bezołowiowa już dojrzała. W zasadzie czemu nie zastosować bezołowiowych
    skoro nic nie zabrania.....
    Ciągle mam w pamięci zdanie jednego gościa z końca 2005, który po
    przeczytaniu około 4000 artykułów na temat technologii bezołowiowej
    (zamieścił je na swojej stronie) stwierdził, że się obkupił w sprzęt i teraz
    czeka aż jakiś wypadek śmiertelny spowodowany ROHS otworzy ludziom oczy.
    P.G.

  • 29. Data: 2011-04-09 06:16:39
    Temat: Re: Ceny czę?ci w PL
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011 12:06:49 +0200, Robbo wrote:
    >Tu jest także kwestia tego, że Lapp Kabel w Niemczech robi taniej niż Lapp
    >Kabel w Polsce. Dlaczego Niemcy mogą robić taniej, a w Polsce się nie da?
    >Czy uzasadnieniem miałoby być to, że Niemcy produkują więcej?

    Czasem jest - przezbrojenie maszyn kosztuje.

    Przy czym ogolne wrazenie jest niestety takie ze po demontazu ozarowa
    przybylo w Polsce producentow kabli, wiec branza jest oplacalna,
    koszty produkcji w duzym stopniu zaleza od ceny miedzi, a najtaniej i
    tak robia Chinczycy :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-04-09 06:18:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Apr 2011 17:37:22 +0200, Lelek@ wrote:

    >W ELFA to jest nie 400% ale 4000% :-)
    >W ELFA to kupuję jeden scalak jak robię prototyp.

    Ale jakos istnieje juz wiele lat i sie rozwija.

    Moze dlatego ze zachodni inzynier nie zarobi na pensje na jednym
    scalaku, wiec nie ma znaczenia gdzie i jak drogo go kupi :-)

    J.