  • 1. Data: 2011-03-08 00:32:56
    Temat: Canon selphy 520
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Mam taką drukareczkę od paru lat i w zasadzie korzystałem z niej może z
    pięć, sześć razy. Ostatnio postanowiłem wydrukować kilkadziesiąt pocztówek i
    okazało się, że ma całkowicie rozjechany profil kolorów. Zdjęcia sa w
    porządku (sprawdzone na innych monitorach i drukarkach), więc to nie to.
    Podstawowy problem, to to, że jest zdecydowanie za dużo zielonego na
    wydruku. Wymieniłem wkład, założywszy, że może ten, który od kilku lat
    siedzi w drukarce, jest po prostu za stary - ale to nie to, na świeżym jest
    identycznie.
    Czy to jakas znana przypadłość o znanym rozwiązaniu, czy też mój egzemplarz
    jest popsuty? Gdzie szukac rozwiązania? Najgorzej wychodzą portretowe -
    różowe buzie dzieci są seledynowe ;-(

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 2. Data: 2011-03-08 13:55:06
    Temat: Re: Canon selphy 520
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > egzemplarz jest popsuty? Gdzie szukac rozwiązania? Najgorzej wychodzą
    > portretowe - różowe buzie dzieci są seledynowe ;-(

    Można jakiś profil do tego wymodzić - trochę walki jest ale warto.
    Kalibrowałem soja 720 generalnie po to by sie pozbyć zafarbów na szarościach
    i standardowego zaciemnienia zdjęć.

    Co mogło paść nie mam pojęcia ale kalibracja powinna rozwiązać problem.
    Ew. cross-test na twoich mediach z inną drukarką.

    BTW - z jakiego programu drukujesz ?
    Picasa, soft Canona do tych drukarek i inne olewają profile i dają jakąś
    kaszanę.
    U mnie najlepiej sprawdza wie wydruk z "podglądu obrazów i faxów widowsa"
    !!!

    JDJ

  • 3. Data: 2011-03-08 16:21:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "JackDeJack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kaszanę.
    > U mnie najlepiej sprawdza wie wydruk z "podglądu obrazów i faxów widowsa"

    Drukuję spod softu canona. Zrobię parę prób spod irfana i wprost spod
    windowsa, może będzie lepiej.
    A możesz napisać parę słów o tym, jak zrobić własny profil?

  • 4. Data: 2011-03-08 19:22:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Yogi(n):

    > Czy to jakas znana przypadłość o znanym rozwiązaniu, czy też mój egzemplarz
    > jest popsuty? Gdzie szukac rozwiązania? Najgorzej wychodzą portretowe -
    > różowe buzie dzieci są seledynowe ;-(

    SPróbuj na tym:

    http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/colorprofiles/canon-
    cp740-sRGB-cm2c-ep-v4.1.icm

    Ja go używałem w 530 i jest OK.

  • 5. Data: 2011-03-08 19:33:50
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze Yogi(n):
    > http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/colorprofiles/canon-
    cp740-sRGB-cm2c-ep-v4.1.icm

    > Ja go używałem w 530 i jest OK.

    U mnie dawał właśnie zielonkawy zafarb.

    JDJ

  • 6. Data: 2011-03-08 19:41:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JackDeJack:

    cp740-sRGB-cm2c-ep-v4.1.icm

    > U mnie dawał właśnie zielonkawy zafarb.

    Masz lepszy? Podziel się :)

  • 7. Data: 2011-03-08 19:41:22
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    > Użytkownik "JackDeJack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A możesz napisać parę słów o tym, jak zrobić własny profil?
    >
    > --
    > Yogi(n)

    Bierzesz sprzęt za kilka tysięcy - czyli bomba atomowa na muchę - i do
    dzieła ;)
    Mam ułatwione, bo w pracy kumple używają codziennie.
    Można taniej ale lubię ekstrema.

    Odezwij się na mail to podeślę ci swój (robiony I1Pro i ProfileMakerem 5)

    JDJ

  • 8. Data: 2011-03-08 20:13:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    cp740-sRGB-cm2c-ep-v4.1.icm

    > U mnie dawał właśnie zielonkawy zafarb.

    A u mnie własnie dzięki temu profilowi pojawił się piekny róż i zniknął
    seledyn - jest super!!!
    Dziekuję pieknie!!!

  • 9. Data: 2011-03-08 20:15:32
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    > Rzecze JackDeJack:

    > Masz lepszy? Podziel się :)
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    Czy lepszy to nie wiem ?! - robiony pod moją drukarkę.
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=11866&highlight
    =selphy

    JDJ

  • 10. Data: 2011-03-08 20:45:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Yogi(n):

    > A u mnie własnie dzięki temu profilowi pojawił się piekny róż i zniknął
    > seledyn - jest super!!!
    > Dziekuję pieknie!!!

    Te drukarki są ekstremalnie czułe na błędnie dobrany balans bieli. Jeżeli
    minimalnie przesadzisz w którąś stronę, to wyjdzie zieleń albo taki zimny
    błękit.