  • 1. Data: 2011-03-07 12:17:34
    Temat: Kaziuki 2011 na Starym Rynku w Poznaniu - zapraszam na subiektywny fotoreportaż
    Od: Dominik <d...@g...com>

    Dlaczego "subiektywny" ? Ponieważ świadomie pominąłem wszystkie te
    stragany które oferowały współczesne "mydło i powidło" (czyli np żelki
    Haribo :) - chociaż może i one składają się na całościowy klimat
    dzisiejszych jarmarków.... Pluszowi przebierańcy przecież też są
    "współcześni", a mają swoisty urok... :)

    Założenia techniczne - wykonać jak najwięcej fotek przy dużym otworze
    przysłony w pełnym słońcu w marcowe południe :) Narzędzia realizacji:
    Tamron 28-75 2.8 i Tamron 90 2.8 oraz filtr neutralny Hoya NDx8

    http://www.dominik.4me.pl/php-digital/index.php?dir=
    cyf890

    pozdrawiam
    Dominik i jego fotogalerie
    http://dominik.4me.pl

  • 2. Data: 2011-03-07 13:51:25
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > http://www.dominik.4me.pl/php-digital/index.php?dir=
    cyf890

    MZ bardzo ciekawe. I rzeczywiście pominięcie "mydła i
    powidła" podkreśla klimat.
    A za Tomkiem, bardzo "polepszałeś" te fotki? Bo kolory
    bardzo do mnie trafiają ;-)

  • 3. Data: 2011-03-07 14:42:58
    Od: Dominik <d...@g...com>

    On 7 Mar, 14:51, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:
    =cyf890

    > MZ bardzo ciekawe. I rzeczywiscie pominiecie "mydla i
    > powidla" podkresla klimat.
    > A za Tomkiem, bardzo "polepszales" te fotki? Bo kolory
    > bardzo do mnie trafiaja ;-)

    Nasycone kolory to efekt mojego prywatnego patentu na takie ostre
    słońce: Pomiar matrycowy i korekta naświetlania -2/3 EV.
    Do tego - WB ustawiony ręcznie na "słoneczko", priorytet przysłony (i
    ewentualnie ISO AUTO - ale to już niekoniecznie).
    Potem w zasadzie nie ma już prawie wcale obróbki przy wywoływaniu RAW
    (najwyżej minimalne wyciągnięcie świateł lub cieni) i w GIMPIE - tu w
    ogóle nie robiłem obróbki kolorystycznej.

    Dominik

  • 4. Data: 2011-03-07 15:53:32
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    często bywasz w Poznaniu czy się przeprowadziłes ;-)

    aż mi się wierzyć nie chce, że z kolorami się nie bawiłeś ;-)
    część jest mocno nasycona już myslałem że późny wieczór (ale piszesz, że
    południe) a część słabo...

  • 5. Data: 2011-03-07 17:02:44
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Bardzo ladne fotki.

    Polon

  • 6. Data: 2011-03-07 17:11:26
    Od: Dominik <d...@g...com>

    On 7 Mar, 16:53, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:
    > cz sto bywasz w Poznaniu czy si przeprowadzi es ;-)
    >
    > a mi sie wierzyc nie chce, ze z kolorami sie nie bawiles ;-)
    > czesc jest mocno nasycona juz myslalem ze pozny wieczor (ale piszesz, ze
    > poludnie)...

    Poznań to moje rodzinne miasto... Wiec bywam dość często z racji, że
    tu mieszkam :)

    Żeby było weselej - to RAWY były wołane na ustawieniu Picture Control
    "STANDARD" w Nikon Capture NX2 - a więc i nasycenie i kontrast -
    powiedzmy "średnio-wyższe".
    Tak jak pisałem wcześniej - "podkręcona" była jedynie ostrość -
    ustawiona na "5"...
    Co do kolorów - jak komuś "brakuje wiary" - udostępniam RAWa z
    ostatnim plikiem - (pamiętajmy tylko że RAW to dopiero punkt wyjściowy
    - w różnych wywoływaczkach różnie się zachowa):
    http://www.dominik.4me.pl/tmp/DSC_2134.NEF

    Dominik

  • 7. Data: 2011-03-07 18:00:45
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-07 13:17:34 +0100, Dominik <d...@g...com> said:

    > Dlaczego "subiektywny" ?

    Bo każdy jest subiektywny. Nie widziałem jeszcze i nie czytałem obiektywnego.
    A reportaż wgląda jak ilustracja rozdziału o małej GO w książce dla
    początkujących.
    Nic nie wskazuje na miejsce akcji. Nic ze zdjęć nie wynika, poza tym, że są.
    Przykro mi, ale gdyby nie tytuł, to nie było by wiadomo o so chodzi.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-07 18:02:25
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > ostatnim plikiem - (pamiętajmy tylko że RAW to dopiero punkt wyjściowy
    > - w różnych wywoływaczkach różnie się zachowa):

    Wiary nie brakuje, bo kolory są dość charakterystyczne dla Nikona, kolory
    ustawione w trybie "rich" albo "enhanced"
    Z twojego udostępnionego pliku nic jednak nie wynika bo chyba nie jest to
    czysty NEF z aparatu a obrobiony i zgrany ponownie NXem do nefa.
    Ja tak to widzę jak otworzyłem u siebie. Nie ma ustawień kamery i belki - non
    picture control.

  • 9. Data: 2011-03-08 06:59:58
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2011-03-07 13:17, Dominik pisze:

    > http://www.dominik.4me.pl/php-digital/index.php?dir=
    cyf890

    Ostre, kolorowe i poprawnie naświetlone, fakt, ale w większości z tych
    zdjęć nie widzę żadnego tematu, wieje nudą.

    --
    bans