  • 1. Data: 2009-12-31 17:16:08
    Temat: Canon A610 vs Canon G7 dziwne spostrzeżenie
    Od: "Scorpion" <s...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    mam od nowości Canona A610 a dziś kupiłem używanego G7 wzorując się na
    bardzo pozytywnych opiniach. Przejdę od razu do sedna sprawy. Zauważyłem
    dziwną dla mnie rzecz. Przy ujęciu obydwoma aparatami jednocześnie (te same
    warunki), każdy na statywie, tego samego kadru przy tych samych
    ustawieniach:
    - przesłony (2.8)
    - korekcji jasności (-1/3 EV)
    - ISO 100
    - automatyczny balans bieli
    - pomiar światła centralnie ważony

    w trybie AV (preselekcja przesłony) Canon A610 dobiera zawsze średnio 2 razy
    krótszy czas otwarcia migawki niż Canon G7. Dodam, że zdjęcia z obydwu
    aparatów po zrzuceniu na komputer i dokładnym obejrzeniu nie wykazują
    żadnych różnic w jasności.

    No i mam pytanie do Grupowiczów - dlaczego tak się może dziać ? To jakaś
    kwestia projektu konstrukcji G7 czy może ma inne algorytmy przetwarzania i
    ze względu na to musi dłużej "naświetlać" matrycę światłoczułą ? Na moje
    rozumowanie to przy teście takim jak opisałem wyżej oba Canony powinny
    dobrać ten sam lub bardzo podobny czas otwarcia migawki.

    Proszę o jakieś sugestie jeśli macie :) Ogólnie czy powinienem domniemywać,
    że coś z aparatem jest nie tak jak trzeba ? Aparat kupowany jako używany nie
    od znajomych więc nie znam jego historii.

    pozdrawiam serdecznie

    Tomek

    P. S. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !

  • 2. Data: 2009-12-31 17:48:39
    Temat: Re: Canon A610 vs Canon G7 dziwne spostrzeżenie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Scorpion:

> [...]
    > rozumowanie to przy teście takim jak opisałem wyżej oba Canony powinny
    > dobrać ten sam lub bardzo podobny czas otwarcia migawki.

    Wrzuć dwa przykłady z exifami.

    Jeżeli A610 ma bardzo słabą matrycę to może w ten sposób ratować przepalenia
    kosztem wysokich szumów.

  • 3. Data: 2010-01-01 08:04:13
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > krótszy czas otwarcia migawki niż Canon G7. Dodam, że zdjęcia z obydwu
    > aparatów po zrzuceniu na komputer i dokładnym obejrzeniu nie wykazują

    W dawnych czasach Canony miały ciut wyższą czułość niż deklarowana.
    Tyle, że mi się zdawało, że ta różnica wynosiła z 1/3 przesłony a nie
    aż tyle.

  • 4. Data: 2010-01-01 12:21:52
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Thu, 31 Dec 2009 18:48:39 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    pisze:

    >Jeżeli A610 ma bardzo słabą matrycę to może w ten sposób ratować przepalenia
    >kosztem wysokich szumów.

    Chyba raczej jest odwrotnie. A610 ma bardzo przyzwoitą matrycę i Canon
    zaniżył jej czułość, być może aby nie konkurowała z aparatami o
    większej liczbie pikseli, np. A620, G6, S80. Dzięki temu przy
    ustawieniu w menu ISO400 wszystkie miały podobne szumy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 5. Data: 2010-01-01 12:43:12
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > W dawnych czasach Canony miały ciut wyższą czułość niż deklarowana.
    > Tyle, że mi się zdawało, że ta różnica wynosiła z 1/3 przesłony a nie
    > aż tyle.

    Canon PowerShot A80 - około 1 EV.

    Piotr