  • 1. Data: 2011-06-06 14:33:02
    Temat: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    -brak dostepnej regulacji EV w wizjerze
    jedna opcja to lcd i nie mozna tego przyporzadkowac do przycisku SET
    na slepo mozna kolkiem krecic, no ale to nie to samo
    -brak mozliwosci usuwania wszystkich zdjec, chyba ze opcje wrzuci do wlasnego menu
    w sumie dobre zabezpieczenie przed pomylka
    - AWB mozna przypisac do przycisku SET, poza panorami nie uzywam
    - przycisk glebi ostrosci w innym miejscu

    + pokazywanie przepalen na full ekranie
    + korekcja obiektywu, jasnych brzegow skuteczna w 70-80%
    + zajebisty AF :)

  • 2. Data: 2011-06-06 15:35:28
    Temat: Re: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jun., 16:33, "Kris_Poland" <s...@w...pl> wrote:
    > -brak dostepnej regulacji EV w wizjerze

    przeciez EV nie da sie regulowac w zadnym aparacie . To jest liczba
    swietlna - charakteryzuje ona moc ( natezenie ) zrodla swiatla.
    Chcialbyc moc regulowac sile slonca lub reflektorow w wizjerze ?

  • 3. Data: 2011-06-06 16:00:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 17:35, XX YY pisze:

    > przeciez EV nie da sie regulowac w zadnym aparacie . To jest liczba
    > swietlna - charakteryzuje ona moc ( natezenie ) zrodla swiatla.
    > Chcialbyc moc regulowac sile slonca lub reflektorow w wizjerze ?

    Przecież wiadomo, że chodzi o korektę światłomierza.

    --
    pozdrawia Adam
    /wolę spijać nektar z gregoriańskich spadkołąk w locie dzięcieliny pałej.../

  • 4. Data: 2011-06-06 16:39:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jun., 18:00, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > różne takie tam:www.smialek.prv.plwww.facebook.com/smialekadam
    > /wolę spijać nektar z gregoriańskich spadkołąk w locie dzięcieliny pałej.../

    wcale nie wiadomo .skad ?

    formalnie biorac dla okreslonej czulosci regulacji EV w aparacie
    dokonujemy za pomoca przyslony i czasu , a te wartosci sa w wizjerze
    widoczne , tyle ze nie jako EV.

    Jesli na mysli mial korekte expozycji , to trudno nazwac korekte
    expozycji wyrazana w Ev - regulacja EV.

    W kazdym razie ja na to nie wpadlem , ale zgoda moze to miec i takie
    znacznie.
    wcale bym sie nie zdziwil gdyby japoncy w miejsce naszego
    europejskiego korekta ekspozycji uzywali korekta EV , ale nie wiem i
    watpie czy nazwaliby to regulacja EV.

  • 5. Data: 2011-06-06 17:18:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jun., 18:39, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > wcale bym sie nie zdziwil gdyby japoncy w miejsce naszego
    > europejskiego korekta ekspozycji uzywali korekta EV , ale nie wiem i

    mallo tego , zadalem sobie trud sprawdzilem .
    przeciez c60d ma drabinke w wizjerze , ktora pokazuje dokladnie tak
    jak wszystkie inne canony owa regulacje ev ( jesli to mial autor na
    mysli ) czyli korekte naswietlania.

  • 6. Data: 2011-06-06 17:46:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris_Poland" isip3a$7d0$...@m...internetia.pl

    > + zajebisty AF :)

    I co w nim takiego zajebistego? Ostrzy przed zdjęciem dekla? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-06-06 20:35:16
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    >przeciez c60d ma drabinke w wizjerze , ktora pokazuje dokladnie tak
    >jak wszystkie inne canony owa regulacje ev ( jesli to mial autor na

    o probowales zmienic parametry ekspozycji krecac kolkiem?
    musisz wlaczyc ekran, odpowiednia pozaycja z ekranu powinn byc aktywna
    i krecisz kolkiem

    w glupi 400d byl guziczek od tego + np: kolko

  • 8. Data: 2011-06-06 20:51:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-06 18:39, XX YY pisze:

    > wcale nie wiadomo .skad ?

    A w właśnie, że wiadomo.
    Umiejętność czytania między wierszami się kłania.
    Proponuję głosowanie - kto załapał o co chodzi, a kto nie. Na razie 2:1. ;)

  • 9. Data: 2011-06-07 05:25:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jun., 22:51, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A w właśnie, że wiadomo.
    > Umiejętność czytania między wierszami się kłania.
    > Proponuję głosowanie - kto załapał o co chodzi, a kto nie. Na razie 2:1. ;)

    nie tyle umiejetnosc czytania miedzy wierszamio co niewiedza piszacego

    otoz w niektorych aparatach byly podawane wprost wartosci liczby
    swietlnej.
    cos takiego mial hasselblad w planarze z migawka centralna w
    obiektywie , mial cos takiego jakis ruski tani polautomat.
    kilka modeli pewnie sie znajdzie jeszcze.

    oprocz wartosci przyslony i czasu alternatywnie mozna bylo nastawic
    liczbe swietlna.
    to moglo byc praktyczne.
    swiatlomierz wskazywal jakac liczbe swietlna i wystarczyl ja nastawic
    na aparacie - tylko jeden parametr.

    I cos takiego moznaby nazwac regulacja EV.
    wiedzac o tym naturalnym jest takie skojarzenie.
    ale czegos takiego nie spotkalem nigdy w dslrach czy wczesniej w
    malobrazkowych lustrzankach.

    byc moze pytajacemu sie nie podoba , ze czegos takiego nie ma w
    wizjerze , ale tego nie ma wg mojej wiedzy zaden wspolczesny dslr.

    watpliwosci biora sie nie z braku umiejetnosci czytania tylko z
    bardzo niechlujnego sformulowania zagadnienia.

  • 10. Data: 2011-06-07 05:39:56
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-06 22:51, "Paweł W." pisze:

    > A w właśnie, że wiadomo.
    > Umiejętność czytania między wierszami się kłania.
    > Proponuję głosowanie - kto załapał o co chodzi, a kto nie. Na razie 2:1. ;)
    załapałem :)

    JD